PATROL POWSTAŃCZY
WG M.GIERYMSKIEGO
- OLEJNA KOPIA OBRAZU J. PAWELSKI
- WYMIAR PŁÓTNA OK. 100X60CM
- WYMIAR Z RAMĄ OK.110X70CM
- OBRAZ NAMALOWANY RĘCZNIE TECHNIKĄ OLEJNĄ
- PŁÓTNO NACIĄGNIĘTE NA BLEJTRAM
- OBRAZ JEST WIERNYM ODDANIEM ORYGINAŁU
- MOŻLIWOŚĆ WYBRANIA INNEJ RAMY
- NA ZDJĘCIU BRĄZOWA RAMA ZE ZŁOTĄ LAMÓWKĄ
- OBRAZ JEST SOLIDNIE ZABEZPIECZONY NA CZAS WYSYŁKI
- DBAMY O WYSOKI POZIOM PRAC
posiadamy 2000 modeli ram, możliwość zmiany modelu ramy
Jan Pawelski ur. 1957r
Uprawia malarstwo sztalugowe. Maluje od 5-go roku życia. Wykonuje kopie obrazów oraz prace autorskie. Specjalizuje się w tworzeniu kopii obrazów różnych stylów i epok, często są to kopie polskich malarzy takich jak: W. Kowalski, J. Brandt, J. Chełmoński, J. Malczewski, Bracia Gierymscy, J. Matejko, W. Kossak, J. Kossak i wielu innych. Potrafi przenosić natchnienie pomiędzy różnymi tematami i stylami malarstwa. Kopie obrazów maluje z pasji, z ciągłej chęci obserwowania i zmagania się z niesamowitym talentem wielu ikon światowego malarstwa. Studia malarskie rozpoczął w Londynie jednak po kilku latach powrócił do Polski, gdzie mieszka z rodziną. Zaczął pobierać nauki na ASP w Warszawie na kierunku malarstwa. Ciągle podnosi swój warsztat malarski, aby jego prace dawały wiele szczęścia posiadaczom obrazów. Obrazy wychodzące z pod pędzla malarze są w posiadaniu klientów w europie i na świecie.
Maksymilian Gierymski
Warszawa 1846 - Reichenhall 1874
Brat Aleksandra. Studiował w Warszawie w Klasie Rysunkowej i u Juliusza Kossaka oraz w Monachium (w akademii sztuk pięknych i w atelier F. Adama), gdzie przebywał od 1867. Był czołową postacią polskiego środowiska artystycznego tamże. Malował typowo polskie pejzaże oraz sceny figuralne w tle pejzażowym, sceny wojskowe (m.in. powstańcze), kostiumowe (z polowań w strojach z XVIII wieku) i obyczajowe z życia małych miasteczek polskich.
Ważną grupę stanowią obrazy związane z tematyką powstania styczniowego, w których Gierymski (uczestnik walk) stworzył inną, niż Artur Grottger, wizję artystyczą, opartą na realnych przeżyciach i obserwacji.
Maksymilian Gierymski zdobył szybko uznanie krytyki zagranicznej. Wywarł wpływ na kierunek rozwoju malarstwa polskiego, zwłaszcza na twórczość Józefa Chełmońskiego i Stanisława Witkiewicza (także na poglądy estetyczne) oraz brata, Aleksandra. Obrazy: Pogrzeb w małym miasteczku (1868), Patrol powstańczy (1872-73), wyjazdy i powroty z polowań (1871-72 i 1874).
RAMY DO OPRAWY OBRAZU
NASZE REALIZACJE
Patrol powstańczy Maksymiliana Gierymskiego
namalowany na płótnie w 1872 roku i zaprezentowany na wystawie powszechnej w Wiedniu w roku 1873.
Linia horyzontu dzieli obraz na pół: chłodną strefę nieba i ciepłą strefę ziemi. Obraz przedstawia konny patrol powstańców 1863 r. zasięgający języka od dziada - włóczęgi na polnej drodze. Powstańcy są umundurowani i uzbrojeni. Dziad wędrowny ma na sobie sukmanę chłopską, przewieszoną przez piersi torbę i kij. Figury ludzi i koni nie stanowią jednak centralnego punktu obrazu. Wzrok widza biegnie poza granice obrazu, tam skąd może nadejść niebezpieczeństwo.
Przedstawiona scena jest jak gdyby syntezą sytuacji w jakiej znaleźli się powstańcy. Zagubieni pośród piaszczystej okolicy, pełni niepewności czekają odzewu na oddany wystrzał, szukają swoich i wypytują o wroga. Sytuacja ta nosi na sobie piętno jakiejś absurdalności, niemożności wyjścia z zaklętego kręgu. Spokojna, jak zwykle u Gierymskiego, jest tylko natura. Potęga natury uwypukla kruchość człowieka, a jej obojętność przypomina mu o własnej śmiertelności.
Obraz był inspiracją dla Jacka Kaczmarskiego do napisania utworu Pikieta powstańcza, który został wykonany w 1981 r. podczas koncertu w warszawskiej "Zachęcie" Utwór rozpoczynał się słowami:
"Dziadem wędrownym jestem
Losu swego panem
Zmienili mi tę przestrzeń
W trakty wydeptane."