Witam!
mam do sprzedania;
Zestaw do regeneracji sprzęgła wiskotycznego.
Wiele osób, nie wie, iż nie sprawne sprzęgło wiskotyczne jest częstym powodem spadku mocy, wzrostu spalania, uszkodzeniem pompy wody, bądź przegrzaniem silnika.
Na aukcjach jest wiele zamienników wisko, lecz większość z nich, w ogóle nie działa, bądź otwiera specjalny zawór, dopiero wtedy, gdy silnik osiąga krytyczną temperaturę!
Oczywiście mozna kupić nowe oryginalne, ale pytanie brzmi po co? Skoro możemy zregenerować swoje stare za dużo mniejszą kwotę!
Najczestrza przycza nie dzialajacego VISCO to brak oleju silikonowego lub zbyt mala jego ilość!
Oferuję na swojej aukcji specjalny zestaw, dzięki któremu uzupełnimy ten ubytek, i znów będziemy cieszyć się sprawnym wentylatorem!
Warto zadbać o swoje chłodzenie silnika, tym bardziej, że lato coraz bliżej!
Jak sprawdzić czy mój wentylator jest niesprawny/sprawny?
1. odpalamy auto...niech chwilę pochodzi.Najlepiej aż silnik będzie miał temperaturę znamionową (czyli wskazówka na środku)
2. otwieramy maskę
3. Przechodzimy do komory silnika, i prosimy znajomego, aby wyłączył zapłon. Podczas gaszenia silnika obserwujemy wentylator-jeżeli wiatrak(tym samym wisko) zatrzyma się odrazu po wyłączeniu silnika to wszystko jest w porządku
-jeżeli wiatrak jeszcze się kręcił po wyłączeniu silnika, to trzeba uzupełnić olej w wisko
Zasada działania;
Napęd wiatraka ze sprzęgłem czułym na temperaturę odbywa się za pomocą silikonowego oleju miękkiego o lepkości 3000 cps, który kontroluję prędkość wiatraka, przenosząc odpowiednio napęd. Napęd taki ma zdolność do utrzymywania obrotów jałowych wiatraka niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Gdy wzrasta temperatura, i tym samym potrzebe chłodzenai silnika bimetaliczny element (zdj nr1) Wyczuwa temperaturę powietrza za chłodnicą, i steruje zaworem (zdjęcie 2) który postępowo otwiera dopływ oleju. Otwarcie zaworu pozwala na ponowne dostanie się oleju do komory rotora., co powoduje zwiększenie stopnia przeniesienia napędy wiatraka. Tym samym wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej, komora rotora wiatraka zapełnia sie większą ilościąpłynu, zwiększając jednocześnie współczynnik tarcia, co powoduje wzrost prędkości obrotowej wiatraka, i tym samym zwiększa się przepływ powietrza wokół chłodnicy, poprawiając chłodzenie.
Należy pamiętać że, prędkość obrotowa wiatraka, ze szprzęgłem wiskotycznym czułym na temperaturę, zależna jest od temperatury silnika, a nie od jego prędkości obrotowej.
Jazda ze zespolonym wiskiem 'na stałe' może trwale uszkodzić pompę wody zwiększyć zuzycie paliwa,a nawet spowodować spadek mocy o ok 10%.
Zestaw zawiera:
Specjalny olej o lepkości 3000cps
Aplikator
Dokładny opis regeneracji.
cena 30 zł 20 ml
Serdecznie zapraszam do kupna!