Manualny aparat Pentax SUPER A z obiektywem Pentax-A 50mm f/2
Aparat używany w bardzo dobrym stanie, niewielkie ślady używania, sprawny
W zestawie: aparat, obiektyw + dekielek, baterie, pasek, oryginalna instrukcja
Gwarancja: 1 miesiąc
Na obiektyw wystawiamy paragon lub fakturę VAT-marża
Pentax Super A to jedna z najbardziej udanych lustrzanek analogowych Pentaxa. Produkowany niespełna trzy lata aparat szybko stał się rozpoznawalny w środowiskach pasjonatów fotografii, zarówno tych amatorskich jak i bardziej profesjonalnych. Stworzony został w czasach, gdy nowe technologie pozwoliły na masową produkcję tanich aparatów z tworzywa sztucznego. Jest ewenementem w swojej klasie, wystarczy go porównać z A3, który mimo, iż technicznie nie jest najgorszy, był chyba początkiem drogi ku upadkowi firmy. Firmy, która z tak dużym doświadczeniem i pozycją na rynku dała się ponieść trendom, produkcji tanich, plastikowych lustrzanek. Zamiast trzymać linię wdała się w konkury z linią Canona: T70, T50 itp.
Super A jest ewenementem w swojej klasie. Łączy nowoczesne osiągnięcia techniczne z klasycznym wyglądem i porządnym wykonaniem. Wystarczy wziąć go do ręki by szybko ocenić, iż ma się do czynienia z solidną i nietuzinkową lustrzanką. W aparacie pociąga przede wszystkim zwartość metalowej budowy, klasyczny wygląd i oczywiście połączenie klasyki z nowoczesnymi rozwiązaniami. Energii zwartej bryle dodaje wyświetlacz ciekłokrystaliczny i poprawiona obudowa wizjera i zabudowane pokrętło ustawienia czułości filmu i korekcji ekspozycji oraz idealnie dopasowana dźwignia naciągu filmu. Nie bez znaczenia jest czarny kolor, który do tej pory kojarzył się nieodzownie z seriami limitowanymi dostępnymi w wyższych cenach no i oczywiście z LX-em. Panel nastaw elektroniki (dwa przyciski) na górnej pokrywie niemalże żywcem przeniesiony z ME Super tutaj nabrał nowego wymiaru i ergonomii, wydaje się być stworzony dla tej właśnie lustrzanki. Kolejne agresywne elementy w linii aparatu to przebudowany tył aparatu z nową formą ramki na opisy filmu, mały zwarty grip i nowy elektroniczny samowyzwalacz, który współgra z dźwignią podglądu głębi ostrości i standardowo niżej położoną dźwignią zwalniania bagnetu. Na wspomnianą wcześniej zwartość bryły wpływa skrócenie koperty i podniesienie obudowy wizjera.
Wnętrze aparatu to już jak na tamte czasy większy High-Tech tamtych czasów. Automatyka błysku z TTL-em, lepsza, lepiej sterowana elektroniczna migawka bez czasów manualnych, dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze z dodatkowymi informacjami o korekcji ekspozycji i gotowości lampy podświetlane światłem zewnętrznym lub diodą LED. Sednem sprawy jest oczywiście powód oznaczenia aparatu znaczkiem A, czyli automatyka przesłony. Ta właśnie automatyka przyczyniła się do ponadczasowości lustrzanki. Obiektywy, które wtedy pojawiły się na półkach sklepów (SMC-A) cieszą się nieustającym uznaniem i popularnością do dzisiaj. Stały się nawet szczególnie poszukiwane po upowszechnieniu lustrzanek cyfrowych. Zarówno obiektywy jak i lampy produkowane równocześnie z serią A idealnie współpracują z Ist D i Ist Ds-em.
Przyglądając się dokładniej innowacji Asahi doskonale ocenił potrzeby, gusty i oczekiwania klientów i stworzył niepowtarzalną lustrzankę. Zaprojektował i wyprodukował lustrzankę, która połączyła klasyczny wygląd poprzednich aparatów i zamknęła w sobie nowoczesne elementy wyposażenia dając użytkownikowi wszystko, co tylko zechce: podgląd głębi ostrości, program automatyczny, preselekcji przysłony, preselekcji czasu i automatyczny. Do pełni profesjonalizmu brakuje już chyba tylko wstępnie podnoszonego lustra gdyż Asahi pomyślał nawet o transporcie filmu. Standardowo oczywiście realizowany jest manualny transport filmu. Super A jednak możliwość podłączenia profesjonalnego Motor Drive A połączonego z Batery Pack A, który połączony z aparatem realizuje wiele funkcji i przede wszystkim wygląda. Idealnie dopasowany motor do body, w metalowej obudowie naprawdę robi wrażenie.