PEDAŁY MTB SHIMANO SPDPD-M520 + BLOKI SM-SH51
PEDAŁY PD-M520 TO JEDEN Z NAJPOPULARNIEJSZYCHMODELI PEDAŁU DO ŚCIGANIA MARKI SHIMANO. NIEZAWODNA KONSTRUKCJA SPRAWDZI SIĘ ZARÓWNO NA ZAWODACH, JAK I CODZIENNYM UŻYTKOWANIU.
ZAPEWNIAJĄ MAKSYMALNIE WYDAJNE PRZENIESIENIE SIŁY Z NÓG NA MECHANIZM KORBOWY.
- Kompaktowa konstrukcja korpusu z otwartym wiązaniem ułatwiająca wpinanie
- Najskuteczniejsze oczyszczanie z błota wśród pedałów tej klasy
- Wytrzymałe zaczepy zapewniają łagodne wpinanie i wypinanie
- Regulowane ustawienia naprężenia wpinania i wypinania dla lepszego dopasowania do własnych upodobań
- Chromomolibdenowy trzpień i oś z uszczelnionymi łożyskami kasetowymi, niewymagająca częstej konserwacji
- W zestawie z blokami o jednokierunkowym wypinaniu SHIMANO SM-SH51
JEŻELI POTRZEBUJESZ WIĘCEJ INFORMACJI, MOŻESZ POBRAĆ ZE STRONY SI.SHIMANO.COM RYSUNEK TECHNICZNY, INSTRUKCJĘ UŻYTKOWNIKA BĄDŹ PODRĘCZNIK SPRZEDAWCY GDZIE ZNAJDZIESZ WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW (http://si.shimano.com/#/pl/search/Keyword?name=pd-m520).
PARAMETRY TECHNICZNE/SZCZEGÓŁY
- MARKA: SHIMANO
- MODEL: PD-M520
- NUMER KATALOGOWY SHIMANO: EPDM520L
- PRZEZNACZENIE: ROWERY MTB, PRZEŁAJOWE I INNE
- IDEALNE DO ŚCIGANIA, JAK I CODZIENNEJ JAZDY
- MATERIAŁ KORPUSU: ALUMINIUM ANODOWANE NA CZARNO
- MATERIAŁ OSI: STAL CrMo
- OŚ WKRĘCANA ZA POMOCĄ SPECJALNEGO KLUCZA WIELOWPUSTOWEGO (TL-PD40)
- USZCZELNIONY KORPUS DLA CZYSTOŚCI I PŁYNNEJ PRACY ŁOŻYSK
- DWUSTRONNE WPINANIE
- REGULACJA SIŁY WPIĘCIA
- W ZESTAWIE Z BLOKAMI O JEDNOKIERUNKOWYM WYPINANIU SM-SH51
- KOLOR: CZARNY
- MASA: pedały ok. 375g + bloki ok. 51g
BLASZKA (NAKRĘTKA/NAKŁADKA) DO WNĘTRZA BUTA NIE JEST CZĘŚCIĄ ZESTAWU (W GALERII OZNACZONA CYFRĄ 9).
KLUCZ DO SERWISU PEDAŁÓW TL-PD40 NIE JEST CZĘŚCIĄ ZESTAWU I NALEŻY GO DOKUPIĆ OSOBNO (W GALERII OZNACZONYLICZBĄ 11).
WIĘCEJ INFORMACJI: STRONA INTERNETOWA SI.SHIMANO.COM (http://si.shimano.com/#/pl/search/Keyword?name=pd-m520).
Instalacja bloku do buta:
- Włóż dwie śruby w owalną podkładkę, a następnie w dostosowany owalny otwór bloku. Tak złożony blok wraz ze śrubkami ustaw na podeszwie buta w odpowiedniej pozycji.
- Ostrzejsza część bloku (z wytłoczonym trójkątem) powinna być ustawiona w kierunku przedniej części buta (czuba).
- Buty w podeszwie posiadają zazwyczaj przesuwaną blaszkę z czterema nagwintowanymi otworami pod śruby bloku — w zależności od ustawienia bloku względem buta należny wkręcić delikatnie śruby w dwie z nich.
- Po ostatecznym ustaleniu położenia bloku należy mocno dokręcić go do podeszwy buta.
Wpinanie buta:
- Ustaw stopę tak, aby blok znalazł się nad pedałem
- Ustawiając stopę palcami lekko skierowanymi ku dołowi, wsuń ostrzejszą część bloku (w kształcietrójkąta) w jeden z wyprofilowanych zaczepów pedału.
- Gdy poczujesz, że blok zaczepił o pedał, zdecydowanym ruchem dociśnij stopę do pedału — usłyszysz i poczujesz solidne kliknięcie — oznacza to, że tylna część bloku właśnie została wpięta w zatrzask — teraz Twoja stopa powinna być połączona z pedałem.
- Jeżeli podczas wpinania odczuwasz zbyt duży dla siebie opór bądź w ogóle nie możesz wpiąć buta, wyreguluj siłę sprężyny zatrzasku — będzie się łatwiej zwalniał pod naciskiem stopy.
Wypinanie buta:
- Aby wypiąć but z pedału, należy zdecydowanym ruchem przekręcić stopę piętą na zewnątrz — spowoduje to zwolnienie zatrzasku i wypięcie bloku.
- Również w tym przypadku, jeżeli mamy problemy z wypięciem należy wyregulować siłę sprężyn w zatrzaskach, aby ułatwić wypinanie (jest to szczególnie ważne podczas pierwszego kontaktu ze wpinanymi butami i nauki jazdy, aby szybko reagować w razie nagłego zatrzymania roweru).