Paczkaradomskich Marcin Kępa, Ziemowit Szczerek
„Paczka radomskich” to literacki portret miasta. Zbiór ponad pięćdziesięciu opowiadań i obrazków, których wspólnym mianownikiem jest Radom. Głównie współczesny, chociaż w kilku fabularnych tekstach pojawiają się nawiązania do historii. Głównym założeniem „Paczki...” jest wykreowanie literackiej legendy miejskiej, pokazanie magicznych miejsc, spojrzenie na otaczającą rzeczywistość przewrotnym, ale przenikliwym okiem, ukazanie, że nasz Radom jest jednak „jakiś”, że jest to miasto na swój sposób ciekawe i inspirujące.
Książka pokazuje mikrokosmos miasta w transformacji, w rozpadzie i przebudowie. Wielu czytelników odnajdzie tu dobrze znane zaułki, podwórka, pasaże, kwartały i dzielnice widziane przenikliwym i zafascynowanym wzrokiem kamery (...) Do ruder Starego Miasta trzeba mieć wrażliwość artysty i serce świętego Franciszka, aby z taką pieczołowitością, dokładnością i serdecznością pochylić się nad śmietnikiem historii społecznej Radomia i zobaczyć w nim potencjał twórczy.
Można wyczuć w tej prozie świetnych mistrzów słowa, u których atmosfera miejsca tchnęła autentyzmem, a najobrzydliwsze widoki zmieniały się w baśniowe kreacje. Do najwartościowszych stron książki młodych autorów zaliczam jej weryzm. Tak niewiele mamy obrazów życia miasta w jego codzienności i tak rzadko ktoś spogląda krytycznie na elementy naszego otoczenia, że świadectwo "Paczki..." staje się wydarzeniem artystycznym o charakterze ponadlokalnym.
Zbigniew Wieczorek
Radom: Marcin Kępa & PACZKA RADOMSKICH, 2010.
285 s. ; 20 cm
Projekt okładki i ilustracje Mateusz Kamieński
ISBN 978-83-930756-0-7
Stan dobry
ryski, 2 odciski i zagięcie na okładce,
lekki odcisk na kilku pierwszych kartkach,
ekslibris "Ze zbiorów Krystyna Zachwatowicz i Andrzeja Wajdy" na s. przedtytułowej
lekki odcisk przy dolnym rogu kilku ostatnich kartek,
małe rozklejenie dolnego rogu okładki,
zagięcie dolnego rogu tylnej okładki od wew. strony,
małe zagięcie przy bocznej krawędzi kilku kartek,
lekkie rozklejenie górnego rogu okładki.
.