Najbardziej niezawodny (wg TUV) samochód w kategorii aut 4-5 lat ?
Cóż to może być ? Porsche , Audi, Toyota ?
http://www.przyjaznamotoryzacja.pl/Aktualnosci/Czy-te-auta-sie-psuja-Raport-Awaryjnosci
Niespodzianka ? Nie dla żadnego z użytkowników tej luksusowej limuzyny.
W 2002 roku prezes koncernu Volkswagen A.G, Ferdynand Piech (wnuk legendarnego Ferdynanda Porsche), po 10 latach kierowania firmą odchodzi na emeryturę. Nim jednak to nastąpi postanawia zostawić po sobie prawdziwy pomnik motoryzacji: najlepszą limuzynę świata, najdoskonalszy technicznie samochód wszech czasów. Ruszają prace. Miliardy dolarów włożone w projekt przynoszą efekty: nowa płyta podłogowa, którą „zapożyczą” potem flagowe modele( Bentley Continental GT i Bentley Continental Flying ) kupionego przez VW Bentleya, najlepsza w historii motoryzacji klimatyzacja ( również przeniesiona później żywcem do Bentleya), pierwszy nowoczesny i niezawodny ( w odróżnieniu od wcześniejszych konstrukcji Citroena) na miarę XXI wieku , sterowany elektronicznie system pneumatycznego zawieszenia. Prócz tego ponad 150 innych, opatentowanych rozwiązań i pomysłów.
Do tego ultranowoczesna fabryka ulokowana w szklanym kompleksie w centrum Drezna, w którym na 75 tyś m2 powierzchni, ulokowanej na 2 poziomach, najlepsi pracownicy ściągnięci z całego koncernu, RĘCZNIE składają każdy egzemplarz...
Jak to zatem możliwe, że mimo tak gigantycznego wysiłku Phaeton jednak nie podbił światowego rynku ?
Czy zawiodła technika, stylistyka, a może niezawodność ?
Nic podobnego- najnowocześniejsza i najlepsza w ówczesnym czasie limuzyna świata poległa z bardzo prozaicznego powodu: image firmy, postrzegania marki. Przeskok z wizerunkowej półki samochód dla ludu na poziom limuzyny prezesów najważniejszych koncernów świata był za trudny nawet dla tak genialnego auta jak Phaeton. Nie pomógł ani status oficjalnego auta kanclerza Niemiec , ani opinia ulubionego samochodu papieża...
Lista chętnych do zamiany 100.000 euro na znaczek VW na masce była zbyt krótka...
Dzięki temu my, zwykli śmiertelnicy, płacąc ledwie 20 % wartości nowego auta (mój egzemplarz kosztował 97.000 euro) możemy delektować się przyjemnością i radością z prowadzenia tego cudu motoryzacji.
Co otrzymujesz w zamian?
Standard:
-świetną automatyczną skrzynię biegów
-niezawodny, ekonomiczny silnik o mocy 240 KM i gigantycznym momencie 450 Nm !
-stały napęd na 4 koła, dający niewiarygodną kontrolę nad autem i bezpieczeństwo dzięki systemom: ESP, ASR, EDS, MSR
-sterowane elektronicznie, trwałe i superkomfortowe zawieszenie PNEUMATYCZNE wraz z systemem elektronicznego regulowania siły tłumienia amortyzatorów
-trwałe, eleganckie i ponadczasowe nadwozie wykonane z aluminium, ocynkowanej stali i tworzywa, zapewniające bezpieczeństwo i komfort
-świetny układ hamowania z systemami wspomagającymi:ABS, EBV, HBA
Wyposażenie dodatkowe:
-automatyczna klimatyzacja 4 strefowa z pośrednim systemem nawiewu powietrza ( po osiągnięciu docelowej temp. dysze nawiewów są automatycznie zasłaniane przemyślnym i bardzo spektakularnym systemem drewnianych przesłon). Układ klimatyzacji wyposażony w 25 czujników steruje nie tylko temperaturą, nawiewem, ale również wilgotnością powietrza w aucie.
Zapomnij o przeciągach, zaparowanych szybach, alergiach i innych klimatyzacyjnych problemach.
-elektrycznie sterowane, wyposażone w pamięć i 18 punktowy system ustawień ekstremalnie komfortowe siedzenia skórzane. Regulacja obejmuje nie tylko siedzisko i oparcie (razem z jego głębokością), ale również elektryczne sterowanie zagłówkiem i wysokością mocowania pasa bezpieczeństwa. Siedzenia wyposażone są w systemy: ogrzewania, chłodzenia, nawiewu i masażu.
-aktywne zagłówki foteli z systemem AKS, sterowane elektrycznie
-podgrzewana, skórzana kierownica wielofunkcyjna (sterowanie radiem, telefonem itd.) z elektrycznym systemem jej wielopłaszczyznowego ustawienia i funkcją odsuwania w chwili wyłączenia zapłonu (ułatwia wysiadanie i wsiadanie)
-wysokiej klasy system multimedialny firmy Dynaudio : radio , 6 płytowa zmieniarka CD, wejście do Iphone'a
-nawigacja z dużym kolorowym ekranem i mapami całej Europy
-kamera cofania
-czujniki parkowania przód i tył
-elektrycznie sterowana roleta tylnej szyby + rolety boczne( ręcznie)
-elektryczny system zamykania klapy bagażnika
-ogrzewanie stacjonarne (webasto) wraz z pilotami . Jeździsz na nartach, parkujesz pod chmurką ? Zapomnij o porannym odśnieżaniu i skrobaniu szyb- programujesz włączenie ogrzewania na 20 minut przed wyjazdem. Wychodzisz z domu i wsiadasz do nagrzanego do +15 stopni auta z odmrożonymi wszystkimi szybami (mina sąsiadów-bezcenna!)
-ksenonowe reflektory z funkcją Leaving Home , spryskiwaczami i doświetlaniem zakrętów
-oświetlenie wnętrza z funkcją Coming Home; przy wysiadaniu oświetlane jest wnętrze i otoczenie samochodu
-radar z systemem ADR
-tempomat aktywny
-asystent pasa ruchu
-asystent wyprzedzania (sygnalizacja pojazdów z prawej i lewej strony)
-system rozpoznawania znaków drogowych ( znaki są wyświetlane na ekranie i tablicy zegarów)
-światła do jazdy dziennej i tylne lampy w systemie LED
-felgi aluminiowe 19”, opony Continental ContiSport 5 w stanie bardzo dobrym
I wiele, wiele innych...
BEZPIECZEŃSTWO (jeden z najlepszych współczynników bezpieczeństwa biernego i czynnego), niespotykany KOMFORT podróżowania, NIEZAWODNOŚĆ i EKONOMIA ( części są łatwo dostępne i znacznie, znacznie tańsze niż do tej samej klasy MB, czy BMW, a spalanie bardzo umiarkowane (moja średnia długookresowa z ostatnich 6.000km to około 8,0-8,5l/100 km !)- to wszystko Phaeton oferuje w standardzie !
RADOŚĆ I PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY- GRATIS !
Auto zadbane, dopieszczone i kochane. Przegląd- do stycznia 2019, OC, AC( wycena PZU-110.323zł)- do końca 2018
Regularny serwis co 17-18 tyś km-wyłącznie z wymianą kompletu filtrów (olej, paliwo, powietrze- tylko Knecht Man lub Bosch), olej-tylko Mobil 1, tankowanie tylko na Orlenie.
Przy 152 tyś- PROFILAKTYCZNA wymiana oleju w skrzyni biegów wraz z filtrem i uszczelką-zakup na fakturę w przedstawicielstwie ZF na Polskę.
Żadnych niespodzianek-spokojnie przelata jeszcze bezproblemowo z 200 tyś km. Skąd wiem? To mój TRZECI z rzędu Phaeton- łącznie ponad 500.000 km w tym modelu.
Powód tej miłości-najprostszy z możliwych: to auto DOSKONAŁE .
Dla mnie Piech osiągnął swój cel...
CENA 59.990 zł (umowa-kupna-sprzedaży, przy tej OKAZYJNEJ cenie, bez możliwości negocjacji)
Pytania: tel 601 637 259
Auto w ciągłej eksploatacji, oglądać można w Wysogotowie