ŁOŻYSKO WYCISKOWE SPRZĘGŁA CITROEN C5 I, C5 II, C8, EVASION, JUMPER, JUMPY, XANTIA; FIAT DUCATO, SCUDO, ULYSSE; LANCIA PHEDRA, ZETA; PEUGEOT 406, 607, 806, 807, BOXER, EXPERT 2.0-2.3D 06.95- LUK 500 0760 10 -
- LANCIA: 9619888580, 9632339180
- PEUGEOT: 2041.58, 2041.66, 96 198 885 80, 96 323 391 80
- FIAT: 9619888580, 9625260580, 9632339180, 9635222580
- CITROEuml;N: 2041.66
- Indeks: 500 0760 10
- Producent: LUK
- SACHS: 3151 998 301
- TRIPLE FIVE: 5 006 017 00, 5 006 017 02
- SKF: BRU 0347 AB, BRU 0347 B, BRU 0347 C, VKC 2542
- INA: F-554752
- CARMODEL: Peugeot
Kod produktu: A98F8C_Peugeot
Wersje pojazdu
- PEUGEOT 406 (8B) olej napędowy 2.1 TD 12V 80 kW / 109 KM (1996.01 - 2004.05)
- PEUGEOT 406 (8B) benzyna 2.0 Turbo 108 kW / 147 KM (1996.04 - 2004.05)
- PEUGEOT 406 Break (8E/F) olej napędowy 2.1 TD 12V 80 kW / 109 KM (1996.10 - 2004.10)
- PEUGEOT 406 Break (8E/F) benzyna 2.0 Turbo 108 kW / 147 KM (1996.10 - 2004.10)
- PEUGEOT 406 (8B) olej napędowy 2.0 HDI 110 80 kW / 109 KM (1998.06 - 2001.08)
- PEUGEOT 406 Break (8E/F) olej napędowy 2.0 HDI 110 80 kW / 109 KM (1999.02 - 2004.04)
- PEUGEOT 806 (221) olej napędowy 2.0 HDI 80 kW / 109 KM (1999.08 - 2002.08)
- PEUGEOT 607 (9D, 9U) olej napędowy 2.2 HDI 98 kW / 133 KM (2000.02 - )
- PEUGEOT 607 (9D, 9U) benzyna 2.2 16V 116 kW / 158 KM (2000.02 - )
- PEUGEOT 406 (8B) benzyna 2.2 116 kW / 158 KM (2000.07 - 2004.05)
- PEUGEOT 406 Break (8E/F) benzyna 2.2 116 kW / 158 KM (2000.07 - 2004.10)
- PEUGEOT EXPERT (224) olej napędowy 2.0 HDI 80 kW / 109 KM (2000.07 - 2006.12)
- PEUGEOT EXPERT Nadwozie pełne (222) olej napędowy 2.0 HDI 69 kW / 94 KM (2000.07 - 2006.12)
- PEUGEOT 406 (8B) olej napędowy 2.2 HDi 98 kW / 133 KM (2000.03 - 2004.05)
- PEUGEOT 406 Break (8E/F) olej napędowy 2.2 HDI 98 kW / 133 KM (2000.03 - 2004.10)
- PEUGEOT 406 coupe (8C) olej napędowy 2.2 HDI 98 kW / 133 KM (2000.03 - 2004.12)
- PEUGEOT 406 (8B) olej napędowy 2.0 HDi 110 79 kW / 107 KM (2001.08 - 2004.05)
- PEUGEOT 406 Break (8E/F) olej napędowy 2.0 HDi 110 79 kW / 107 KM (2001.08 - 2004.10)
- PEUGEOT BOXER Autobus (244, Z_) olej napędowy 2.2 HDi 74 kW / 101 KM (2002.04 - )
- PEUGEOT 807 (E) olej napędowy 2.0 HDi 79 kW / 107 KM (2002.06 - )
- PEUGEOT 807 (E) olej napędowy 2.2 HDi 94 kW / 128 KM (2002.06 - )
- PEUGEOT 406 coupe (8C) benzyna 2.2 116 kW / 158 KM (2002.03 - 2004.12)
- PEUGEOT BOXER platforma / podwozie (244) olej napędowy 2.2 HDi 74 kW / 101 KM (2002.04 - )
- PEUGEOT BOXER Nadwozie pełne (244) olej napędowy 2.2 HDi 74 kW / 101 KM (2002.04 - )
- PEUGEOT EXPERT Nadwozie pełne (222) olej napędowy 2.0 HDI 80 kW / 109 KM (2000.07 - 2006.12)
- PEUGEOT 607 (9D, 9U) benzyna 2.0 100 kW / 136 KM (2000.02 - )
- PEUGEOT 607 (9D, 9U) olej napędowy 2.0 HDI 80 kW / 109 KM (2000.05 - )
- PEUGEOT 806 (221) olej napędowy 2.0 HDI 16V 80 kW / 109 KM (1999.08 - 2002.08)
- PEUGEOT EXPERT (224) olej napędowy 2.0 HDI 16V 80 kW / 109 KM (2000.07 - 2006.12)
- PEUGEOT EXPERT Nadwozie pełne (222) olej napędowy 2.0 HDI 80 kW / 109 KM (2000.07 - 2006.12)
- PEUGEOT 607 (9D, 9U) olej napędowy 2.0 HDi 79 kW / 107 KM (2001.03 - 2004.07)
- PEUGEOT EXPERT (224) olej napędowy 2.0 HDi 69 kW / 94 KM (2000.10 - 2003.11)
- PEUGEOT EXPERT platforma / podwozie (223) olej napędowy 2.0 HDi 69 kW / 94 KM (2000.10 - 2006.10)
- PEUGEOT EXPERT platforma / podwozie (223) olej napędowy 2.0 HDi 80 kW / 109 KM (2000.10 - 2006.10)
Zadaniem sprzęgła ciernego w samochodzie jest przeniesienie napędu z wału korbowego silnika na wał sprzęgłowy znajdujący się w skrzyni biegów. Koncentryczne łożysko wyciskowe umieszczone centralnie na wałku sprzęgłowym odpowiada za odsuwanie i dosuwanie tarczy dociskowej do tarczy sprzęgła podczas operowania pedałem sprzęgła przez kierowcę. Do przekazania napędu dochodzi, gdy tarcza sprzęgłowa jest ściśnięta z tarczą dociskową sprzęgła
O konieczności wymiany łożyska wysprzęglającego świadczy szarpanie sprzęgła, charakterystyczne piski zwłaszcza przy lekkim wciśnięciu pedału oraz rozłączanie sprzęgła w niewłaściwym momencie. Wadliwe działanie łożyska może utrudniać lub nawet uniemożliwiać zmianę biegów
Niemiecka marka LUK wchodzi w skład Grupy Schaeffer. Co czwarty samochód na świecie zjeżdżający z linii produkcyjnej wyposażony jest w sprzęgło LUK. Firma posiada 18 zakładów produkcyjnych w Niemczech, Francji, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Indiach, Chinach, Korei, Meksyku, RPA, na Węgrzech i w USA
Wszystko zaczęło się od sprzęgła… Obecnie ofercie firmy LuK znajduje się bogaty wybór pomp podciśnienia, tarcz i docisków sprzęgła, łożysk oporowych oraz innych komponentów układu kierowniczego i przeniesienia napędu dla wielu modeli samochodów marek europejskich, azjatyckich i amerykańskich