Opona Vittoria Gato G+ 29x2,2 zwijana, TNT
111.3WC.32.53.611HD_2018
- Producent: Vittoria
- Nazwa: Gato Cross Country
- Rozmiar: 29x2.2
- ETRTO: 53-622
- Ciśnienie min.: 2.5 BAR/ 35 PSI
- Ciśnienie max.: 4.0 BAR/ 58 PSI
- Kolor: czarny
- Materiał: Nylon 120 TPI
- Waga: ~760g
- ISOTech - GRAPHENE 2.0
- 4C - 4 Compound
- TNT - Tubeless ready
- Sidewall Protection
Opona Gato G+29x2.2 czarna, zwijana, TNT,
Opona rowerowa MTB cross country przeznaczona do kół o średnicy 29''.
Przeznaczona do jazdy offroadowej XC, z bardzo skutecznym bocznym trzymaniem na zakrętach, nawet w mokrych warunkach,
dzięki zaokrąglonemu profilowi opony. Dodatkowo trzymanie na mokrych warunkach poprawione jest przez technologię GRAPHENE 2.0.
GRAPHENE 2.0 to unikalna technologia firmy Vittoria, sprawiająca, że opony mają mniejsze opory toczenia,
są bardziej przyczepne oraz niezwykle wytrzymałem na punktowe przebicia płaszcza.
Bieżnik z obwodowymi kanałami, ścieżkami czyszczenia błota i zanieczyszczeń pomaga w utrzymaniu opony w czystości.
Dodatkowym atutem jest rowek lub wgłębienie na każdej powierzchni klocka.
Idealna na teren utwardzony, mieszany, bardzo dobrze sprawdza się również na mokrej nawierzchni.
Opona jest kompatybilna z systemami bezdętkowymi (TNT)
Dodatkową ochronę stwarzają wzmacniane boki opony.
Doskonała alternatywa dla zawodników o dobrym wyszkoleniu technicznym, jak i dla amatorów.
Dopasowanie rozmiaru opony do rozmiaru obręczy (ETRTO)
W celu wyjaśnienia metodologii określania rozmiarów, opony rowerowe m.in. Continental wymiarowane są według formuły ETRTO (Europejska Organizacja Techniczna do spraw Opon i Obręczy): szerokość opony [mm] x średnica obręczy [mm], na przykład 23-622. Informacje te znajdują się na ściance bocznej opony. Alternatywny sposób podawania rozmiaru, np. 23x700C lub 26 x 2,4 nie podaje jasnych informacji o wymaganej średnicy obręczy. Z tego względu w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy zawsze korzystać z uznawanego na świecie standardu ETRTO. Ogólnie firma Continental zaleca montowanie opon rowerowych na obręczach klinczerowych (o zagiętych krawędziach), ponieważ ten rodzaj obręczy pewniej utrzymuje oponę, szczególnie przy ciśnieniu powietrza powyżej 44 PSI. Pomiary w przypadku obręczy klinczerowych, na przykład 13C-622, podawane są jako szerokość obręczy w mm (wymiar A), „C” oznacza crotchet (z franc. haczyk) oraz średnicę obręczy (wymiar D). Jeśli informacja o rozmiarze starych obręczy nie jest czytelna, szerokość obręczy można zmierzyć za pomocą suwmiarki, mierząc odległość między zakrzywionymi krawędziami. Listę obręczy i pasujących do nich opon można otrzymać od organizacji ETRTO.
Ciśnienie powietrza w ogumieniu
Ciśnienie powietrza wpływa bezpośrednio na prowadzenie, trwałość i opór toczenia roweru. Opona może działać prawidłowo tylko w określonym zakresie ciśnienia. Oprócz objętości i wagi układu rower/rowerzysta, również przeznaczenie opony jest tu istotne. Każda opona Continental ma zalecany zakres ciśnienia powietrza podany na ściance bocznej. Jeśli ciśnienie jest zbyt niskie, opona szybciej się zużywa, zwiększa się także ryzyko przebicia i uślizgu opony. Z czasem pojawiają się również małe pęknięcia. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie powoduje, że opona jest bardzo twarda i niekomfortowa. Trakcja, przyczepność i opory toczenia mogą się pogorszyć. Wszystkie systemy ogumienia rowerowego stopniowo tracą ciśnienie. Z tego powodu należy często je kontrolować. Kolarze MTB i turystyczni powinni sprawdzać ciśnienie przynajmniej raz w miesiącu. Szosowcy raz na tydzień. W przypadku stosowania dętek light i supersonic ciśnienie należy sprawdzać przed każdą jazdą.
Waga opon
Stworzenie lekkiej opony to cel projektantów i pracowników linii produkcyjnej. Czasem jednak zdarzają się odchylenia od wagi podanej w katalogu. Wynikają one z pewnej tolerancji grubości oplotu i gumy, koniecznej w procesie ręcznej produkcji. Waga podana w katalogu jest określana podczas stworzenia serii przedprodukcyjnej i następnie wielokrotnie weryfikowana. W zależności od modelu, możliwe są odchylenia do 10 % w stosunku do danych katalogowych.
O producencie:
Od chwili rozpoczęcia działalności w roku 1953 Vittoria zbudowała solidną i wyjątkową reputację marki.
Dziś to czołowy producent opon rowerowych na świecie.
Centra rozwoju i badawcze pracują nad tworzeniem najlepszych sportowych opon na każdym poziomie.