35 lat mija od rozpoczęcia sprzedaży Peugeota 205 w odmianie GTi. Początkowo produkowany był z silnikiem 1.6l osiągającym 105KM - z tym motorem auto osiągało pierwszą setkę w okolicach 9s. W momencie debiutu na każdym ten wynik robił wrażenie, lecz niedługo po tym jak w 1985 zadebiutowało Renault Super 5 GT Turbo okazało się, że 205’tka nie jest już wystarczająco szybka i rozpoczęto prace nad poprawieniem osiągów. Zaczęto od modyfikacji silnika 1.6 który po wprowadzonych poprawkach osiągał do 125KM, lecz to dalej było za mało by nadążyć za Renault. Stąd w 1986 zapadła decyzja o wykorzystaniu silnika z modelu 305 GTX o pojemności 1,9l. Zabieg ten sprawił, że oprócz dodatkowych 5KM, do dyspozycji kierowcy było 20% więcej momentu obrotowego. Rezultat? Pierwsze 100km/h pojawiające się na liczniku po 7,8s. Wynik nie byłby tak rewelacyjny gdyby nie niska masa wynosząca jedynie 875kg.
Prezentowany egzemplarz został wyprodukowany w 1991 roku z przeznaczeniem na rynek szwajcarski, do Polski przyjechał w roku 2005. Typowa tylko dla modeli GTI wykładzina w kolorze czerwonym jest w bardzo dobrym stanie, a kubełkowe fotele pokryte są oryginalną czarną skórą. Auto jest wyposażone w duży szklany szyberdach otwierany manualnie. Powłoka lakiernicza na całym aucie była odświeżona 6 lat temu i jest w bardzo dobrym stanie. W ostatnich latach mały lew był serwisowany w podwarszawskim 205 Garage, a ostatni przegląd objął także demontaż miski olejowej w celu uszczelnienia. Dźwięk silnika uwydatnia sportowy wydech końcowy. Oferowane auto jest jednym z bohaterów sierpniowego (nr 155) wydania magazynu Classic Auto.