Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
- 14,99 zł
- OBSŁUGA KONSUMENTA Ostrowska Wcisło KELNERSTWO GASTRONOMIA
- 22,98 zł z dostawą
- 30,00 zł
- Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu
- 40,99 zł z dostawą
- 52,97 zł
- Paradygmaty rozwoju konsumpcji żywności w Polsce
- 58,96 zł z dostawą
Obsługa konsumenta Jargoń kelnerstwo gastronomia (4742596009)
Sprzedający nietylkodlamoli
poleca 100,00%
|
350
Opis
NASZE AUKCJE | KOMENTARZE | STRONA O MNIE | KONTAKT |
WSiP 1992, str. 404+ilustracje stan db (podniszczona lekko okładka)
W podręczniku podano ogólne wiadomości o rodzajach zakładów gastronomicznych, czynnościach pracowników w części handlowej zakładu gastronomicznego, jak również zasady organizacji i techniki pracy w sali konsumenckiej i rewirach kelnerskich. Szczegółowo opisano przygotowanie się kelnera do obsługi konsumenta, sposoby podawania potraw i napojów oraz zasady obsługi bankietów. Omówiono również systemy rozliczeń kelnerskich. SPIS TREŚCI I. Podstawowe wiadomości o zakładach gastronomicznych 1. Działalność usługowa zakładów gastronomicznych 2. Podział zakładów gastronomicznych w zależności od zakresu świadczenia usług 3. Podział zakładów gastronomicznych według gestorów 4. Kryteria zaliczania zakładów do kategorii handlowych 5. Specjalizacja zakładów i punktów gastronomicznych 6. Działalność kulturalno-rozrywkowa w zakładach gastronomicznych II. Układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego 1. Pojęcie układu funkcjonalnego oraz podział przestrzenny na działy 2. Funkcjonalność pomieszczeń ekspedycyjnych 3. Funkcjonalność pomieszczeń handlowych 4. Estetyka wnętrza zakładu gastronomicznego III. Wyposażenie części handlowej i ekspedycyjnej zakładu gastronomicznego w podstawowy sprzęt potrzebny od obsługi konsumentów 1: Urządzenia podgrzewcze w części handlowej i ekspedycyjnej 2. Urządzenia chłodnicze 3. Urządzenia do produkcji i wydawania napojów 4. Urządzenia do transportu i wydawania potraw 5. Meble i drobny sprzęt 6. Bielizna stołowa 7. Firanki i zasłony 8. Drobny sprzęt metalowy gastronomiczny niezbędny do obsługi konsumenta 9. Drewno i tworzywa sztuczne 10. Wyposażenie bufetu 11. Instalacje wodnokanalizacyjne w zakładzie gastronomicznym ' 12. Oświetlenie IV.' Rodzaje stanowisk pracy w części handlowej i ekspedycyjnej zakładu gastronomicznego 1. Stanowisko pracy w zakładzie gastronomicznym 2. Zakres czynności na poszczególnych stanowiskach roboczych 3. Kwalifikacje pracowników części handlowej V. Systemy obsługi w zakładach gastronomicznych 1. Ogólna charakterystyka obsługi w zakładach gastronomicznych 2. Zasady organizacji pracy w zakładzie z obsługą kelnerską oraz w zakładzie samoobsługowym 3. Systemy obsługi kelnerskiej 4. Systemy organizacji samoobsługi 5. Typy zakładów samoobsługowych VI. Czynności porządkowe w części' handlowej i ekspedycyjnej zakładu gastronomicznego 1. Porządki codzienne i okresowe 2. Dobór narzędzi i środków czystości 3. Organizacja pracy i kolejność czynności przy zmywaniu naczyń stołowych 4. Zmywanie i czyszczenie naczyń metalowych i sztućców 5. Przechowywanie naczyń i sztućców 6. Technika pracy przy polerowaniu naczyń stołowych VII. Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi konsumenta 1. Przygotowanie sali konsumenckiej 2. Metoda składania obrusów 3. Technika rozkładania obrusa 4. Składanie oraz zmiana obrusa 5. Przygotowanie serwetek do nakrycia stołów 6. Przygotowanie stołów pomocniczych 7. Przygotowanie karty potraw i napojów w zakładzie gastronomicznym 8. Nakrywanie stołów zastawą w ramach przygotowania sali konsumenckiej VIII. Poziom i kultura obsługi konsumenta w zakładzie gastronomicznym 1. Higienia osobista pracowników obsługi 2. Kultura osobista i etyka zawodowa pracowników obsługi 3. Ubiór kelnera i innych pracowników obsługi 4. Znaczenie bhp w pracy pracowników obsługi 5. Sposoby obsługi konsumentów o różnych cechach psychologicznych 6. Organizacja pracy oraz wyekwipowanie zawodowe kelnera IX. Bufet i jego rola w zakładzie gastronomicznym 1. Rodzaje bufetów 2. Wyposażenie bufetów w zależności od rodzaju zakładu gastronomicznego 3. Właściwa praca w bufecie 4. Obsługa i konserwacja urządzeń technicznych przez pracowników bufetu 5. Zasady prowadzenia dokumentacji i rozliczania pracowników bufetu 6. Zasady odpowiedzialności majątkowej w bufetach 7. Czynności po zakończeniu sprzedaży X. Technika noszenia naczyń i tac 1. Technika noszenia zastawy stołowej 2. Technika przenoszenia talerzy z potrawami 3. Zasady przenoszenia tac i półmisków 4. Zasady zbierania brudnych naczyń ze stołu XI. Ogólne zasady serwowania dań w zakładzie gastronomicznym (serwis a la carte) 1. Technika nakrywania stołów do poszczególnych dań w obecności ' konsumenta 2. Organizacja pracy kelnera w sali konsumenckiej 3. Ogólne zasady podawania (serwowania) 4. Podawanie potraw na talerzach 5. Serwowanie potraw z półmisków 6. Serwowanie potraw metodą angielską 7. Serwowanie potraw metodą rosyjską 8. Formy obsługi kelnerskiej w powiązaniu z samoobsługą XII. Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu przekąsek 1. Asortyment przekąsek w kartach menu w zakładach gastronomicznych różnych kategorii 2. Zasady serwowania przekąsek rybnych i ze skorupiaków 3. Zasady serwowania przekąsek zimnych i gorących 4t Zasady serwowania przekąsek z drobiu 5. Zasady serwowania,przekąsek z jaj i sera 6. Zasady serwowania sałatek i kanapek XIII. Technika podawania zup 1. Wiadomości wstępne 2. Zasady podawania zup XIV. Zasady serwowania dań zasadniczych 1. Ogólne zasady serwowania dań zasadniczych 2. Zasady serwowania mięs różnie przyrządzonych 3. Zasady serwowania potraw z ryb 4. Zasady serwowania potraw z drobiu i podrobów 5. Zasady serwowania potraw z jarzyn, grzybów i ziemniaków XV. Sposoby podawania deserów 1. Asortyment deserów stosowanych w zakładach gastronomicznych 2. Sposoby podawania deserów zimnych 3. Sposoby podawania deserów gorących XVI. Organizacja i technika obsługi konsumenta przy podawaniu śniadań 1. Nakrywanie stołów do śniadań 2. Asortyment potraw i napojów śniadaniowych 3. Różne rodzaje śniadań i sposoby ich podawania XVII. Zasady przygotowania potraw przez kelnera w obecności konsumenta 1. Uwagi wstępne 2. Filetowanie ryb 3. Tranżerowanie 4. Zasady serwowania potraw płonących 5. Zasady serwowania deserów płonących 6. Przygotowanie przekąsek zimnych w obecności konsumenta 7. Przygotowanie napojów w obecności konsumenta XVIII. Technika podawania napojów bezalkoholowych gorących i zimnych 1. Asortyment napojów bezalkoholowych 2. Sposoby przygotowania kawy i metody jej podawania 3. Sposoby przygotowania herbaty i metody jej podawania 4. Zasady serwowania napojów zimnych XIX. Technika podawania napojów alkoholowych 1. Magazynowanie win 2. Ogólny podział win 3. Dobór win do potraw 4. Zasady podawania win 5. Miody pitne 6. Krótka charakterystyka wódek 7. Zasady doboru wódek do potraw i sposoby podawania 8. Sposoby podawania piwa XX. Organizacja przyjęć — bankietów w zakładach gastronomicznych 1. Rodzaje przyjęć okolicznościowych 2. Technika i forma przyjmowania zamówień na przyjęcia okolicznościowe 3. Menu przyjęcia okolicznościowego 4. Przygotowanie stołów i obsługa uczestników na przyjęciach okolicznościowych 5. Organizacja i obsługa małych przyjęć 6. Organizacja wyżywienia na zjazdach i kongresach 7. Kuchnie różnych narodów XXI. Cocktail-bar i jego rola w zakładzie gastronomicznym 1. Lokalizacja cocktail-baru 2. Zakres czynności i obowiązki barmana 3. Wyposażenie cocktail-baru w drobny sprzęt 4. Składniki podstawowe i dodatki do napojów mieszanych 5. Zasady przygotowania koktajli 6. Rodzaje napojów mieszanych 7. Koktajle bezalkoholowe XXII. Obsługa gości hotelowych przez zakłady gastronomiczne 1. Pojęcie i rodzaje zakładów hotelarskich 2. Układ funkcjonalny budynku hotelowego ze szczególnym uwzględnieniem części gastronomicznej 3. Charakterystyka gastronomii hotelowej 4. Urządzenie i wyposażenie pomieszczeń kelnerskich na piętrach 5. Współpraca pracowników gastronomii z pionem hotelowym 6. Obowiązki kelnera podczas obsługi gości w części mieszkalnej hotelu 7. Organizacja świadczenia usług gastronomicznych w części mieszkalnej hotelu XXIII. System rozliczeń kelnerskich oraz sposoby załatwiania skarg i wniosków 1. Systemy rozliczeń kelnerskich 2. Wystawianie rachunków kelnerskich 3. Rozliczenie kelnera z konsumentem 4. Urządzenia do bonowania i rozliczania 5. Załatwianie skarg, wniosków i reklamacji konsumenta 6. Reklama w zakładzie gastronomicznym Zapraszam na inne moje aukcje
|
WYSYŁKA | DANE FIRMOWE | CERTYFIKATY |
1.Koszt wysyłki jest zgodny z cennikiem Poczty Polskiej 2.Przy zakupach na kilku aukcjach proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów wysyłki. 3.Odbiór osobisty możliwy od 16 - 20 po ustaleniu terminu odbioru. |
Jacek Ciba Antykwariat internetowy Nie tylko dla moli Siemianowicka 158/3, 41-503 Chorzów REGON: 240755155, NIP: 627-221-59-01 |
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.