OLEJ STIHL DO MIESZANKI PALIWA HP SUPER 1L ZIELONY
ZIELONY OLEJ DO MIESZANKI PALIWA PIŁY PILARKI KOSY 1L
- Kolory. Zasadniczo oleje półsyntetyczne do silników dwusuwowych, które stosuje się w piłach spalinowych, mogą mieć barwę czerwoną albo zieloną. Pod względem właściwości obie wersje nie różnią się drastycznie, natomiast ze względów praktyczny jeśli w pile zawsze był olej czerwony, należy się tego trzymać i odwrotnie – w silnikach pracujących na oleju zielonym nie warto tego zmieniać.
Olej silnikowy na bazie olejów mineralnych. Bardzo dobre właściwości smarne i wysoka efektywność spalania. Klasa wydajności: JASO-FB, ISO-L-EGB. Proporcje mieszanki 1:50.
Bardzo dobre właściwości smarne, efektywne spalanie.
Olej firmy OREGON do mieszanki , do silników dwusuwowych, opracowany na bazie olejów mineralnych.
Posiada doskonałe właściwości smarne w każdym zakresie obrotów silnika.
Zalecana proporcja stosowania z etyliną to 1:50 ( 100ML oleju na 5L benzyny).
Po czym poznać zły olej?
- Jeśli po dozowaniu oleju i paliwa silnik nie pracuje równo lub spaliny stają się gęstsze, najczęściej oznacza to, że proporcje mieszanki nie są właściwe, rzadziej, że użyty został nieodpowiedni olej. W pierwszym przypadku należy, w miarę możliwości, dopełnić prawidłowych proporcji, a jeśli to niemożliwe, to podobnie jak w drugim przypadku, nie należy używać piły spalinowej.
- Jeśli po smarowaniu łańcucha odpowiednią ilością oleju ten jest rozchlapywany, oznacza to, że najpewniej nie jest właściwej jakości (olej jest zbyt mało lepki i nie smaruje ruchomych elementów).
- Jeśli po pewnym czasie pracy olej z łańcucha zaczyna się palić (dym ma kolor niebieski), znaczy to, że użyty preparat nie wykazuje wystarczającej odporności na wysoką temperaturę.
- Do smarowania łańcuchów pił spalinowych nieużywanych przez dłuższy czas należy zastosować specjalny olej o podwyższonych właściwościach ochronnych i często z dodatkami antykorozyjnymi.