Almera w dobrym stanie, tania w utrzymaniu i ewentualnych naprawach. Jest to wersja z bardzo trwałym silnikiem o prostej, niezawodnej konstrukcji, bez turbiny i dwumasy, o oszczędnym spalaniu ok. 5,5 l/100km i osiągach sprzyjających spokojnej jeździe. We wnętrzu niezniszczona tapicerka i kokpit, brak problemów z elektryką, sprawne podświetlenie przycisków, szyberdach, elektryczne lusterka, radio Sony.
Badanie do 28.08.2020,
OC do 11.09.2020
Samochód ma komplet porządnych opon na oba sezony: Continental ContiWinterContact '14 i Goodyear DuraGrip '11 w dobrym stanie i zapasem bieżnika, felgi stalowe 14 cali z fabrycznymi kołpakami.
Co rok był wymieniany olej i filtry. Auto posiada pełną historię łącznie z niemieckimi papierami oraz faktury na wszystkie naprawy. Sześć lat temu wymieniono rozrząd, od tego czasu samochód przejechał 70 tys. km głównie na trasie Olsztyn-Gdańsk. W ciągu ostatnich dwóch lat wymieniono dodatkowo: wszystkie sztywne przewody hamulcowe (wskazanie z zeszłorocznego przeglądu okresowego), tarcze i klocki z przodu, lewy przegub + łożysko, wentyle w kołach oraz zamontowano uchwyt na kubki w miejsce płytkiego schowka pod radiem.
Jak wiadomo, auta w tym wieku i cenie nie są idealne, podaję więc wady: blacharka - w tylnych nadkolach, prawym progu oraz prawych drzwiach są ubytki, obecnie po przeszlifowaniu załatane włóknem szklanym i szpachlą, pomalowane doraźnie na czarno (mam zdjęcia przed zrobieniem). We wnętrzu podłokietnik środkowy ma pęknięty zawias, czasem licznik kilometrów nie wyświetla cyferek.
Auto na tą chwilę nie wymaga żadnych nakładów, jest sprawne i w ciągłym użytkowaniu.
W dłuższej perspektywie trzeba by wymienić progi i tarcze oraz klocki z tyłu.