Hybrogen to unikalny modyfikator paliw płynnych, w szczególności wszelkiego rodzaju olejów napędowych lekkich jak i ciężkich. Został wynaleziony w Wielkiej Brytanii w celu obniżenia spalania a jednocześnie emisji szkodliwych związków przez sprzęt ciężki oraz silniki statków.
W przeciwieństwie do tradycyjnych dodatków do paliw – Hybrogen działa na strukturę paliw poprzez wprowadzenie mieszalnych z paliwami nano rozmiarów (średnio ok. 80nm) koloidalnych cząstek, które najpierw przylegają do molekuł paliwa a na początku procesu spalania paliwa powodują dodatkowe rozbicie jego molekuł na wiele mniejszych. Skutkiem tak unikalnego działania jest poprawa jednorodności paliwa, bardziej kompletne i czystsze jego spalanie a tym samym większa ilość energii z każdej jednostki paliwa i mniej strat w postaci emisji zanieczyszczeń środowiska.
Hybrogen jest produktem naturalnym, bezpiecznym dla środowiska, nie zawiera żadnych toksycznych związków ani cząstek metali, jest bezpopiołowy i nie powoduje korozji metali.
Hybrogen jest bezpieczny, podwyższa smarność paliw, wiele lat z powodzeniem testowany w silnikach samochodów osobowych, ciężarowych, ciężkiego sprzętu oraz jednostek pływających wykazując zdecydowaną poprawę czystości silników oraz układów wydechowych i paliwowych – także wtryskiwaczy, redukcję szkodliwych emisji i zawsze oszczędności na kosztach konserwacji oraz spalania paliwa.
Hybrogen wyprowadza bezpiecznie wodę i wilgoć z układów paliwowych co pozwala zapomnieć o problemie zatykania filtrów wody w układach paliwowych szczególnie silników wysokoprężnych a także hamuje namnażanie bakterii w zbiornikach paliw.
Hybrogen przywraca osiągi silnika utracone na skutek nagromadzenia węglowych depozytów.
Dzięki Hybrogen oszczędności na kosztach spalania paliwa stosowanego w silnikach Mitsubishi S6R2 czy Cummins 6CTA8.3 jednostek pływających sięgają 6% – 9% a redukcja ilości wydalanych dymów – ponad 80%.
W dwusuwowym wysokoprężnym silniku morskiego holownika po 30 dniach stosowania poziom depozytów został zredukowany radykalnie dzięki Technologii Hybrogen w paliwie przy jednoczesnym spadku spalania o 6% w tym okresie.
W zastosowaniach ciężkiego sprzętu wydobywczego dzięki Hybrogen uzyskiwane są regularnie wzrosty wydajności minimum 5% przy jednoczesnych oszczędnościach na kosztach spalania paliwa rzędu 9%.
W nowoczesnym ciężkim sprzęcie wyposażonym m.in. w silniki wysokoprężne Caterpillar do kruszenia i transportu w kamieniołomach oszczędności na spalaniu dzięki Hybrogen wynoszą regularnie około 15%.
Hybrogen zastosowany w ciągniku siodłowym MAN firmy transportowej w Czechach pozwolił na zaoszczędzenie na spalaniu paliwa aż 7,8% już po pierwszym tankowaniu a zastosowany w samochodzie dostawczym Ford Transit kuriera w Polsce po trzecim tankowaniu pełnego baku z Hybrogen spalanie spadło o 12,8%.
Użytkownicy testowi stosujący Hybrogen w autach osobowych z silnikami wysokoprężnymi typu TDI, CDI itp. w których nigdy nie było wykonywane czyszczenie wtryskiwaczy skutecznym preparatem do ON, raportują spadki spalania nawet o 20%.
BEZPIECZEŃSTWO PRODUKTU
Technologia Hybrogen została pomyślnie sprawdzona w The Assiciated OCTEL Company Limited – Fuel Technology Centre w Milton Keynes, UK potwierdzając brak negatywnego wpływu na wartości RON/MON benzyn przy stosowaniu technologii Hybrogen. Zgodnie z ASTM D2699 – RON czystego paliwa wynosił 95.3 i po zastosowaniu Hybrogen dokładnie także 95.3. MON czystego badanego paliwa wynosił 84.9 i po dodaniu Hybrogen dokładnie także 84.9.
Technologia Hybrogen została także poddana testowi smarności w oleju napędowym i według badania wykonanego 28 września 2018 roku w laboratorium paliw w Polsce (nr sprawozdania 1724/2018) – olej napędowy po dodaniu Hybrogen w proporcji 1:3000 uzyskał pozytywny wynik zgodności z normą wykazując 390µm skazy w badaniu HFRR według normy PN-EN ISO 12156-1:2016-4 (metoda A) przy maksymalnym poziomie dopuszczenia dla oleju napędowego 460µm zgodnie z normą PN-EN 590.
Czysty olej napędowy, przed dodaniem Hybrogen wykazywał 450µm skazy w tym samym badaniu HFRR co dowodzi poprawy smarności oleju napędowego i ochrony o 13,3% dzięki Hybrogen potwierdzając bezpieczeństwo stosowania produktu nawet w silnikach wysokoprężnych wyposażonych w pompy wysokiego ciśnienia technologii common rail.
Technologia Hybrogen została pomyślnie zbadana także przez Ricardo Consulting Engineers w Sussex, UK zarówno w silniku czterosuwowym turbo diesel jak i w silniku czterosuwowym benzynowym potwierdzając bezpieczeństwo działania oraz skuteczność w redukcji spalania jak i obniżenie emisji szkodliwych związków. W silniku benzynowym odnotowano także wzrost maksymalnej mocy silnika średnio o +4,2% z wielu pomiarów (wynik maksymalny to +6,8%).
Technologia Hybrogen zastosowana jednocześnie z modyfikatorem tarcia w oleju silnikowym Archoil AR9100 pozwalają uzyskiwać jeszcze lepsze rezultaty jak widać na poniższym badaniu w silniku Nissana 350Z . Wzrost momentu obrotowego wyniósł +3,69% a maksymalna moc silnika wzrosła o +6,59%.
Technologia Hybrogen została pozytywnie oceniona także w Queens University Belfast – w laboratoryjnym silniku wysokoprężnym odnotowując wzrost efektywności termicznej o +15,2% oraz obniżenie spalania oleju napędowego o 14,5% .
Redukcja emisji szkodliwych związków dzięki zastosowaniu Technologii Hybrogen w oleju napędowym wynosi odpowiednio:
HC do 60% mniej
CO do 55% mniej
NOx do 44% mniej
CO2 do 20% mniej
Intensywność dymienia (I/M) do 90% niższa
SPOSÓB UŻYCIA
Hybrogen jest niezwykle wydajny, 1 litr Hybrogen wystarcza aż na 3000 litrów paliwa. Zalecana proporcja 1:3000. Dla uzyskania najlepszych efektów, przed użyciem, produkt należy przechowywać w temperaturze > 0°C.
Najlepiej dodawać Hybrogen do zbiornika paliwa przed tankowaniem paliwa aby ułatwić szybkie i dokładne wymieszanie produktu z paliwem.
Działa drażniąco na skórę.
Działa drażniąco na oczy.
Dokładnie umyć ręce po użyciu.
Stosować rękawice ochronne/ odzież ochronną/ ochronę oczu /ochronę twarzy.
W PRZYPADKU KONTAKTU ZE SKÓRĄ: Umyć dużą ilością wody z mydłem. W przypadku wystąpienia podrażnienia skóry: Zasięgnąć porady/zgłosić się pod opiekę lekarza.
W PRZYPADKU DOSTANIA SIĘ DO OCZU: Ostrożnie płukać wodą przez kilka minut. Wyjąć soczewki kontaktowe, jeżeli są i można je łatwo usunąć. Nadal płukać. W przypadku utrzymywania się działania drażniącego na oczy: Zasięgnąć porady/zgłosić się pod opiekę lekarza.
BEZPIECZEŃSTWO SKŁADOWANIA I TRANSPORTU PRODUKTU
Hybrogen jest bezpieczny także w składowaniu/magazynowaniu i transporcie (także morskim) gdyż jego temperatura zapłonu to min. 80°C (176 °F), nie jest łatwopalny, nie zawiera toksycznych związków i nie jest szkodliwy dla organizmów wodnych.