Shell Spirax S3 TLV
Doskonałej jakości olej do przekładni ciągników
Doskonały uniwersalny olej do przekładni ciągników (UTTO) rekomendowany do przekładni, układów hydraulicznych, mokrych hamulców i innych układów pomocniczych w ciągnikach rolniczych i maszynach budowlanych.
Shell Donax TD jest uznany przez wiodących producentów sprzętu rolniczego oraz doskonały do zastosowania w większości nowoczesnych maszyn.
Zastosowanie
- Przekładnie w ciągnikach rolniczych Donax TD został sprawdzony pod kątem najnowszych wymagań wiodących producentów ciągników i przekładni, włącznie z firmami John Deere, Massey Ferguson, Ford-New Holland i GM Allison.
- Układy hydrauliczne Donax TD doskonale nadaje się do układów hydraulicznych ciągników i urządzeń pomocniczych. Jego formulacja, dzięki specjalnie wyselekcjonowanym dodatkom i wysokiej jakości olejowi bazowemu, zapewnia doskonała płynność w niskich temperaturach oraz odporność na zużycie.
- Mokre hamulce Specjalne dodatki modyfikujące tarcie użyte w oleju Donax TD zapewniają optymalną pracę mokrych hamulców przy minimalizacji hałasu. Donax TD zalecany jest do większości ciągników rolniczych wyposażonych w mokre hamulce. Uwaga: Do urządzeń produkowanych przez firmę Caterpillar olej Donax TD nie jest odpowiedni. W takich przypadkach zalecany jest Donax TC.
Klasyfikacja olejów przekładniowych według SAE J 306
Donax TD 5W-30 może być stosowany, gdy zalecany jest olej o klasie lepkości SAE J 306 80W. Donax TD 10W-30 może być stosowany, gdy zalecany jest olej o klasie lepkości SAE J 306 85W. Uwaga: Oleje Donax TD nie mogą być stosowane jako oleje silnikowe.
Zalety eksploatacyjne
- Doskonałe zabezpieczenie Doskonała odporność na utlenianie, zużycie, korozję oraz właściwości przeciwpienne, wynikające z zastosowania dodatków najnowszej technologii, prowadzi do zwiększenia niezawodności maszyn oraz zmniejszenia czasu przestojów, redukując w ten sposób koszty eksploatacji.
- Komfort dla operatora Doskonała płynność Donaxu TD w niskich temperaturach powoduje natychmiastową reakcję układu hydrauliki oraz łagodne przełączanie przekładni w warunkach zimnego startu. Dodatki modyfikujące tarcie zapewniają równą i cichą pracę mokrych hamulców.
- Uznanie wiodących producentów Donax TD został przetestowany i zaaprobowany przez szerokie grono producentów urządzeń.
Spełnianie norm i specyfikacji
API GL-4 Ford/New Holland M2C-134D John Deere JDM-20A - C Massey Ferguson M1134 (10W-30) M1135 (5W-30) Komatsu zalecany do niektórych maszyn budowlanych
Zalecenia Donax TD jest zalecany do urządzeń produkowanych przez firmę Case dopuszczających płyny spełniające MS 1207.
Zdrowie i bezpieczeństwo Oleje Shell Donax TD nie przedstawiają zagrożenia dla zdrowia, jeśli używa się ich w odpowiedni sposób oraz przy zachowaniu higieny. Unikać kontaktu ze skórą, stosować odpowiednie rękawice. W przypadku zabrudzenia skóry, umyć ją natychmiast wodą z mydłem.
SPECYFIKACJA PRODUKTU
- Nazwa produktu: Shell Spirax S3 TLV
- Poprzednia nazwa produktu: Spirax S3 TLV
- Zastosowanie: olej przekładniowy
- Klasa lepkości SAE: 5W-30
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3: 870
- Temp.zapłonu COC°C minimum: 202
- Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C: 37,00
- Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C: 7,50
- Wskaźnik lepkości: 156
- Spełnione wymagania i posiadane aprobaty: API GL-4, Ford/New Holland M2C-134D, John Deere JDM-20A - C, Massey Ferguson M1134 (10W-30), M1135 (5W-30), Komatsu zalecany do niektórych maszyn budowlanych
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE
Oleje Shell Spirax do osi, skrzyń biegów, zaprojektowane aby sprostać wyzwaniom
Oleje Shell Spirax opracowano, aby zapewnić ochronę dla komponentów przekładni i umożliwić ich sprawne funkcjonowanie. Np.: oleje Shell Spirax S6 AXME i Shell Spirax S6 GXME posiadają specjalne właściwości zmniejszające straty energii i chroniące przed tarciem, zmniejszające utratę mocy, zapewniające obniżenie temperatury i podniesienie wydajności mechanicznej. Ich zalety zostały potwierdzone w zakrojonych na szeroką skalę testach laboratoryjnych i terenowych z przebiegiem ponad 20 mln km.
Wiele skrzyć biegów i osi wymaga różnych środków smarnych i jest eksploatowanych w różnych warunkach. Ten sam olej stosowany dla różnych elementów może obniżyć poziom ochrony i wydajność pracy. Oleje Shell Spirax zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić odpowiednią wytrzymałość na utlenianie, lepkość oraz właściwości wymagane, aby zapewnić skuteczną ochronę i wysoką wydajność niezależnie od zastosowania.
Umożliwiają one zmniejszenie kosztów eksploatacji, zapewniają dłuższą żywotność pojazdów oraz zwrot z inwestycji. Rodzina najnowszych syntetycznych olejów Shell Spirax do przekładni i osi zapewnia sprawdzoną i optymalną ochronę przed zużyciem mechanicznym i awariami wysokoobciążonych łożysk osi i przekładni eksploatowanych w trudnych warunkach.