OLEJ SILNIKOWY CASTROL 0W30 1L EDGE TITANIUM A5 B5 A1 B1 SL CF VOLVO 95200377
Pojemność 1L
Olej syntetyczny
Castrol EDGE 0W-30 A5/B5 jest przeznaczony do silników benzynowych i Diesla, w których ich producenci zalecają stosowanie oleju silnikowego w jakości ACEA A1/B1, ACEA A5/B5, API SL/CF, w lepkości 0W-30.
Castrol EDGE z technologią "fluid titanium" zapewnia doskonałą wytrzymałość filmu oleju silnikowego w silnikach, które pracują pod dużym obciążeniem i pod wyższymi ciśnieniami, pomagając zmaksymalizować osiągi silnika.
- Zmniejsza tarcie w całym zakresie prędkości obrotowej silnika.
- Chroni silnik przez cały czas między wymianami oleju.
- Ogranicza powstawanie osadów w silniku aby maksymalizować wydajność silnka.
- Jest rekomendowany przez wiodących producentów samochodów.
- Zapewnia niższe zużycie paliwa i smarowanie w niskich temperaturch.
Specyfikacje i dopuszczenia
- ACEA A1/B1, A5/B5
- API SL/CF
- Volvo 95200377
Pamiętaj, zawsze dobieraj olej wg specyfikacji producenta pojazdu lub silnika. Każdą zmianę typu oleju skonsultuj z mechanikiem.
Dlaczego olej firmy X ma być lepszy niż firmy Y? Tak najprawdę ile samochodów tyle opinii. O tym jak dany olej będzie się spisywał zależy głównie kultura jazdy i traktowania silnika przez kierowcę, jak również terminowe przeglądy i wymiany filtrów. Jeśli silnik pracuje optymalnie to każdy olej będzie się spisywał świetnie do czasu następnej wymiany. Wyjątkiem są silniki z dużym przebiegiem które wymagają specjalnego traktowania i gęstszych olejów.
Oleje możemy podzielić na trzy główne rodzaje, według bazy olejowej.
- syntetyczne – wytwarzane są z komponentów bazowych na zasadzie łączenia poszczególnych związków chemicznych; są najbardziej zaawansowane pod względem technologicznym i najlepsze jakościowo, wytrzymują duże obciążenia termiczne i mają niską lepkość, dzięki której dobrze chronią silnik także w niskich temperaturach
- mineralne – powstające w procesie rafinacji ropy naftowej; cechują się znacznie większą lepkością w porównaniu do syntetycznego i nie są jednolite; mogą zawierać siarkę czy węglowodory i tworzyć w silniku nagar. Bardzo gęstnieją w niskich temperaturach.
- półsyntetyczne – produkowane na bazie olejów mineralnych z dodatkiem syntetycznych; są produktem pośrednim. Różni producenci stosują różne proporcje dlatego ten sam typ oleju innego producenta może mieć trochę inne właściwości.
Klasyfikacja lepkości olejów SAE
Klasa SAE określa zakresy temperatur w których olej zachowuje swoje optymalne właściwości (gęstość i lepkość), tzn w zimie nie jest za gęsty a w lecie za rzadki. Dopasowanie klasy SAE jest wymagane dla odpowiedniej pracy silnika w danych warunkach. Oznacza się je np SAE 30 lub 15W40. Uniwersalne oleje to np.10W40 lub 15W50 nadające się i na zimę i lato.
- 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W - lepkość optymalna dla temperatur minimalnych (odpowiednio) -40 do -15 stopni C
- 20, 30, 40, 50, 60 - lepkość optymalna dla temperatur maksymalnych (odpowiednio) +20 do +60 stopni C
Klasycikacja jakości olejów API
- S – oleje do silników benzynowych.
- C – oleje do silników wysokoprężnych (Diesla).
- F – oleje do wybranych jednostek wysokoprężnych (wysokoobrotowe, 4-suwowe).
Pełne oznaczenie olei silnikowych według API składa się z dwóch liter (choć oleje do silników wysokoprężnych mogą mieć w zapisie również cyfrę na końcu). Im dalsza cyfra (po S,C bądź F), tym wyższa jakość oleju silnikowego. Zgodnie z powyższym: pełne zapisy mogą prezentować się następująco: SM, SL, SJ bądź CI-4, CH-4. CG-4.
Nie trzymaj olejów na półce (tym bardziej otwartych) bo mają ograniczony termin przydatności i z czasem tracą swoje właściwości!