Strange Summit jest oficjalnym dystrybutorem marki Niner Bikes w Polsce! Zachęcamy do odwiedzania naszej strony www.strangesummit.com oraz fanpagu www.facebook.com/strangesummit
Jedź szybciej, jedź dalej, zostań na dłużej
50 mm zawieszenia CVA zapewnia komfort i pełną kontrolę podczas wycieczek w terenie.
Tworząc gravelowy rower z naszym autorskim zawieszeniem CVA, zmiksowaliśmy pewność prowadzenia wyścigowego roweru do cross-country z wydajnością, dopasowaniem i responsywnością roweru gravelowego. W rezultacie powstał rower z barankiem o najwyższym poziomie komfortu, świetnym transferem mocy z nóg na koła i i dający czystą, nieskażoną niczym zabawę.
Pytania o zawieszenie – odpowiedź natychmiastowa
Po co budować pierwszy rower z pełnym zawieszeniem i barankiem? Ponieważ Niner Bikes został założony w 2005 roku z prostym celem. Sprawiać, aby jazda w terenie była przyjemniejszym doznaniem. Jesteśmy pionierami technologii off road. Po pierwsze, był to rozmiar koła 29 cali. W 2008 roku pokazaliśmy nasz opatentowany system zawieszenia CVA – Constantly Varying Arc (ciągle zmieniający się łuk). W 2013 roku pokazaliśmy pierwszego gravela RLT, zaprojektowanego specjalnie z myślą o długich dniach pedałowania na nierównych powierzchniach.
Czternaście lat później MCR 9 RDO jest naturalnym sukcesorem naszych wieloletnich osiągnięć. Kiedy się przejedziesz – zrozumiesz. Większy komfort, więcej pewności siebie, więcej kontroli, więcej zabawy i wolności. Wierzymy, że dostosowując zawieszenie do gravela o wysokich osiągach, MCR 9 RDO pozwoli gravelowcom na wygodne, mocne kręcenie, z większą kontrolą i pewnością siebie o jakim niegdyś nie mogli nawet pomarzyć. Jesteśmy dumni, że jesteśmy pionierami oferującymi pełne zawieszenie w rowerach gravelowych.
Zawieszenie CVA stworzone na nowo do Gravela
Sercem MCR jest opatentowany, sprawdzony przez firmę Niner system zawieszenia CVA – Constantly Varying Arc (ciągle zmieniający się łuk). Zadebiutował w 2008 roku i od tego czasu jest stopniowo udoskonalany. Ale podstawy się nie zmieniły: CVA jest aktywny, ale nie pochłaniający energii podczas wspinaczki i pedałowania; czuły i dający podparcie na zjazdach; spójny i kontrolowany w każdej sytuacji.
W przypadku MCR 9 RDO zmieniliśmy krzywą ugięcia, aby zwiększyć osiągi siedzącego, pedałującego rowerzysty. Jest tak zestrojone, aby był szczególnie wrażliwy na uderzenia o wysokiej częstotliwości i niskiej amplitudzie oraz żeby pracował bardziej liniowo z mniejszą progresją na końcu skoku. Z racji tego, że jest to system z krótkim skokiem, chcemy, aby kolarze z łatwością mogli wykorzystywać jego pełny skok, bez tak dużej odporności na dobicia jak w naszych rowerach górskich. Przyczyną takiego załozenia jest fakt iż moc uderzeń będzie tu dużo mniejsza niż w rowerach górskich.
W MCR 9 RDO stworzyliśmy najbardziej wyrafinowany, idealnie dostrojony układ zawieszenia o minimalnej masie nieresorowanej jak to tylko było możliwe. Zawieszając jak najwięcej masy roweru i rowerzysty, stworzyliśmy możliwie najbardziej czuły i efektywny system zawieszenia. Zawieszenie musi być efektywne dla kolarza, który siedzi i mocno kręci. Są to krytyczne elementy stanowiące o sukcesie pełnego zawieszenia w rowerze typu gravel.
Amortyzatory powietrzne można bez problemu dopasować do wagi każdego kolarza, dlatego też to na nie postawiliśmy. Tłumienie olejowe jest niezbędne, zarówno do kontrolowania energii dostarczanej przez pedałującego rowerzystę, jak i do rozpraszania energii odbicia, gdy zawieszenie pracuje na nierównościach.
Kontrola i komfort – pewność siebie jak nigdy dotąd
MCR 9 to coś więcej niż rower gravelowy. Nie wyrywa cię z siodła podczas pedałowania przez tarki, koleiny i brukowany drogi. A podczas szybkich zjazdów nierównymi ścieżkami nie czujesz się jak na festiwalu strachu.
Dlaczego? Ponieważ to poczucie nie opiera się wyłącznie na ciśnieniu w oponach i elastyczności ramy, które mają służyć jako minimalistyczne zawieszenie. Dzięki zawieszeniu MCR 9 RDO zachęca do siedzenia głęboko w siodle i mocnego pedałowania przez rąbanki. Przywiera do ziemi i trzyma się w zakrętach jak bobslej. Prowadzi się stabilnie i pewnie podczas zjazdów z dużą prędkością. Pozostawia cię świeższym, nie marnotrawi twojej energii, izolując cię od uderzeń pochodzących z nierówności terenu.
Jeśli zależy Ci na lekkości, niekończących się podjazdach i bezwzględnej wydajności, nasza seria gravelowych rowerów RLT 9 jest twoim najlepszym wyborem. Jeśli strome, nierówne zjazdy i proste singletracki są tym po czym również będziesz chciał jeździć, rozważ nasz rower góski – RKT 9 RDO.
Ale jeśli szukasz zupełnie nowego spojrzenia na jazdę gravelem, który łączy pewność siebie i komfort roweru górskiego z wydajnością i dopasowaniem roweru gravelowego, wskocz na ten magiczny dywan (Magic Carpet) i zalicz przejażdżkę swojego życia.
Dziewięć rzeczy, które musisz wiedzieć
1. 50mm stabilnego, a jednocześnie aktywnego skoku zawieszenia CVA, zapewniającego wybieranie małych często powtarzających się uderzeń, ale również tych dużych.
2. Blokada tylnego amortyzatora na kierownicy, blokada przedniego amortyzatora.
3. Rama wykonana z karbonu RDO, z jednoczęściowym kutym linkiem zawieszenia.
4. Zintegrowany błotnik tylnego koła chroniący elementy zawieszenia przed brudem.
5. 11 punktów montażowych do toreb bagażowych, koszyków na bidon i czego tylko zapragniesz.
6. Demontowany hak przedniej przerzutki, umożliwiający korzystanie z napędów 1x lub 2x.
7. Trwałe i wytrzymałe łożyska osi obrotu zawieszenia Enduro Max Black Oxide.
8. Prześwit na oponę 700 x 50c i 650b x 2.0″.
9. Zintegrowane prowadzenie pancerzy i przewodów hamulcowych, z pełnymi kanałami prowadzącymi – od początku do końca; również do sztycy regulowanej.
Rama: wykonana z Carbonu w technologi RDO, 50mm skoku, kute aluminiowe dźwignie zawieszenia, łożyska Enduro Max Pivot, wewnętrzne prowadzenie pancerzy, zintegrowany błotnik, 12x142mm sztywna oś, przygotowana pod montaż bagażników, toreb i bidonów. DOŻYWOTNIA GWARANCJA
Rozmiary: 53cm, 56cm, 59cm
Kolory: Black-Magnetic Grey, Olive Green-Orange
Amortyzator przód: Fox 32 SC Float AX Performance Elite Fit4 Evol, 15x100mm sztywna oś, 44mm offset
Amortyzator tył: X-Fusion Microlite RL, blokada skoku z manetki
Koła: Stans NoTubes Grail S1, piasty Neo Centerlock 12x100mm przód i 12x142mm tył
Opony: Schwalbe G-One Evo SS, zwijana, 700×40 przód; Schwalbe G-One Evo SS, zwijana, 700×40 tył
Hamulce: Sram Rival HRD hydrauliczne
Tarcze hamulcowe: Sram Centerline 160/160mm Centerlock
Manetki: Sram Rival HRD 2×11 biegów
Przerzutka tył: Sram Rival 11 biegów
Przerzutka przód: Sram Rival YAW z Chain Spotterem 2 biegi
Kaseta: Shimano Ultegra HG800 11 biegów 11-34t
Łańcuch: Sram PC 1130 11 biegów
Korby: Sram Rival YAW 50x34t
Suport: skręcany Prestine PF30 pod oś 24mm
Siodło: Niner z prętami Cr-Mo
Sztyca: Niner Carbon 400mm
Kierownica: Easton EA50 AX
Mostek: Niner Alu
Owijka: Niner
UWAGA!!
Możliwa modyfikacja konfiguracji zgodnie z upodobaniami klienta po wcześniejszym ustaleniu szczegółów.
Rower dostarczany jest w częściach, osobno rama, amortyzatory, koła itd.. Możliwe jest złożenie i odbiór osobisty.