Opona od czeskiego producenta MITAS marka MITAS model IM-07 rozmiar 500/50-17
przeznaczenie: Opona Diagonalna Implement
Żebrowa konstrukcja bieżnika bez elementów bocznych.
Producent: MITAS (Czechy)
Rozmiar: 500/50-17
Model: IM-07
Szerokość: 500 mm
Profil: 50
Średnica felgi: 17 cali
Ilość przekładek (PR): 18 PR - liczba płócien
Indeks prędkości: A8 do 40 km/h
Indeks nośności: 155
Konstrukcja: opony diagonalne
Typ (TT/TL): TL - bezdętkowa
Numer magazynowy: 1014310000000
Budowa opony diagonalnej (krzyżowej) opiera się na przynajmniej dwóch warstwach kordu (gumowanych nici osnowy) ułożonego skośnie względem siebie pod kątem od 20 do 40 stopni do płaszczyzny symetrii opony. Nici te oplatają zarówno czoło, jak i bok opony i wykonane są najczęściej z mocnych i sztywnych materiałów, takich jak sztuczny jedwab (rayon), nylon czy stalowe linki.
Kord rozciąga się przez cały przekrój opony, zawijając się wokół drutówek i tworząc stopkę odpowiedzialną za cierne połączenie opony i obręczy oraz szczelność stopkę. Osadzenie to musi być pewne ze względu na potrzebę przeniesienia na nawierzchnię zarówno sił napędowych, jak i hamowania. Opony te cechują się dużą sztywnością ze względu na grubą warstwę kordu w całym przekroju, co nie wpływa dobrze na warunki trakcyjne podczas jazdy po łuku, mniejszym niż opony radialne momentem bezwładności, dobrym tłumieniem drgań poprzez tarcie wewnętrzne skrzyżowanych warstw kordu (ale przez to wyższymi oporami toczenia) i wysoką odpornością na uszkodzenie boku.
DLACZEGO OPONY MARKI MITAS
Mitas jest tradycyjnym producentem opon z silnym zapleczem w dziedzinie badań i rozwoju. Właśnie akcent kładziony na innowację pomógł marce Mitas uzyskać tytuł drugiego największego europejskiego producenta opon do zastosowania pozadrogowego. Obecnie Mitas posiada pięć własnych zakładów produkcyjnych, z czego cztery w europie. Mitas jest jednym z głównych dostawców opon rolniczych do nowych ciągników i kombajnów wyprodukowanych w europejskich zakładach przodujących producentów, do których należą m.in. John Deere, Case New Holland, Claas i AGCO. Co czwarty nowy ciągnik lub kombajn wyposażony jest w opony marki Mitas. Innowacje są siłą napędową dla Mitasa. Aby jak najpełniej zaspokoić potrzeby swoich klientów, firma ciągle się rozwija i wdraża nowe technologie do swoich produktów.)
WSZYSTKIE NASZE OPONY PRZECHOWUJEMY NA MAGAZYNIE. DLACZEGO NOWE OPONY ROLNICZE POWINNY BYĆ PRZECHOWYWANE W POMIESZCZENIU?
Ponieważ opony rolnicze w odróżnieniu od innych mogą być używane przez 10 lub więcej lat powinno się zadbać o ich żywotność jeszcze przed założeniem na maszynę. Trzeba wiedzieć, iż świeżo wyprodukowane opony przez pierwsze pół roku nadal przechodzą przez proces wewnętrznej wulkanizacji mieszanki gumowej, kiedy wszystkie składniki między sobą się łączą na stałe, i że przez ten okres takie niepożądane czynniki jak wahania temperatury, bezpośrednie promieniowanie słoneczne oraz nieodpowiedni sposób przechowywania mają ogromny wpływ na geometrię tej opony oraz dalszą jej żywotność. Przechowując świeżo wyprodukowaną oponę pod chmurką można popsuć nawet bardzo porządne ogumienie. Pokrzywione opony, mające wyblakłe plamy na barku oraz ślady błota w środku – takie są dzisiejsze realia w branży oponiarskiej. Dlatego trzeba bardzo uważnie wybierać dostawcę opon rolniczych patrząc nie tylko na markę a nawet większą uwagę zwracać na sposób przechowywania przed sprzedażą.
Indeks nośności (LI- Load Index)
Określa maksymalną nośność opony (maksymalne jej obciążenie) wyrażoną w kilogramach. Na podstawie tego indeksu określa się maksymalne obciążenie przypadające na daną oponę. Na przykład opona posiadająca indeks nośności 88, dla którego odczytana z tabeli maksymalna nośność przewidziana wynosi 560 kg. Takie obciążenie opony, czyli 560 kg jest dopuszczalne jako najwyższe podczas jej eksploatacji. Jeżeli obciążenie przekroczy tę wartość opona ulegnie uszkodzeniu, bądź zniszczeniu.
Co oznacza indeks prędkości na oponie? Oznaczenie indeksu prędkości funkcjonuje również pod angielskim zwrotem „Speed Index” lub utworzonym od niego skrótem SI. Jest to maksymalna prędkość, z jaką można poruszać się na danej oponie. Warto wiedzieć, że indeks prędkości wyznaczany jest w kilometrach na godzinę w procesie testów laboratoryjnych. Opona jest wówczas dociskana do bębna o dużej średnicy, który porusza się z zadaną prędkością. Wartość, przy której opona osiąga graniczną wytrzymałość jest uznawana za indeks prędkości danego modelu.
Podobnie jak w przypadku rozmiaru opon, modelu oraz wysokości bieżnika, tak również montaż opon z różnym indeksem prędkości na jednej osi nie jest zalecany. Przepisy zabraniają stosowania opon o różnych indeksach na tej samej osi. Możliwe jest natomiast stosowanie różnych indeksów prędkości na osi przedniej oraz innych na tylnej. W poniższej tabeli zostały przedstawione oznaczenia stosowane na oponach oraz maksymalne prędkości, z jakimi można się poruszać na oponach, posiadających dany indeks.