Na co warto zwrócić uwagę podczas wyboru silnika zaburtowego?
- Długość kolumny. Powinna być dopasowana do łodzi. Najczęściej spotykane kryteria to S, L i X.
- Rodzaj sterowania. Ręczny lub zdalny, możliwy w łodziach bez lub z konsolą oraz w łodziach żaglowych, w których występują różne rodzaje sterowania i napędu.
- Rodzaj rozruchu. Ręczny lub elektryczny i ręczny lub w większych mocach tylko elektryczny. Najbardziej niezawodnym i wygodnym rozwiązaniem jest rozruch ręczny i elektryczny dostępny w silnikach od BF 8 do BF 20.
- Wydajność układu ładowania akumulatora. To warunek wygodnego, bezpiecznego spędzania wolnego czasu lub wędkowania. Zapewnia zasilanie pokładowych odbiorników elektrycznych, w tym oświetlenia, echosond itd. Silniki Honda począwszy od BF5 są wyposażone w układy ładowania akumulatora z regulatorem napięcia od 3A/12V, BF8 do BF20 - 6A lub 12A/12V (w zależności od wersji) oraz bardzo wydajne układy aż do 60A/12V w przypadku silników większej mocy. Informacje na ten temat podane są w cenniku silników oraz w danych technicznych każdego modelu.
- Śruby napędowe. Duży wybór zapewnia możliwość odpowiedniej konfiguracji zestawu łódź/silnik do przeznaczenia i obciążenia w celu uzyskania optymalnego zachowania na wodzie, np. przyspieszenia, możliwej do uzyskania prędkości maksymalnej, zwiększenia uciągu, poprawy manewrowości czy uzyskania najniższego zużycia paliwa, itp.
Czy masz już odpowiedni patent sternika?
Patent sternika motorowodnego nie jest potrzebny tylko do łodzi napędzanej silnikiem do 10 kW.
Dlaczego inwestycja w silniki zaburtowe Honda to trafny wybór?
- Niższe koszty eksploatacji
Silniki 4-suwowe Honda spalają ok. 50% paliwa mniej, niż 2-suwowe silniki zaburtowe, co przekłada się na koszty zużycia paliwa.
- Technika Honda Marine
Honda stosuje kilka unikalnych i opatentowanych rozwiązań technicznych, dzięki czemu silniki zaburtowe wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami. Przykładem jest inteligentny system BLAST zwiększający moment obrotowy czy system ECOmo/Lean Burn Feedback polegający na optymalizacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od stopnia obciążenia silnika. Stosuje również znany od dawna z silników samochodowych system zmiennych faz rozrządu VTEC. O zaawansowaniu konstrukcji silników zaburtowych Honda świadczy fakt, że spełniają one nie tylko obecnie obowiązujące normy emisji spalin, ale również te, które będą obowiązywać w przyszłości.
- Wielowarstwowa powłoka antykorozyjna
Każdy silnik zaburtowy Honda przechodzi 4-etapowy proces zabezpieczenia specjalną powłoką ochronną. Zabezpiecza ona silnik przed szkodliwym oddziaływaniem słonej wody, działaniem promieniowania UV oraz innymi, ciężkimi warunkami atmosferycznymi.
- Sprawdzone rozwiązania
Honda patrzy daleko w przyszłość i z dużym wyprzedzeniem tworzy innowacyjne rozwiązania, ponieważ długo przygotowuje wdrażanie nowych modeli urządzeń. Wszystkie nowe rozwiązania powstają z myślą o szerokim zastosowaniu, niezawodności, wieloletniej eksploatacji i wygodzie klienta. Każde nowe urządzenie, zanim trafi do seryjnej produkcji jest wnikliwie sprawdzane i testowane.
- Nowoczesny i ergonomiczny design
Silniki zaburtowe Honda to także nowoczesna stylistyka i ergonomia – miękkie opływowe kształty i srebrna barwa odzwierciedlają jedność człowieka ze światem przyrody. Smukły kształt spodziny o niskich oporach hydrodynamicznych zwiększa efektywność napędu, znacząco wpływa na przyspieszenie, prędkość oraz ekonomiczne zużycie paliwa.
Innowacyjna technika ubrana w kompaktową i designerską formę zyskały wysokie uznanie klientów na całym świecie.
- Ochrona środowiska. Ponad 50 lat doświadczenia
4-suwowe silniki Honda są o ok. 90% czystsze od silników 2-suwowych. Nie odprowadzają oleju bezpośrednio do wody. Pracują o ok. 50% ciszej niż silniki 2-suwowe, dzięki czemu każdy ma przyjemność z odpoczynku nad wodą. Wyróżniają się także najniższym poziomem emisji spalin na rynku. W praktyce oznacza to bardzo efektywny proces spalania, który przekłada się na najniższe zużycie paliwa z zachowaniem najwyższych osiągów silnika.
4-suwowe silniki zaburtowe Honda powstały z myślą o człowieku i otaczającym go środowisku, by nie tylko spełniać potrzeby użytkownika i podnosić standard jego życia, ale także po to, by w jak najmniejszym stopniu ingerować w czystość otaczającego go świata. W 1964 r., gdy Honda zbudowała pierwszy na świecie 4-suwowy silnik zaburtowy i rozpoczęła seryjną produkcję. Nikt na świecie jeszcze nie mówił o restrykcyjnych normach ekologicznych czy recyclingu.
Wszystkie silniki zaburtowe Honda spełniają z wyprzedzeniem światowe normy dopuszczalnego poziomu emisji spalin i hałasu EPA 2006 (Environmental Protection Agency), CARB 2008 (California Air Resources Board) oraz Dyrektywy Unii Europejskiej (European Union Recreational Craft Directive).
Badania rynkowe potwierdzają, że początkowo klienci wybierali 4-suwowe silniki zaburtowe Honda przede wszystkim z powodu ich bezawaryjności, niskiego zużycia paliwa i łatwej obsługi. Dziś oczekują czegoś więcej. Gdy rozwinęła się świadomość ekologiczna i konieczność ochrony środowiska, Honda już posiadała wieloletnie doświadczenie w budowie ekologicznych silników i oferowała gotowe, sprawdzone rozwiązania, gdy tymczasem konkurencyjni producenci musieli się tej technologii dopiero uczyć. Dlatego podnosząc pokrywę silnika Honda zobaczysz to, o czym inni mogą tylko marzyć.
Strzeż się fałszerzy! Kupuj legalnie i śpij spokojnie!
Aby dowiedzieć się więcej - kliknij na obrazku
![Uwaga na podróby urządzeń marki HONDA]()
|