Branża e-commerce to jeden z najprężniej rozwijających się segmentów rynku. Każdego roku, w Polsce, rejestruje się setki nowych sklepów. To sprawia, że – aby wyprzedzić stale rosnącą konkurencję – trzeba nie tylko oferować doskonałe produkty, ale także wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów. Przedsiębiorcy na tym rynku, który w Polsce wart jest ponad 40 mld złotych, muszą więc działać innowacyjnie. A jedną z kluczowych ról w zarządzaniu sklepem internetowym odgrywają opisy kategorii.
Jak opisy kategorii pomogą Twojemu sklepowi internetowemu?
Opisy i tytuły kategorii w sklepie internetowym pośrednio wpływają na Twoje zyski. Poprawiają pozycję sklepu dla wszystkich grup produktów i wydłużają czas, jaki statystyczny użytkownik spędzi na stronie.
SEO a opisy kategorii w branży e-commerce
Jasnym jest, że chcesz, by Twój sklep był wysoko w wynikach wyszukiwarek. Pomoże Ci w tym stworzenie opisów kategorii, które są doskonałym narzędziem optymalizacji. Dobra, ciekawa i rozbudowana treść, którą przygotujemy specjalnie dla kategorii i podkategorii z Twojego sklepu pomoże w osiągnięciu wyższych pozycji nie tylko dla fraz głównych, ale także dla haseł powiązanych, z tzw. długiego ogona.
Indywidualnie dopasowane opisy kategorii i podkategorii zwiększą widoczność sklepu i ustabilizują jego pozycję. Dzięki temu na Twojej stronie wzrośnie ruch konsumencki. Warto zauważyć, że raz przygotowane opisy kategorii generują klientów regularnie, a nie tylko jednorazowo.
Unikalne meta tagi stworzone do każdej kategorii
Obok samych opisów, oferujemy Ci także "turbo doładowanie dla SEO" w postaci przygotowania unikatowych meta tagów, zarówno dla kategorii, jak i podkategorii. Czym są meta tagi? To tytuł meta <title> oraz opis <description>, pomocne wyszukiwarce w rankingowaniu stron. Pamiętaj, że algorytmy wyszukiwarek są zmienne, ale my śledzimy je na bieżąco, dlatego tworzone przez nas opisy kategorii i meta tagi do nich są zgodne z wszelkimi aktualnymi normami.
Opisy kategorii – wpływ na sprzedaż
Jednak opisy nie mogą być tylko i wyłącznie narzędziem pozycjonującym sklep w wyszukiwarce. Muszą stanowić wartość dodaną dla Twoich klientów. Powinny zaciekawić, zainteresować i zachęcić do spędzenia większej ilości czasu na stronie sklepu. Im więcej osób przeczyta dobry opis, tym więcej sfinalizuje swoje zamówienia.
Pomyśl, ile zarabiasz na sprzedaży tylko jednego produktu? Czy nie warto zatem zainwestować w dobry i skuteczny opis kategorii?
Opisy kategorii w sklepie internetowym – jak powinny wyglądać?
Dla właścicieli sklepów z branży e-commerce, opisy kategorii stanowią nie lada problem. Zwykle ukrywają je w sidebarach czy pod listą produktów. Nie chcą się nimi chwalić, gdyż wiedzą, że nie zainteresują one czytelnika. Tworząc opis wartościowy dla klienta, pokazujesz, ze Ci na nim zależy.
Co kryje się za słowem ‘wartościowy’? Przede wszystkim rozbudowany. Na przykład serwis Zalando umieszcza opisy kategorii o długości około 5000 znaków. Dużą rolę odgrywa estetyka, gdzie dobry opis kategorii jest ładny dla oka, przyjemny wizualnie, składa się z różnych sekcji, akapitów i nagłówków. Powinien też wykorzystywać linkowanie wewnętrzne, co sprawia, że sklep lepiej będzie indeksował się w wyszukiwarkach.
Poznaj opinie naszych klientów na temat opisów kategorii
Każdy tekst, który tworzymy, jest dostosowany do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Dlatego ich zdanie jest dla nas najważniejsze i na tej podstawie tworzymy standardy, poprawiamy się, by uwzględniać wszelkie ich wytyczne. Cieszymy się z każdej opinii, których przykłady znajdziesz poniżej.
Nie czekaj dużej, skontaktuj się z nami i wystartuj w biegu po lepszą widoczność swojego sklepu i większą liczbę zamówień z miesiąca na miesiąc!