Peugeot 106 Rallye (swap na 1,6 16V GTi S16) (7660648619)



Nie było ofert kupna

Zakończona o 12:40 dnia 18.11.2018 r.

Kategoria: II (1996-2006)
Lokalizacja: Jaworzno


Zobacz aktualne oferty
aktualne przedmioty sprzedającego

Parametry

Rok produkcji
1997
Kolor
Biały
Przebieg [km]
230000
Pojemność silnika [cm3]
1587
Liczba drzwi
2/3
Nadwozie
Hatchback
Moc [KM]
118
Rodzaj paliwa
Benzyna
Uszkodzony
Nie
Skrzynia biegów
Manualna
Stan
Używany
Liczba miejsc
2
Napęd
Na przednie koła

oferta nr 7660648619


Opis

Witam,

Do sprzedania Peugeot 106 w wersji Rallye. Znawcom tematu nie muszę przedstawiać tego rodzynka, a tylko tacy pewnie będą nim zainteresowani, więc do rzeczy.

Samochód kupiłem pod koniec ubiegłego roku z zamiarem ścigania się w Samochodowych Mistrzostwach Tychów. Wystartowałem nim tylko 3 razy w obecnym, kończącym się sezonie. Poprzedni właściciel wziął udział jeden raz w Rajdzie Żubrów. Egzemplarz jest w stanie bardzo dobrym, niewymęczony z racji krótkiego sportowego stażu, przygotowany do motorsportu.

Na jesień 2017 roku auto zostało przygotowywane do udziału w Rajdzie Żubrów przez Baran Auto Serwis, profesjonalistów w przygotowywaniu i serwisowaniu samochodów rajdowych. Wtedy też poczyniono najwięcej prac i modyfikacji. Zadbano przy tym, żeby samochód pozostał możliwie wierny oryginałowi i tak też wygląda. Poniżej lista zmian:

  • Położono nowy lakier, częściowo także w środku.
  • Nowa konserwacja podwozia.
  • Drzwi i progi zakonserwowano Fluidolem.
  • Zamontowano fotel rajdowy Bimarco razem z dedykowaną podstawą. Kubeł miał jeszcze homologację FIA do początku 2018 roku. Wygląda nadal jak nowy, nigdzie nie jest przetarty. Fotel pasażera pozostał oryginalny.
  • Założono kierownicę rajdową.
  • Wymieniono silnik ze 106 GTi S16.
  • Wymieniono pasek i łożyska w rozrządzie silnika.
  • Zregenerowano skrzynię biegów i skrócono przełożenie.
  • Został zrobiony od nowa wydech ze stali nierdzewnej, oprócz kolektora.
  • Założono układ dolotowy Simota wraz z filtrem stożkowym.
  • Z przodu wymienione zostały tarcze hamulcowe (bardzo dobrej jakości zamiennik oryginału) i założone klocki Ferodo DS3000. Nadal niewiele się zużyły i wyglądają niemalże jak nowe.
  • Wymieniono elementy gumowe na poliuretanowe o wysokiej twardości w stabilizatorze oraz poduszkę pod silnikiem.
  • Wymieniono półosie.
  • Wymieniono łożysko w lewym tylnym kole.
  • Wymieniono przednie reflektory na nowe zamienniki (stare były pożółkłe).
  • Naprawiono wszystkie pęknięcia plastików (nadkola, progi, zderzaki).
  • Zostały zamówione i przyklejone wszystkie oznaczenia świadczące o wersji Rallye.
  • Wypiaskowano i polakierowano oryginalne, pucharowe felgi 14". Do samochodu dołączam jeszcze dwie zapasowe, ale są do wyprostowania.

W okresie letnim w tym roku zostały zrobione następujące rzeczy:

  • Wyremontowano i uszczelniono silnik. Wymienione zostały nowe panewki, pierścienie, zregenerowana została głowica, wymieniono popychacze, sprężynki, zawory itp. Silnik pracuje perfekcyjnie, kompresja fabryczna, z głowicy nie dochodzi żaden szmer, z rury wydechowej nie zobaczymy najmniejszego dymku. Idealna baza do dalszych modyfikacji których nie zdążyłem zrobić, tj. ostre wałki, kolektor wydechowy, sportowy program itp. Silnik był oczywiście docierany z wymianą oleju po 300 kilometrach. Aktualnie od remontu zrobiłem około 800 kilometrów.
  • Wymieniłem akumulator na najlepszy model marki Centra.
  • Wymieniono tylne tarcze hamulcowe i klocki (zamiennik marki Bosch).
  • Wymienione zostały pozostałe tuleje gumowe na poliuretanowe o twardości 90 SHA w wahaczach z przodu.
  • Założyłem dystanse kół z przodu 5 mm i z tyłu 15 mm.

Odnośnie zawieszenia, to samochód został kupiony z wymienionymi amortyzatorami. Z przodu jest Bilstein B8, a z tyłu B6. Sprężyny wyglądają na oryginalne, a tył został obniżony. W każdym razie samochód jest sztywny i twardy, prowadzi się pewnie i precyzyjnie.

Tylna belka wymaga już regeneracji, gdyż zaczynają z niej dochodzić charakterystyczne odgłosy, świadczące o kończących swój żywot łożyskach. Tylne koła nadal mają zachowaną geometrię, więc na upartego można jeszcze pojeździć. Do samochodu posiadam jeszcze tuleje o twardości 90 SHA do tylnej belki, lecz planowałem je wymienić podczas regeneracji. Oczywiście oddam je przyszłemu nabywcy.

Jedyny mankament w samochodzie to zepsuty korektor siły hamowania. Po wymianie tylnego układu hamulcowego, kiedy poprawiła się skuteczność hamulców, nagle okazało się, że blokuje się najpierw lewe tylne koło. W ten sposób zniszczyłem oponę po trzech próbach na ostatnim moim Rallysprincie i musiałem wycofać się z zawodów. Kupiłem nowy zamiennik marki Brembo, lecz nie zdążyłem go jeszcze wymienić. Oczywiście, dokładam go do samochodu. Przyszły nabywca musi sobie go wymienić.

Samochód jest garażowany w Ząbkowicach (Dąbrowa Górnicza) i tam też zapraszam na oględziny. Ja natomiast mieszkam w Jaworznie, więc musimy się wcześniej umówić z odpowiednim wyprzedzeniem (jeden dzień powinien wystarczyć).

Zapraszam do kontaktu telefonicznego. Między godziną 12 a 18 nie zawsze mogę odebrać, ale z pewnością oddzwonię. Najlepiej jednak kontaktować się ze mną do południa lub pod wieczór.

Cena do negocjacji. Serdeczne zapraszam!

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.