Nissan Leaf 2015r. wersja Europejska, przebieg 49 783km jedna z najwyższych opcji wyposażenia Acenta, faktura Vat marża
Auto zakupione fabrycznie z baterią na własność, cena 67 300zł brutto do negocjacji
- Samochód w pełni elektryczny segmentu C (kompakt wielkości VW Golfa) zakupiony od nowości z baterią na własność (brak jakichkolwiek dodatkowych opłat za użytkowanie baterii) i w takiej formie też jest oferowany (przynależność od nowości baterii do auta do sprawdzenia w dowolnym salonie/ASO Nissan).
- Jedna z najwyższych wersji wyposażenia - Acenta, pompa ciepła, aktywne podgrzewanie baterii trakcyjnej, ładowanie Chademo, usługi online itp.
- Nowy model, wersja po liftingu z fabrycznie zmodyfikowanym przez Nissana pod koniec 2013r. silnikiem przez co auto stało się bardziej ekonomiczne i zwiększył się o 30km jego zasięg, zmianie uległa także bateria trakcyjna - wprowadzono ulepszoną chemię baterii tzw. "lizard battery upgrade" przez co bateria stała się bardziej odporna na wyższe temperatury i jej ubytek pojemności jest praktycznie niezauważalny
- Data produkcji => lipiec 2015r.
- Aktualny przebieg => 49 783km (ciągle rośnie, auto w ciągłej codziennej, normalnej eksploatacji)
- Deklarowany przez producenta zasięg => około 200km, w praktyce przy oszczędnej jeździe na jednym ładowaniu spokojnie można przejechać 170-180km
- Samochód z szybkiej ładowarki DC Chademo (większość szybkich ładowarek DC - pokrycie na dzień dzisiejszy już praktycznie całej Polski i Europy => www.plugshare.com) ładuje się niesamowicie szybko od 0% do 100% w około 40-50 minut
- Naładowanie od 0% do 100% ze standardowego domowego gniazdka przy jednej fazie zajmuje około 6,5-7h
- Stan idealny, auto jak nowe, jakby wczoraj opuściło salon, praktycznie brak śladów użytkowania zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz, bardzo zadbany egzemplarz
- Cena 67 300zł brutto => auto sprzedawane przez firmę, faktura Vat marża
- Cena do rozsądnej negocjacji, proszę nie porównywać ceny z wersjami USA, które w Polsce są o około 25-30% niższe niż wersji EU, jeśli chcą Państwo kupić wersje USA (po przeróbkach dostosowujących je do poruszania się po Europie) proszę się udać do ofert innych sprzedawców, ogłoszenie dotyczy oryginalnego auta w wersji EU (główne różnice USA vs. EU przedstawiono poniżej)
- Samochód zarejestrowany i użytkowany w Polsce, posiada przegląd i ubezpieczenie ważne do października 2019r.
- Auto sprzedawane ze względu na zakup większego samochodu elektrycznego na potrzeby firmy
- Zdjęcia przedstawiają oferowany samochód, możliwość obejrzenia i jazdy próbnej w Turku (woj. wielkopolskie) po wcześniejszym kontakcie
Przed nadchodzącym sezonem zimowym auto zostało wyposażone dodatkowo w nowe koła zimowe (aluminiowe felgi + opony zimowe) i aktualnie na nich jeździ - Michelin Alpin A4 205/55 R16. Dla zdecydowanego klienta oczywiście 2 komplety kół (oryginalne letnie oraz zimowe) w cenie. Koła zimowe widoczne na pierwszym zdjęciu poniżej. Na wszystkich innych zdjęciach widoczne koła letnie.
Samochód idealny do dużego miasta na TAXI, UBERa, rozwożenie PIZZY, transport niewielkich przesyłek kurierskich, wynajem itp. ze względu na brak kosztów eksploatacji - głównie paliwa => W WIĘKSZOŚCI BEZPŁATNE ŁADOWARKI.
!!!!! WIĘKSZA ILOŚĆ ZDJĘĆ !!!!!
https://www.galerieallegro.pl/zdjecia2/Galeria/10436683/1#zdj3
!!!!! PROSZĘ SKOPIOWAĆ LINK DO PRZEGLĄDARKI !!!!!
W aucie nigdy od nowości nie było palone i jest w pełni wolne od dymu papierosowego!
Kontakt:
+48 663 820 784
+48 732 827 607
rafmat@wp.pl
Uwaga na wersje USA - w większości kombinowane przeróbki dostosowujące te auta do poruszania się na terenie EU przez co ich cena jest znacząco niższa.
Po czym poznać wersje USA:
- przede wszystkim dużo niższa o 25% - 30% cena niż wersji EU
- brak kierunkowskazów na bocznych błotnikach w wersji USA (w wersji EU są one w standardzie w białym kolorze świecącym w stanie aktywnym na pomarańczowo)
- reflektory przednie i lampy tylne bez homologacji na Europę, w wersjach USA reflektory przednie mają inne kąty świecenia niż w EU, przednie lampy w wersji USA posiadają zazwyczaj pomarańczowe odblaski podczas gdy wersje EU tylko jasno niebieskie
- lampy tylne w wersji USA mają również odblaski czerwone podczas gdy oryginalne wersje EU jasno niebieskie
- wersje USA nie posiadają tylnego światła przeciwmgielnego stąd w wielu przeróbkach z USA na EU można spotkać dokładane takie światło z niezbyt estetycznym zwykłym włącznikiem na desce rozdzielczej
- wersje USA posiadają ładowarki AC o napięciu 110-120V (zazwyczaj przerabiana instalacja na EU), wersja EU standardowo 230V AC (a więc znacząca różnica w czasie ładowania)
- w wersji USA brak połączenia z internetem, brak systemu CarWings i obsługi ze smartfona, inny zakres fal radiowych powodujący czasem problemy z poprawnym czystym odbiorem stacji radiowych
- inne różnice głownie homologacyjne takie jak systemy bezpieczeństwa, airbag itp.
Wyposażenie oferowanego auta - jedna z najbardziej wyposażonych wersji Acenta (lista jest długa):
- bezkluczykowy dostęp i uruchamianie pojazdu Keyless Access, na wyposażeniu 2 fabryczne kluczyki. Kluczyki można trzymać w kieszeni, torebce lub po prostu odłożyć w dowolne miejsce w aucie i spokojnie prowadzić samochód. Przy wsiadaniu kiedy auto jest zamknięte wystarczy nacisnąć przycisk na klamce lub pokrywie bagażnika a auto samo się otworzy. Z pilota można standardowo otwierać lub zamykać samochód oraz uchylać klapkę złącz ładowania AC 230V/400V i DC w Chademo
- dostęp zdalny do auta za pomocą strony www lub dedykowanej aplikacji Nissan CarWings dostępnej na system Android lub iOS: https://www.youtube.com/watch?v=KQEvGBf3laE
- auto cały czas podłączone jest do sieci internet i w dowolnym momencie możemy sprawdzić w smartfonie lub z poziomu przeglądarki internetowej aktualny zasięg, poziom naładowania baterii, status ładowania (kabel odłączony, podłączony, ładuje, nie ładuje, zakończył ładowanie itp.), ustawić harmonogram ładowania, włączyć zdalnie ogrzewanie/klimatyzację, sprawdzić aktualną lokalizację auta i wiele innych użytecznych funkcji. Oferowane auto w przeciwieństwie do wersji USA aktywne wszystkie w/w usługi, nie wymagana jest żadna karta sim GSM, dostęp do sieci jest zapewniany bezpłatnie dożywotnio przez firme Nissan
- zintegrowany system rozrywki pokładowej Infotainment wraz z radiem, odtwarzaczem CD, odtwarzaczem mp3 (złącze USB), dużym kolorowym dotykowym ekranem, komputerem pokładowym itp.
- nawigacja GPS w języku polskim z najnowszymi mapami dla całej Europy, usługami online (korki, zdarzenia na drodze, opóźnienia, miejsca użyteczne, itp.)
- wbudowany zestaw głośnomówiący Bluetooth za pomocą którego można prowadzić rozmowy telefoniczne lub przesyłać strumieniowo dźwięk ze smartfona np. na potrzeby Spotify
- przyciski na kierownicy do sterowania systemem Infotainment
- automatyczna klimatyzacja (klimatronic) i ogrzewanie z pompą ciepła co zimą znacznie oszczędza zasięg samochodu
- czujnik zmierzchowy połączony z automatycznym włączaniem/wyłączaniem świateł
- światła pozycyjne LED (przód oraz tył)
- czujnik deszczu połączony z automatycznymi wycieraczkami, których szybkość działania zmienia się w zależności od intensywności deszczu
- kamera cofania wraz z liniami skrętnymi poruszającymi się w zależności od ruchu kierownicy
- generator dźwięku ostrzegający pieszych z możliwością wyboru różnych tonów oraz jego całkowitym wyłączeniem
- tempomat z przyciskami regulacji na kierownicy
- deska rozdzielcza typu digital
- oryginalna ładowarka Nissan do ładowania auta z domowego gniazdka lub ze słupków/ładowarek AC
- system mocowania fotelików dziecięcych Isofix wraz z możliwością wyłączenia poduszki powietrznej pasażera
- tryb jazdy Eco "B" ze wzmocnioną rekuperacją energii (odzyskiwanie energii i ładowanie akumulatora trakcyjnego podczas hamowania o zwiększonej sile dzięki temu znacznie wydłuża się zasięg auta)
- regulacja wysokości świateł
- aluminiowe felgi 16 cali z oponami o zmniejszonych oporach toczenia Michelin Energy Saver 205/55R16
- czujniki ciśnienia powietrza w oponach (4 niezależne dla każdego z kół)
- przyciemniane tylne szyby
- skrzynia automatyczna (jeden bieg do przodu bez przełożeń, jeden do tyłu, tryb neutralny, tryb parking, tryb jazdy Eco B)
- elektryczne szyby (wszystkie 4) z blokadą otwierania/zamykania tyłu ze strony kierowcy
- elektryczne ustawianie lusterek bocznych
- przednie poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
- poduszki boczne foteli kierowcy i pasażera
- kurtyny boczne okienne prawe i lewe (z przodu oraz z tyłu)
- automatyczne ryglowanie drzwi po ruszeniu auta z miejsca
- elektryczne otwieranie klapki gniazda ładowania poprzez przycisk na konsoli lub z pilota
- system ABS
- system ESP
- system Hill Assist wspomagający ruszanie pod górę (auto przy ruszaniu nie stacza się w dół)
- system ASR zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu
- trzecie światło stop
- światło przeciwmgielne tylne
- rekuperacja energii z automatyczną regulacją przy hamowaniu i zwalnianiu (puszczeniu pedału przyspieszenia), odzyskana energia na bieżąco doładowuje baterię trakcyjną dzięki temu zwiększa się znacząco zasięg auta i nie są praktycznie w ogóle eksploatowane klocki hamulcowe (klocki, tarcze, bębny w tym modelu wymienia się średnio raz na 100-150tys. km)
- zestaw do naprawy przebitej opony zawierający specjalny uszczelniacz oraz kompresor 12V do gniazda zapalniczki
- wycieraczka tylnej szyby wraz ze spryskiwaczem
- panel słoneczny na tylnym spojlerze dachowym doładowujący akumulator
- światła do jazdy dziennej oraz halogeny z żarówkami typu LED
- elektrycznie składane lusterka boczne
- ustawiany timer rozpoczęcia/zakończenia ładowania dający możliwość po odpowiednim ustawieniu ładowania auta np. tylko w taryfie nocnej
- zestaw do naprawy przebitej opony wraz kompresorem 12V
- dodatkowy, drugi komplet kół zimowych (aluminiowe felgi i opony zimowe Michelin Alpin A4 205/55 R16)
Korzyści z posiadania auta elektrycznego:
- praktycznie bezpłatna eksploatacja jeśli ktoś mieszka w pobliżu bezpłatnych ładowarek (w dużych miastach np. Wrocław, Warszawa, Poznań itp.) ładuje się za darmo więc odpadają koszty paliwa.
Listę bezpłatnych ładowarek (aktualne pokrycie Polski i Europy) można m.in znaleźć na stronie (proszę skopiować poniższy link do przeglądarki):
https://www.plugshare.com/
Po przybliżeniu mapy tak naprawdę widać jak dużo stacji ładowania jest do dyspozycji (to już nie są czasy sprzed kilku lat gdzie na całą Polskę mieliśmy 5-10 ładowarek, branża elektromobilności bardzo dynamicznie się w ostatnim czasie rozwija i każdy szanujący się producent samochodów ma już w swojej ofercie jeden lub kilka modeli aut napędzanych wyłącznie energią elektryczną)
- dozwolona jazda po BUS pasach na mocy przyjętej niedawno przez rząd ustawy o elektromobilności, można zaoszczędzić mnóstwo czasu, który spędza się zwykle w godzinach szczytu w korkach, bardzo fajne uczucie kiedy inni w samochodach spalinowych stoją w korku a my przemykamy autem elektrycznym buspasem nie tracąc nawet minuty na stanie w korku
- bezpłatne parkingi w całym mieście, na mocy ustawy o elektromobilności samorządy nie mają prawa pobierać żadnych opłat za parkowanie samochodu elektrycznego na terenie miasta
- wysoki, liniowy moment obrotowy samochodu elektrycznego sprawia, że rzadko które auto spalinowe przy ruszaniu spod świateł może się z samochodem elektrycznym mierzyć, auto ma tylko jeden bieg i przyspiesza liniowo w absolutnej ciszy, jest czasem tylko jeden problem trzeba 3 razy bardziej uważać na pieszych i rowerzystów bo oni po prostu samochodu elektrycznego nie słyszą i bywają sytuację gdzie przemieszczają się wprost pod maskę auta elektrycznego
- planowany przez producenta coroczny przegląd serwisowy w ramach gwarancji jest nieporównywalnie tańszy niż auta spalinowego => koszt takiego przeglądu w ASO Nissan z wymianą filtra kabinowego i sprawdzeniem wszystkich podzespołów tak jak to zaleca producent wynosi około 200,00zł netto (w porównaniu zwykłe auto spalinowe to koszt nawet 1000,00zł netto i więcej).
- auto nie posiada skrzyni biegów ani silnika spalinowego więc brak jest konieczności wymiany oleju, filtra oleju, kosztownych dwumas czy serwisu automatycznej skrzyni biegów
- silniki elektryczne posiadają ponad 2 razy większą sprawność od silników spalinowych dzięki temu o ponad połowę mniej marnuje się na co dzień energii
- statystyczny przebieg 500-600tys. km na aucie elektrycznym nie robi żadnego wrażenia, jak pokazują statystyki samochody elektryczne potrafią przejechać nawet dużo więcej bez żadnego kosztownego serwisu czy remontu silnika
Oferowane auto odkąd jest eksploatowane w Polsce przebieg w 99% zrobiło ładując się na bezpłatnych ładowarkach. W przybliżeniu 1% zrobiło na ładowaniu w domowym gniazdku lub był to koszt np. opłat za parkingi w wyjątkowych sytuacjach gdzie bezpłatne ładowarki znajdowały się na płatnych parkingach
Krótka, średnia kalkulacja codziennych kosztów paliwa/energii oferowanego auta w porównaniu z autem spalinowym - założenie, że samochody eksploatowane są na krótkich trasach w mieście:
1. Podobnej klasy i wielkości auto spalinowe:
- spalanie 8L/100km, średnia cena 1L paliwa => 5,00zł
- do przejechania 15 605km potrzeba w przybliżeniu zatankować 1 249L paliwa, 1 249L x 5,00zł => koszt 6 245,00zł (około 0,40zł/1km), dla 30 tys. km robi się już 12 000,00zł a dla 100 000km mamy już kwotę 40 000,00zł => tyle puściliśmy pieniędzy z dymem lub w takim stopniu zamortyzowało nam się np. auto elektryczne
2. Samochód elektryczny przy założeniu, że korzysta się systematycznie z bezpłatnych ładowarek:
- koszt paliwa/energii elektrycznej => 0,00zł
3. Samochód elektryczny przy założeniu, że korzysta się tylko i wyłącznie z ładowarki w domowym gniazdku:
- koszt energii elektrycznej z domowego gniazdka (nie licząc taryfy nocnej gdy jest dużo taniej lub instalacji solarnej/wiatrowej jeśli ktoś posiada bo wtedy koszty mogą spaść nawet o połowę ) => 0,50zł/1kWh, prezentowane auto przy oszczędnej jeździe do przejechania 180km zużywa w przybliżeniu 22kWh energii czyli w przybliżeniu 12,2kWh/100km, przejechanie 100km to koszt około 12,2kWh x 0,50zł => 6,10zł, przejechanie 15 605km to koszt 951,91zł, po 30tys. km robi się nam koszt 1830,00zł a zrobienie 100 000km to wydatek 6 100,00zł
Podsumowanie kosztów w formie tabelarycznej można znaleźć na jednym ze zdjęć do ogłoszenia i poniżej - warto sprawdzić i zastanowić się nad oszczędnościami.