Oferuję do sprzedaży bardzo komfortowe i niezawodne auto, jakim jest Renault Safrane po lifcie (97r.) ze sprawdzonym silnikiem Volvo 2,5 (170 km) benzyna plus gaz sekwencyjny i automatyczną skrzynią biegów produkcji japońskiej Aisin-Warner. Samochód posiada bardzo bogate wyposażenie w wersji RXT, dodatkowo z elektrycznym i szklanym szyberdachem. Jestem właścicielem tego samochodu od ponad 7 lat i w tym czasie przejechałem nim ponad 70 tys. km. Samochód w tym czasie nie sprawiał praktycznie problemów – w zasadzie wymieniałem w nim jedynie elementy eksploatacyjne. Z poważniejszych rzeczy (o ile w ogóle tak można powiedzieć) wymieniane było łożysko sprężarki klimatyzacji i jakiś uszczelniacz przy aparacie zapłonowym. Samochód jest mało problemowy i tani w utrzymaniu - podejrzewam, że mechanicznie przetrzyma większość samochodów wyjeżdżających teraz z fabryki. Auto jest doinwestowane: w tym roku wymieniłem w nim butlę na gaz w koło zapasowe na nową z pełną 10-letnią homologacją, niedawno robione było zawieszenie przednie (faktura na 800zł z serwisu), dwa lata temu wymieniano klocki i tarcze z przodu i z tyłu na nowe i jakieś inne rzeczy – np. akumulator, przewody hamulcowe. Aktualne OC i badania techniczne. Samochód ma też prawie nowy układ wydechowy – wymieniany był tylny i środkowy tłumik na nowe. Zawieszenie jest naprawdę w świetnym stanie, bardzo komfortowe i jednocześnie sprężyste, nic nie stuka – wystarczy się przejechać, żeby to docenić. Do wad samochodu można zaliczyć kwestie estetyczno-blacharskie, np. korozja w miejscach gdzie chyba był wcześniej malowany, szczególnie na klapie bagażnika i na prawym przednim błotniku, gdzie stopniowo schodził lakier. Podłoga i progi są w porządku. Ja od strony blacharskiej nic z nim nie robiłem od zakupu ani też (odpukać) nie miałem żadnych zdarzeń tego typu. Samochód w przeszłości chyba miał jakąś kolizję, ale chyba niezbyt poważną - wszystkie szyby łącznie z szyberdachem są oryginalne i sądząc po numerach są to szyby z jakimi samochód wyjechał z fabryki. Poduszki też są całe. Samochód był użytkowany głównie na krótkich trasach (dojazdy do pracy po parę km) i sprawował się świetnie – zimą bardzo szybko się nagrzewa. Instalacja gazowa BRC Sequent z tym silnikiem i skrzynią sprawuje się po prostu rewelacyjnie – jest to pierwszy samochód z LPG o którym mogę powiedzieć, że nic z instalacją nie się nie dzieje. Nie ma i nigdy nie było gaśnięcia silnika, błędów wtrysku i innych typowych przypadłości gazu. Instalacja była zakładana jeszcze przez pierwszego właściciela w Polsce, za duże pieniądze we Wrocławiu – przez tyle lat nie działo i nie dzieje się z nią absolutnie nic złego. Samochód sam się przełącza na gaz i tyle. Spalanie gazu przy jeździe na krótkich odcinkach i w mieście wynosi jakieś 13l LPG. Przebieg auta wg. licznika wynosi około 210 tysięcy km, jest on częściowo udokumentowany i bardzo prawdopodobne, że jest zgodny z rzeczywistością. Samochód kupiłem przy przebiegu 140 tysięcy km, a w 2007 r. sprowadzony był do Polski ze Szwajcarii. Do samochodu są 2 komplety kluczyków z pilotem i dokumentacja (książki, instrukcje).
Auto jest bardzo bogato wyposażone, (posiada w zasadzie maksymalne wyposażenie dla tego modelu), między innymi w:
- skórzaną tapicerkę, przednie fotele dodatkowo są ortopedyczne i elektrycznie regulowane, podgrzewane, z pamięcią położenia i z funkcją ergomatic (mają pompowane poduszki, co pozwala na lepsze dopasowanie konturów fotela),
- fabryczne radio Alpine ze sterowaniem w kierownicy i zmieniarką CD w bagażniku,
- podgrzewana elektrycznie przednia szyba
- alufelgi,
- dwustrefowa automatyczna klimatyzacja (sprawna i szczelna – chłodzi),
- przednie i boczne poduszki powietrzne,
- elektrycznie regulowane wszystkie szyby i lusterka,
- elektrycznie regulowany szklany szyberdach z opcją uchylenia (sprawny)
- ksenonowe reflektory przednie ze spryskiwaczami i automatycznym ustawianiem (żarniki są chyba nawet jeszcze fabryczne i też świecą dobrze, ja ich nie wymieniałem – w nowych samochodach jest to niewyobrażalne – z reguły po 2-3 latach się przepalają)
- założone przeze mnie markowe światła dzienne LED (Magneti Marelli), działają w pełni automatycznie,
- tempomat
- automatyczna skrzynia biegów produkcji japońskiej z trybem zimowym i sport, (po zakupie na wszelki wypadek zmieniłem w niej olej – skrzynia jest w pełni sprawna i w porównaniu do dzisiejszych konstrukcji o wiele mniej skomplikowana i trwała),
- i wiele innych.
Reasumując, w mojej ocenie auto jak na swoje lata (grudzień 1997 r.) jest w dobrym stanie technicznym. W tej cenie naprawdę trudno jest kupić tak wygodny i niedrogi w eksploatacji samochód – części eksploatacyjne są tanie (dużo zamienników pasuje z Laguny). Większość samochodów tej klasy i w tym wieku to po prostu zajeżdżone skarbonki bez dna, a tutaj zarówno zawieszenie jak i układ napędowy sprawdza się doskonale. Jest to bardzo komfortowa limuzyna o kosztach utrzymania porównywalnych ze starszymi VW Golf 1,4. Za te pieniądze, uważam, że jest to naprawdę świetnie wyposażone i niezawodne auto. Jeżeli nie odbieram telefonu (praca), proszę o sms-a, to będę starał się oddzwonić. Nr telefonu kontaktowego 507534030 - gdybym nie odbierał proszę o kontakt mailowy.