Witam,
mam do zaoferowania litografię offset wydaną w 1988 r. przez Harry N. Abrams Inc., New York ilustrującą serię „Linoryty” Pabla Picasso. Ilustracja, wydana na papierze „z lat” wysokiej gramatury, druga strona niezadrukowana. Wydanie wydrukowane w Japonii. Pozycja nigdy nie oprawiana, bardzo dobry stan zachowania.
Wysyłka realizowana jest wraz z ochronnym (usztywnionym) zaklejanym folderem, bardzo dobrze zapakowana w sztywną tekturę.
Ilustracja pochodzi z mojej prywatnej kolekcji i nie jest współczesną reprodukcją. Wszystkie poniższe zdjęcia są wykonane przeze mnie i pokazują realny stan przedmiotu. POLECAM.
***
WRAZ Z ILUSTRACJĄ - NA ŻYCZENIE - ZAŁĄCZAM 2 CERTYFIKATY AUTENTYCZNOŚCI (wersja polska i angielska)
Szczegóły:
• Autor: za Pablo Picasso
• Tytuł: "Picador and Bull" ("Pikador i byk") (cf. Bloch 907)
• Edytor: Harry N. Abrams Inc., New York
• Typ: litografia offset
• Stan: bardzo dobry
• Wymiary arkusza: 36 cm x 31.5 cm
• Prawa autorskie: S.P.A.D.E.M., Paris.
O linorytach Picassa:
Picasso stworzył swój pierwszy linoryt w 1939 r., jednakże nie wracał do tej techniki przez ponad 10 kolejnych lat. W 1951 r. spędzał większość czasu w Vallauris (południe Francji), gdzie od czasu do czasu poświęcał część swoich umiejętności na stworzenie plakatu do lokalnych wydarzeń, takich jak walki byków czy targi ceramiki. Lokalny drukarz, Arnéra, zasugerował Picasso wykorzystanie linoleum jako taniej techniki graficznej. Picasso, przyjmując sugestię, opracował nową metodę tworzenia wydruków, w której nie trzeba było wycinać osobnego bloku dla każdego koloru, w miejsce czego stopniowo należało wycinać i drukować z jednego arkusza linoleum. Technika ta oszczędzała dużo czasu, ale również stanowiła ogromne wyzwania. Wymagała od artysty umiejętności wizualizacji gotowego obrazu na wczesnym etapie i uniemożliwiała naprawienie błędów popełnionych podczas procesu cięcia. Picasso tworzył swoje linoryty przy użyciu progresywnych prób, które złożyły się na ostateczny wydruk: stopniowo wycinał i drukował z jednego bloku, aby stopniowo budować obraz o coraz większej złożoności (np. linoryt „Martwa natura pod lampą, martwa natura jabłek na stole obok do jasno oświetlonego kielicha"); tworząc kolejną pracę „Jacqueline czytająca, portret drugiej żony Picassa, Jacqueline Roque”, artysta zastosował inny proces niż przy wspomnianej martwej naturze - do stworzenia gotowego dzieła wykorzystał dwa bloki – jeden określający tonalnie głowę i biust modelki oraz drugi służący do przedstawienia zarysu żony – dwie odbitki nałożone na siebie tworzyły pracę końcową. Linoryty Picassa są stosunkowo rzadkie w pozostawionym przez artystę dorobku - obejmują zaledwie około 150 z ponad 2000 prac graficznych i są wysoko cenione przez kolekcjonerów.