Oliwa z pierwszego tłoczenia (extra-vergine) z Włoch o niepowtarzalnym smaku! Profesjonalna firma COPPINI (Terni/Umbria) posiada linię technologiczną gwarantującą wysoką jakość finalnego produktu.
Niniejsza aukcja dotyczy 1 butelki oliwy tłoczonej na zimno COPPINI Gallone Olio extra vergine di oliva.
Zdjęcie tylko poglądowe.
Objętość: 1 L
Najlepiej spożyć przed: 10. 11.2022 r.
Produkt przechowywać w suchym miejscu, z dala od źródeł ciepła oraz światła.
Oliwa z regionu Umbrii COPPINI Gallone Olio extra vergine di oliva to produkt klasyczny w ozdobnej butelce z uszkiem. Charakteryzuje się delikatnym smakiem tchnącym świeżością dzięki starannie dobranym oliwkom ze zbiorów w ściśle określonym okresie ich najlepszego dojrzewania. Dorodne owoce tłoczono natychmiast po zebraniu (i przeselekcjonowaniu) metodą manufakturową, mechanicznie, na zimno, otrzymując oliwę extra vergine najwyższej jakości o ingredientach bardzo zharmonizowanych.
Charakterystyka:
Smak: delikatny, z nutką słodyczy.
Zapach: wyczuwalny, przyjemny, świeżych zielonych oliwek.
Kolor: błyszczący złoto-zielonkawy.
Z uwagi na swój łagodny charakter i delikatny aromat oliwa ta jest polecana do każdego rodzaju lekkich potraw, zarówno pieczonych jak i surowych. Nie smażyć, lecz podsmażać (zalecana do duszenia mięs), oraz polewać na surowo, zwłaszcza sałatki warzywne.
TERMINOLOGIA:
1. „Extra Vergine” – oliwa z oliwek tłoczona na zimno; zawartość Wolnych Kwasów Tłuszczowych nie przekracza 1% objętości; zalecana na surowo do sałatek;
2. „Vergine” – zawartość – j/w WKT – powyżej 1%, ale mniej niż 2% objętości.
TESTOWANIE:
DO KOSZTOWANIA OLEJU NALEŻY UŻYĆ CZEGOŚ NEUTRALNEGO, NP. CHLEBA LUB GOTOWANEGO LETNIEGO ZIEMNIAKA, KTÓRE - DZIĘKI SWEJ KALORYCZNOŚCI - SPRZYJAJĄ UWALNIANIU SIĘ SUBSTANCJI LOTNYCH, ODPOWIEDZIALNYCH ZA AROMAT OLIWY.
OLEJ MOŻNA OCENIAĆ NA POZIOMIE:
1) POWONIENIA – BY DOSTRZEC POZYTYWNE NUTKI AROMATYCZNE, JAK NP. OWOCOWOŚĆ, ZAPACH ROŚLIN CZY WARZYW (KARCZOCHÓW, POMIDORÓW, ZIÓŁ AROMATYCZNYCH, MIGDAŁÓW), ALE RÓWNIEŻ TE NEGATYWNE, NP. ZJEŁCZAŁOŚĆ, SFERMENTOWANIE.
2) SMAKÓW (DOUSTNIE) – BY OKREŚLIĆ W TEN SPOSÓB GORZKOŚĆ CZY PIKANTERIĘ, JAKO CECHY POZYTYWNE (NIEKLASYFIKOWALNE JAKO WADY).
Kilka zdań o marce Coppini zacznijmy hasłowo:
Na stole każdego dnia – od 1955 roku. Od Umbrii po kuchnie na całym świecie! Długa rodzinna tradycja... Wybór oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia Coppini na nowo odkrywa prawdziwy smak życia.
Manufaktura tłocząca olej z oliwek OLEIFICIO COPPINI ANGELO S.p.A. to firma rodzinna założona przez Giuseppe Coppiniego w 1955 roku z lokalizacją na starówce w Terni. Właściciel dał się poznać konsumentom ze swoich umiejętności mieszania oliwy z oliwek różnego rodzaju w celu uzyskania produktu końcowego o doskonałym smaku. W 1970 roku firma staje się już renomowaną marką włoską o gwarantowanej jakości. W 1990 dalszy rozwój zakładu i konieczne zmiany na rynku wymagają przeniesienia siedziby do strefy przemysłowej Terni: do nowej fabryki o powierzchni 2200 m2, na terenie o areale 15 000 m2. Pozwala to podejmować nowe wyzwania w zakresie standardów jakości i zaawansowanych technologii produkcji a także ewolucji strategii marketingowych.
W latach 1994–99 trzecie pokolenie familii dołącza do kierownictwa tłoczni pod wodzą Coppini Angelo. Doświadczenie, nauczanie i pasja przekazywane jego dzieciom wprowadzają firmę w nową fazę rozwoju. W 1994 roku Micaela definiuje pierwsze strategie eksportowe, które po kilku latach pozwolą marce Coppini usytuować się za granicą, aż do dystrybucji na rynki konsumenckie w ponad 35 krajach na 5 kontynentach. W 1999 roku senior Angelo przekazuje kierunek produkcji Andrei. Odtąd markę wyróżnia ogromna różnorodność oferty i wysoka jakość oliwy z oliwek EV spod znaku Coppini. W 2005 roku olejarnia staje się spółką akcyjną z kapitałem zakładowym w wysokości 100 000 EU (w pełni opłaconym), w której udziały są podzielone pomiędzy współwłaścicielami Coppini Angelo, Micaela i Andrea. W 2008 roku powstaje nowy zakład produkcyjny, który umożliwia również pakowanie w systemie biodegradalnego plastiku PET. Zdolność produkcyjna fabryki podnosi się do 18 000 jednostek / godzinę. Nowe osiągnięcia biznesowe doprowadziły również do odnowienia wizerunku poprzez zmianę stylizacji etykiet i logo. W 2010 roku do spółki ze swoim wkładem kapitałowym dołącza Matteo Coppini. W 2012 roku kapitał zakładowy przedsiębiorstwa osiąga już wysokość miliona euro (i jest całkowicie opłacony), w którym udziały są podzielone pomiędzy akcjonariuszy Coppini Angelo, Micaela, Andrea i Matteo.