Opona zimowa Nokian WR D4 225/60R16 102 V
Cechy produktu:
- sezon: zimowe
- szerokość/profil/średnica: 225/60R16
- indeks prędkości: V do 240 km/h
- indeks nośności: 102 - 850 kg
- opór toczenia: klasa C
- przyczepność na mokrej nawierzchni: klasa B
- hałas zewnętrzny: 69 dB
- wzmocnienie (XL)
Nokian WR D4 została zaprojektowana przy uwzględnieniu zmieniającej się pogody i stanowi kwintesencję doświadczenia Nokian Tyres jest ekologiczną, wysokiej jakości oponą, która radzi sobie doskonale ze zmieniającymi się warunkami. Reprezentuje nową generację, zastępując Nokian WR D3. Jest to pierwsza na świecie opona zimowa klasy premium, która oferuje przyczepność na mokrej nawierzchni w najlepszej klasie osiągając ocenę A na etykiecie UE.
Znakomite parametry są efektem zastosowania różnorodnych i innowacyjnych technologii. Nokian Block Optimized Siping każdy blok i lamela we wzorze bieżnika ma precyzyjny kształt i dokładnie zdefiniowaną rolę, co przekłada się na doskonałą przyczepność i prowadzenie. Obszar centralny jest zdominowany przez Steering Precision Rib czyli mocne i masywne żebro centralne oraz lamele które nie biegną przez całą jego szerokość co zwiększa kontrole nad pojazdem i precyzje prowadzenia. Małe bloki bieżnika w trzy elementowych grupach Snow Performance Blocks po obu stronach centralnego żebra są przesunięte względem siebie i gęsto poprzecinane lamelami. Kolejnym elementem są Stiff Handling Blocks (sztywne bloki ułatwiające prowadzenie) wyposażono w ciężkie lamele w celu poprawy trakcji; biegnąc od środka w stronę barku, stają się płytsze. To rozwiązanie zwiększa przyczepność na śniegu oraz poprawia wyczucie jazdy. Agresywna lamela aktywacyjna używana do zwiększenia działania bloku barku podczas przyspieszania i hamowania, czyli wtedy, gdy przyczepność jest najbardziej potrzebna, znajduje się na środku bloków barku.
Deep Snow Booster zapewnia przyczepność w ekstremalnych warunkach. Ostre skosy na bokach bloków barku przylegają do nawierzchni w kontrolowany sposób, zapewniając dodatkową przyczepność przy wchodzeniu w zakręty i jeździe w głębokim śniegu. Slush Blower skutecznie zapobiega aqua- i slushplaningowi. Skos na tylnej krawędzi bloku bieżnika wyrzuca wodę i błoto pośniegowe z rowków.
Wyjątkowe rozłożenie cząsteczek mieszanki kauczukowej Nokian Twin Trac Silica, zawierającej naturalny kauczuk, krzemionkę i olej rzepakowy, zapewnia doskonałe wyniki na śniegu i mokrej nawierzchni. Zaawansowana i innowacyjna mieszanka zwiększa stabilność jazdy i odporność na ścieranie. Dzięki dużym ilościom kauczuku naturalnego i oleju rzepakowego doskonała przyczepność zimą pozostaje taka sama niezależnie od zmian temperatury i rosnącego przebiegu. Niezwykle niski opór toczenia przyczynia się do niższego zużycia paliwa. Dodatkowo ściany boczne wykonano w technologii Silent Sidewall Design specjalnie dostosowana mieszanka kauczukowa między ścianą boczną a bieżnikiem filtruje aktywnie dźwięki i wibracje spowodowane kontaktem z nawierzchnią i zapobiega przedostawaniu się szkodliwych fal dźwiękowych przez ścianę boczną do kabiny samochodu.