DZIŚ DO ZAOFEROWANIA MAM OPONY
300/70R20 PETLAS TA-110 110A8 TL
- Typ Opony rolnicze
- Rozmiar 300/70R20
- Szerokość 300
- Profil 70
- Średnica 20
- Indeks prędkości A8 (40 km/h) / B (50 km/h)
- Felga W9; W10
- Ciśnienie od 0.6 bar do 1.6 bar
- Indeks nośności 110 (1060 KG)
- Rodzaj Opony Radialna TL
- Pochodzenie marki Turcja
- Klasa opony Średnia (Medium)
- Szerokość katalogowa 290 mm
- Wysokość katalogowa 954 mm
DŁUGA ŻYWOTNOŚĆ / TRWAŁOŚĆ
Wytrzymała osnowa i warstwa absorbująca uderzenia
Specjalna mieszanka bieżnika zapewnia wysoką odporność na przecięcia i ścieranie bieżnika
Profil bieżnika zapewnia wysoką odporność na zużycie zmęczeniowe podstawy bieżnika, opona zachowuje swoje właściwości trakcyjne nawet po upływie połowy okresu trwałości
Indeks nośności 110A8 pozwala na przeniesienie ciężaru o wadze 1060 kg przy prędkości 40 km/h.
Opona 300/70R20 jest niskoprofilowym zamiennikiem opony w rozmiarze 9.5R20
Budowa opony radialnej:
Konstrukcja opony radialnej opiera się na warstwach wzmacnianego kordu ułożonych pod kątem 90 stopni do centralnej części opony, a także kolejnych warstw znajdujących się pod bieżnikiem. Taka budowa zapewnia wyższą wytrzymałość opony w porównaniu do ogumienia diagonalnego. Bieżnik przylegający do podłoża jest sztywniejszy a boki opony braddziej elastyczne.
Zalety opony radialnej:
-Lepszą sterowność pojazdu poruszającego się po drodze dzięki elastycznym bokom.
-Wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne.
-Mniejsze prawdopodobieństwo przegrzania się opony.
-Większa przyczepność dzięki lepszemu kontaktowi opony z nawierzchnią.
-Wyższa efektywność paliwowa.
Wady opony radialnej:
-Wyższy poziom hałasu wytwarzanego podczas pracy.
-Elastyczne boki opony są podatniejsze na uszkodzenia niż w przypadku opony diagonalnej.
-Wyższa cena niż w przypadku opon diagonalnych.
Oznaczenie TL (Tubeless): Opony bezdętkowe.
Konstrukcja opony bezdętkowej polega na zapewnieniu szczelności między oponą a obręczą felgi poprzez wzmocnioną stopkę. Przebicie takiego ogumienia powoduje stopniowe schodzenie powietrza.
Wentyl w takiej konfiguracji znajduje się bezpośrednio w feldze.