Historia:
Almera z 1999 r., wyprodukowana w Japonii, kupiona w polskim salonie w Płońsku.
Od 2009 r. jestem drugim właścicielem.
Pierwszy właściciel rok urodzenia 1930.
Przebieg ~260 000 km.
1.4 Benzyna + LPG, 87 KM.
Wyposażenie:
- wspomaganie kierownicy,
- ABS,
- 2 poduszki powietrzne,
- elektryczne szyby przednie,
- elektryczne lusterka,
- regulacja wysokości/kąta pochylenia siedziska fotela kierowcy,
- regulacja kąta pochylenia kierownicy,
- immobilizer,
- centralny zamek + alarm ze sterowaniem pilotem,
- welurowa tapicerka w super stanie,
- 4 fabryczne głośniki Clarion,
- instalacja gazowa mieszalnikowa Landirenzo.
- oryginalny/fabryczny spoiler,
- klimatyzacja (obecnie nie działa),
- radio dodaję BLAUPUNKT CD, które kilka lat temu było naprawiane i później się uruchamiało, ale obecnie nie potrafiłem go włączyć, najprawdopodobniej wystarczy pomoc zaprzyjaźnionego elektronika.
Wyposażenie (poza ww. klimatyzacją i radiem) jest sprawne.
Co było wymienione/robione:
- miska olejowa,
- cięgno sztywne ramion wycieraczek – na nowe oryginalne Nissan,
- uszczelka pokrywy zaworów (Elring) i uszczelka odpowietrzenia skrzyni korbowej (Nissan),
- w 2014 r. została wykonana regeneracja głowicy – wymieniono wszystkie uszczelniacze zaworowe oraz regenerowano/wymieniono wymagające tego gniazda zaworowe, oczyszczono zawory a także oczywiście splanowano głowicę, wymieniono uszczelkę pod głowicę i płyn chłodzący,
- prawy przegub,
- kompletne wahacze przednie (tj. wraz ze sworzniami kulowymi i tulejami gumowymi),
- amortyzatory tylne (KYB/KAYABA) + osłony gumowe/odboje,
- ok. 3 lata temu linka sprzęgła – na nową oryginalną Nissan,
- świece zapłonowe – oryginalne NGK BKR 5E - wystarczą jeszcze na ok. 25 000 km,
- filtr powietrza FILTRON - wystarczy jeszcze na ok. 50 000 km,
- filtr gazu – ok. 3 000 km temu,
- filtr paliwa ok. 5 000 km temu,
- filtr przeciwpyłkowy/kabinowy FILTRON – wystarczy jeszcze na ok. rok – dwa.
- kiedy jeszcze działała klimatyzacja to dwukrotnie napełniano układ czynnikiem,
- akumulator ZAP SZNAJDER (na gwarancji do 31 stycznia 2019 r.).
Układ hamulcowy:
- tłoczki hamulcowe tylne wraz z zestawami naprawczymi (uszczelkami itp.),
- przewody hamulcowe tylne – na miedziane + wymiana płynu hamulcowego,
- tarcze przednie (Delphi) + klocki (Kashiyama),
- tarcze tylne (oryginalne Nissan) + klocki (Akebono – tego producenta były stosowane również na pierwszy/fabryczny montaż).
Zarówno przednie jak i tylne tarcze nie posiadają jeszcze praktycznie wyczuwalnych wyżłobień, zarówno klocki jak i tarcze wystarczą jeszcze na kilkadziesiąt tysięcy km.
Kiedy nabyłem samochód w 2009 r. zostały naprawione wszystkie ówczesne ogniska korozji, ale teraz jak widać na zdjęciach występuje ona ponownie – głównie na tylnej części progów, nadkolach, na przedniej krawędzi maski oraz pod lusterkami.
Co należy zrobić/wymienić w najbliższym czasie:
- lewy przegub,
- sworznie kulowe wahaczy,
- olej (10W40) + filtr.
Informacje:
Przegląd do 23 września 2018 r., OC do 16/17 września 2018 r., homologacja/badanie zbiornika LPG do 2024 r.
Średnie spalanie w cyklu mieszanym, ok. 8,6 – 9 l LPG.
Siły hamowania i tłumienie amortyzatorów na przeglądzie wychodziły w zakresie.
Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne (w tym wszystkie żarówki podświetlenia tablicy rozdzielczej) sprawne. Wszystkie biegi/prędkości dmuchawy nawiewu działają.
Sprzedaję ze względu na to, że musiałem nabyć bardziej rodzinny samochód.
Samochód do obejrzenia w Warszawie na Bemowie.
Tel.: 508976165
Cena 1950 zł.
Więcej zdjęć mogę przesłać na email.