Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1919 - 1939
Robert Kroma
- Rok wydania: 2011
- Rodzaj okładki: Twarda
- Autor: Robert Kroma
- Stan: Widoczne ślady używania
- ISBN: 9788393325733
- Wymiar: 20cm x 30cm
- Nr wydania: -
- Seria: -
- Ilość stron: 236
- Waga: 0.9 kg
- Indeks: -
- TIN: T04850001
Historia wprowadzania przez PKP połączeń obsługiwanych wagonami silnikowymi w latach międzywojennych jest ciągle mało znana. Książka „Normalnotorowe wagony silnikowe PKP 1919-1939” jest pierwszą próbą przedstawienia rozwoju konstrukcji i komunikacji w Polsce wagonami o napędzie: parowym, akumulatorowym, spalinowym i elektrycznym, począwszy od archaicznych wagonów silnikowych pozostawionych przez koleje zaborców po nowoczesne jak na tamte czasy konstrukcje krajowe, takich fabryk jak: Zakładów Cegielskiego w Poznaniu, Zakładów Lilpop, Rau andamp; Loewenstein w Warszawie, Warszawskiej Spółki Akcyjnej Budowy Parowozów, Pierwszej Fabryki Lokomotyw w Polsce S.A. w Chrzanowie, Fabryki Wagonów w Sanoku koncernu Zieleniewski-Fitzner i Gamper oraz Huty Królewskiej i Laura w Chorzowie. Omówiono także konstrukcję i wyniki prób wagonów spalinowych i autobusów szynowych, które przybyły do Polski w czasie jazd reklamowych po Europie. Opisane zostały również początki elektryfikacji podmiejskich linii kolejowych Warszawskiego Węzła Kolejowego i uruchomione tam elektryczne zespoły trakcyjne. Losy polskich wagonów silnikowych w czasie i w pierwszych latach po II wojnie światowej zamykają tę historię.
Objaśnienie do stanu: Widoczne ślady używania
Książki posiadające drobne ślady użytkowania, które nie wpływają na zawartość i nie utrudniają czytania (drobne przybrudzenia, zagięcia, mogą pojawić się podkreślenia, podpis, inne).