Witam,
mam do zaoferowania ilustrację autorstwa Pablo Picasso (1881-1973) wydaną przez Gerd Hatje, Stuttgart z cyklu „Suita Vollarda”, edycja wydana za życia i zgodą artysty w roku 1956 na papierze czerpanym „z lat”. Ilustracja oprawiona w passe-partout przygotowane do predefiniowanych ram o wymiarze 30 cm x 24 cm. Druga strona kartki jest czysta.
Wysyłka realizowana jest wraz z ochronnym (usztywnionym) zaklejanym folderem, bardzo dobrze zapakowana w sztywną tekturę.
Ilustracja pochodzi z mojej prywatnej kolekcji i nie jest współczesną reprodukcją. Wszystkie poniższe zdjęcia są wykonane przeze mnie i pokazują realny stan przedmiotu. POLECAM.
***
WRAZ Z ILUSTRACJĄ ZAŁĄCZAM 2 CERTYFIKATY AUTENTYCZNOŚCI (wersja polska i angielska)
Szczegóły:
• Autor: za Pablo Picasso
• Tytuł: "Trois Femmes nues près d'une Fenêtre" (cf. Bloch 176)
• Edytor: Gerd Hatje, Stuttgart, 1956.
• Typ: litografia offset
• Stan: bardzo dobry
• Wymiary passe-partout 30 x 24 cm (wymiar arkusza: 28 cm x 20,5 cm)
• Prawa autorskie: S.P.A.D.E.M., Paris.
O cyklu:
„Pablo Picasso dostał w 1930 roku zlecenie na wykonanie stu rycin, które przeszły do historii pod mianem Vollard Suite, na cześć ich fundatora, jednego z najsłynniejszych marszandów i kolekcjonerów Paryża – Ambroise’a Vollarda (1866-1939). Artysta pracował intensywnie nad cyklem między 1933 a 1937 rokiem. Niestety, zleceniodawca nie dożył momentu ich wydania (w wyniku przedłużającego się procesu wydawniczego oraz wybuchu drugiej wojny światowej prace zostały wydane po raz pierwszy w 1956 r. – przyp. autora). Artysta skomponował dzieło bardzo złożone i skomplikowane. Przypuszcza się, ż e za źródło inspiracji posłużyło krótkie opowiadanie Honore de Balzaca Nieznane Dzieło (1831 rok) opowiadające historię malarza, który dążąc do odmalowania idealnego obrazu kobiecego piękna, stworzył dzieło zupełnie niezrozumiałe jemu współczesnym. Inni interpretatorzy podkreślają, że powstałe kompozycje odzwierciedlają pod postacią mitologicznych postaci skrywane paranoje Picassa – Minotaur uosabiać miał człowieka-bestię, a Pigmalion artystę opętanego obsesją na punkcie wykonanego przez siebie dzieła. Vollard Suite rozpoczyna się serią kompozycji ukazujących rzeźbiarza w swojej pracowni, któremu pozuje lub spoczywa w jego ramionach kobieta o rysach twarzy kochanki Picassa Marie-Therese Walter. Z kolei postać Minotaura artysta włączył do scen obrazujących bachiczne ekscesy, w trakcie których mitologiczny potwór przechodzi metamorfozę z subtelnego kochanka i bon vivanta w okrutnego gwałciciela. Badacze traktują tę część jako obraz burzliwych relacji łączących artystę z kochanką Marie-Therese i jego żoną Olgą. Na ostatnich trzech rycinach Picasso sportretował słynnego marszanda. Za całość cyklu otrzymał zapłatę w postaci wybranych dzieł z kolekcji Vollarda.”
- Picasso – Dali – Goya. Tauromachia/walka byków., Wrocław 2014.
Muzea posiadające w swoich zbiorach pełny zestaw grafik Vollard Suite:
British Museum; Colby College Museum of Art; Fundación MAPFRE, Madrid; Harry Ransom Center; Hood Museum of Art, Hanover, New Hampshire; Modern Art Museum of Fort Worth; Museum Ludwig, Cologne; Museo de Arte Contemporáneo de Caracas (MACC); National Gallery of Australia; National Gallery of Canada; Philadelphia Museum of Art; i inne.
Seria Vollard Suite jest często obecna na wystawach: np. była wystawiana na dużej wystawie Pabla Picassa w Muzeum Architektury we Wrocławiu 24.07.14-16.11.14 (załączam zdjęcie folderu z wystawy – ma ono charakter podglądowy