Do sprzedania wyjątkowy rajdowy Nissan Terrano Sport Edition V6.
Terrano SE to model rzadki sam w sobie a ten wyjątkowy egzemplarz przeszedł wiele przeróbek sprawiających, że jazda nim w terenie to niesamowita przyjemność.
Auto w moich rękach od 16 lat, ale poprzedni właściciel tak go kocha, że czasem jeździmy razem. Ciężko mi się z nim żegnać bo dużo razem przeżyliśmy ale czas zbudować nową rajdówkę, tym razem dwu-miejscową.
Auto oprócz tego że fabrycznie posiadało wiele terenowych udogodnień (Terrano SE- poczytaj) to zostało zmodyfikowane w efekcie wieloletnich przemyśleń i praktyki rajdowej.
Jednostka napędowa to genialne VG30. Kto oglądał „Szybkich i Wściekłych” wie co to cacko potrafi. Silnik Jest na mono-wtrysku, ale dorzucam drugi w wersji MPI z wiązką i komputerem gdyby nabywca miał ochotę na upgrade.
Zawieszenie – drążki i sprężyny Iron Man, amortyzatory gazowe Monroe. Wahacze góra KB Customs sprawiają, że przy dużym lifcie auto zachowuje geometrie. Tylny most blokada Limited Slip Differential gwarantuje skuteczność w terenie i radość na asfalcie.
Opony to legendarne Good-Year Wrangler MT/R w rozmiarze 32 cala. Opony te dzięki kevlarowym oplocie są niezwykle odporne na przebicia ( to już drugi komplet a nigdy nie złapałem kapcia).
Niezwykle przydatne w terenie okazuje się sprzęgło Kevlar (nowe).
Nadwozie zostało zmodyfikowane by jak najlepiej radzić sobie w terenie, niczym nie zahaczając i uniemożliwiając zbieranie się błota. Niestety lata rajdów odcisneły na nim swoje piętno. Dlatego kupiłem drugie, nigdy nie walone po drzewach. Zostało ono już wstępnie odcięte na pick upa ( umożliwia to fabryczny pałąk antykapotażowy). Miałem je wymieniać w przyszłym roku ale zostawie tą przyjemność nowemu właścicielowi.
Rama została w tym roku dokładnie oczyszczona i zakonserwowana Fertan + podkład reaktywny i wytrzymałe pokrycie. W toku prac pojawiło się kilka dziurek które postaram się zaspawać przed sprzedażą, ale ogólnie świetnie się trzyma jak na japońskie auto.
Wnętrze surowe, pozbawione wygłuszeń. Wyposażone w homologowane fotele do sportu samochodowego i pasy szelkowe z elektronapinaczami. Nawigacje ułatwia komputer rajdowy Explona Dakar – wersja z GPS i repeaterem.
Tajną bronią „kreta” jest najlepsza planetarna wyciągarka na rynku – Superwinch EP9i wyposażona w linę syntetyczną tej samej marki. Jest to jedyna na rynku wyciągarka z monstrualnym zewnętrznym hamulcem umożliwiającym opuszczanie się na niej w dół. Akumulator Optima Spiral Cell sprawia, że w aucie nigdy nie braknie prądu, zasilany customowym alternatorem robionym na zamówienie.
Auto wygrało dużo rajdów i spędziliśmy razem wspaniałe lata. Mam nadzieję, że nabywca będzie miał równie dużo radości.
Dorzucam cały regał części zamiennych plus Most tylny z blokadą, drugi silnik MPI, drugie nadwozie pick up do małej blacharki. Plus kompletny podręcznik warsztatowy dla tego modelu na papierze i w PDF.