Branża e-commerce stale się rozwija. Ostatnie pięć lat pokazuje, że tendencje wzrostowe przekraczają przewidywania. Liczba działających e-sklepów w Polsce wzrosła bowiem o 34 procent – z niespełna 22 tys. podmiotów w 2013 roku do 29 tys. na początku 2018. Dynamika rozwoju jest niezwykła, dlatego tym bardziej potrzebujesz czegoś więcej, by wyróżnić się na tle szalejącej konkurencji. Wielu przedsiębiorców skupia się na coraz to bardziej wymyślnych sposobach promocji, takich jak: dziesiątki nowych kodów rabatowych, niezrozumiałe i skomplikowane akcje promocyjne czy zasypywanie skrzynek mailowych klientów…
Jednak... nie tędy droga...
To czego potrzebujesz to dobre opisów produktów
Twój sklep internetowy ceni sobie skuteczność? Zamiast wymyślać niezrozumiałe promocje, skup się na dobrych opisach produktów, a więc na podstawowym aspekcie funkcjonowania sklepu. Spełnią one podwójną funkcję: nie tylko zachęcą potencjalnego klienta do zakupów, ale także poprawią widoczność strony w wyszukiwarkach.
Co zrobić, by to osiągnąć? Opisy muszą być unikatowe i rzetelnie przygotowane. Korzystające z języka korzyści, uwzględniające zasady sprzedażowe, zachęcające potencjalnego klienta do zakupu i jednocześnie zoptymalizowane pod wyszukiwarkę, czyli według zasad SEO.
Już nie tylko badania Nielsen Norman Group czy Cooper Murphy Copywriters, ale także kilka innych jasno pokazuje, że dobre, profesjonalne opisy produktów to doskonała inwestycja. Ta prosta, wydawałoby się podstawowa, strona sklepu potrafi zwiększyć wskaźnik użyteczności nawet o 124%, ruch wyszukiwarek o 50%, natomiast konwersję aż o 30%
Co to właściwie są dobre opisy produktów?
Dobrze napisane, fachowe i rzetelne, z wieloma istotnymi szczegółami – takie są opisy dostarczane przez producentów. Jedynym ich problemem jest jednak to, że nie wypełniają kluczowej funkcji sklepu branży e-commerce – nie sprzedają produktów!
Klienci sklepu internetowego muszą kupować intuicyjnie. Nie mogą dotknąć towaru, by go dokładnie poznać. Opisy produktów do sklepów internetowych mają więc za zadanie wpłynąć na decyzje zakupowe. Dlatego opis umieszczany w sklepie musi być czytelny, wyczerpujący oraz zawierać prosty przekaz, a więc być łatwy w obiorze.
Musi przedstawiać produkt we właściwym świetle, wskazywać na atuty i zachęcać do wyboru. To właśnie opis jest swoistym doradcą, posiada rolę sprzedawcy w tradycyjnym sklepie. Tam wszystko zależne jest od tego, jak przedstawi on asortyment, tym samym zwiększając szansę na sprzedaż.
Warto więc wykorzystać tę wiedzę i przenieść tricki sprzedawców ze świata realnego do wirtualnego. Opisy powinno się tworzyć, opierając na takich technikach sprzedażowych jak: AIDA lub zasada potrójnych korzyści Hershella Gordona Lewisa. I tak właśnie robimy:)
Jak zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania? Sprawdź opisy produktów SEO!
Sama jakość opisów produktów to nie wszystko. Należy pamiętać o tym, by je właściwie zoptymalizować. Opisy zgodne z zasadami SEO dla algorytmów wyszukiwarek sprawią, że potencjalni klienci łatwiej i szybciej trafią do Twojego sklepu. A stąd już prosta droga do zamówienia!
Tworząc opis, należy przede wszystkim brać pod uwagę odpowiednie słowa kluczowe. Zwykle są one dobierane przez nas na podstawie wskazań klienta lub też możemy je dobrać samodzielnie, przy wykorzystaniu specjalnych narzędzi. Przygotowujemy tekst nie tylko z myślą o frazie głównej, ale także hasłach powiązanych z tzw. długiego ogona.
Osobne meta tagi dla każdego opisu
Dobry opisu wymaga także stworzenia skutecznych, unikalnych dla każdego produktu meta tagów, czyli tytułu <title> oraz opisu strony <description>. Do zamówienia możemy dodatkowo przygotować ciekawe, zgodne z aktualnymi normami wyszukiwarek, meta tagi, poprawiające widoczność strony w Google.
Nasze opisy w oczach klientów
Staramy się stale podnosić jakość naszych tekstów. Kierunek, w którym zmierzamy wyznaczają nam opinie zadowolonych klientów. Poniżej jedna z nich:
Nie daj się wyprzedzić konkurencji i pozwól sobie pomóc! Dobre opisy produktu to klucz do sukcesu Twojego sklepu!