ORYGINALNY OLEJ MOTUL MULTI ATF 1L DEXRON III RED
SPECYFIKACJE: GM DEXRON IIIG / IIIH / IID / IIE, ALLISON C4, FORD MERCON & MERCON V, CHRYSLER ATF+3 & ATF+4, MB 236.9, 236.10, MB 236.11, MB 236.12, HYUNDAI / KIA ATF SPIII & PSF 3, VOITH G 607, ZF TE ML 03D/04D/14A, JASO 1A, CZERWONY
- Producent: MOTUL
- Indeks: MULTI ATF 1L
Inne numery:
- MTUMULTI ATF 1L
- MULTI ATF 1L
Przedsiębiorstwo Swan & Finch, założone w 1853 roku w Nowym Jorku w ramach koncernu naftowego Johna D. Rockefellera, od początku działalności zajmowało się wyrobem środków smarnych. Popularność jego wyrobów na amerykańskim rynku sprawiła, że na początku XX wieku w europejskiej filii firmy rozpoczęto sprzedaż kilku gam produktów, między innymi olejów marki Motul. Gdy w 1932 roku przedsiębiorstwo wykupił francuski inwestor, wyroby tej marki były już wysoko cenione przez europejskie warsztaty i klientów indywidualnych. Sytuacja ta trwa do dziś – firma, która w latach 50. przyjęła nazwę Motul, eksportuje swoje wyroby do ponad 60 krajów i zaopatruje w nie szereg czołowych zespołów w wielu dziedzinach sportów motorowych. Przedsiębiorstwo szczyci się również wieloletnią tradycją innowacyjności: naukowcom z laboratoriów badawczych firmy Motul kilkakrotnie udało się opracować przełomowe receptury samochodowych płynów eksploatacyjnych, między innymi pierwszy na świecie olej półsyntetyczny. Niezmienną popularność na światowych rynkach produkty marki Motul zawdzięczają wysokiej jakości – wykorzystywane w silnikach sportowych pojazdów oleje dowodzą swojej skuteczności, utrzymując doskonałe właściwości smarne nawet w ekstremalnych warunkach. W bogatym asortymencie produktów marki Motul znajdują się płyny hamulcowe, różnorodne motoryzacyjne preparaty czyszczące i smarne oraz szeroki wybór olejów przekładniowych i silnikowych, spełniających – a nierzadko nawet przekraczających – specyfikacje wiodących światowych producentów samochodów i motocykli.
Poradnik kupującego - OE, OEM, Aftermarket - o co chodzi?
- OEM (Oryginal Equipment Manufacturer) - części produkowane przez producentów samochodów wg. ich drobiazgowych wytycznych. Stosowane przy produkcji samochodów oraz jako części zamienne w autoryzowanych stacjach. Są bardzo drogie i bardzo rzadko stosowane jako część zamienna zarówno w ASO jak i serwisach niezależnych.
- OE (Oryginal Equipment) - części wyprodukowane przez producentów części (a nie producentów samochodów) - często firmowane logiem producenta części oraz producenta samochodu. Produkt cenowo tańszy od OEM, jednak nadal bardzo drogi. Części te stosowane są jako zamienniki w ASO.
- Aftermarket - części zamienne produkowane przez producentów części. Na produktach "aftermarketowych" nie ma logo producentów samochodu. Jakość produktów aftermarket jest zróżnicowana, a cena zazwyczaj dużo niższa od oryginału.