Stylowy, lekki, łatwy w prowadzeniu i przyjazny dla środowiska – skuter Liberty został
skonstruowany właściwie od nowa, ale przy zachowaniu cech, które przyniosły sukces jego
wcześniejszym wersjom. Przy okazji tej premiery debiutuje także nowa generacja silników
Piaggio iGet o zmniejszonym spalaniu i wspaniałych osiągach.
Piaggio Liberty to synonim wolności i milowy krok w produkcji jednośladów. Od
chwili swojej premiery w 1997 roku sprzedał się w liczbie 900 tys. sztuk. Jest jednym z
niewielu produktów, które pozostając wierne pierwotnym założeniom, dzięki stałej modernizacji
spełniają oczekiwania nowych pokoleń klientów.
Nowy skuter Piaggio Liberty powstał w zgodzie z wartościami, które były inspiracją dla
stworzenia jego pierwotnej wersji. W celu poprawy bezpieczeństwa wykorzystuje szereg
nowinek technologicznych, jak np. układ hamulcowy z ABS, który jest standardem dla wersji
125cm3. Dzięki temu Liberty 125 wykracza poza wymogi europejskiego prawa, które dla tych
pojemności nie wymaga zastosowania układu ABS.
Nowe silniki, nowa ergonomia, nowe aktywne systemy bezpieczeństwa i nowa elegancka
linia nadwozia w połączeniu z dużymi kołami nadają temu kompaktowemu skuterowi dynamikę
pojazdów klasy wyższej, wzmacniając jego pozycję w segmencie skuterów z dużymi kołami.
Wymiary skutera wzrosły, a co za tym idzie, zwiększył się również komfort jazdy.
Większa średnica przedniego koła znacząco wpływa na wzrost poziomu bezpieczeństwa.
Dzięki przeniesieniu akumulatora w inne miejsce, przestrzeń schowka w osłonie na
nogi została praktycznie podwojona z 2 litrów w poprzednim Liberty do prawie 4 litrów w
nowym. Schowek został wyposażony w gniazdo USB umożliwiające ładowanie smartfona.
Przestrzeń ładunkowa w schowku pod siedzeniem również wzrosła o 30%: z 12,5 do 17 l.
Centralna część pojazdu jest teraz bardziej komfortowa, a dzięki rozkładanym podnóżkom
jazda stała się przyjemniejsza zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Silnik Jednocylindrowy, czterosuwowy - Piaggio iGet
Pojemność 124,5 cm3
Moc maks. 8 kW / 7500 obrotów na minutę
Moment maks. 10.7 Nm / 6000 obrotów na minutę
Układ rozrządu Pojedynczy wałek rozrządu (SOHC) 3 zawory
Chłodzony powietrzem
Układ zasilania Wtrysk paliwa elektroniczny
Smarowanie Mokra miska olejowa
Rozruch Rozrusznik elektryczny
Przeniesienie napędu Automatyczna przekładnia CVT z regulatorem momentu
Rama
Pojedyncza konstrukcja kołyskowa z rur stalowych z płaskimi
wzmocnieniami
Przednie zawieszenie Teleskopowy widelec hydrauliczny, 76 mm skok
Tylne zawieszenie
Hydrauliczny dwufunkcyjny amortyzator monoshock, 5 pozycji napięcia
wstępnego, 74,5 mm skok
Hamulec przedni
Tarcza hamulcowa o śr. 240 mm, dwutłoczkowy zacisk pływający Nissin,
jednokanałowy ABS
Hamulec tylny Bęben o śr. 140 mm
Przednia opona Opona bezdętkowa 90/80 16”
Tylna opona Opona bezdętkowa 100/80 14”
Długość 1945 mm
Szerokość 690 mm
Wysokość siedziska 787 mm
Rozstaw osi 1340 mm
Pojemność zbiornika paliwa 6 litrów (włącznie z 1,5 litra rezerwy)
Norma emisji spalin Euro 4