WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wybrać:
1) przesyłkę "za pobraniem" lub 2) wysłać skan przelewu ostatecznie 3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"
kontakt@hirudina.pl
tel. 32 352-04-48
lub 513 188 833
GG: 4055893
NIEOBECNA STRUKTURA
Umberto Eco 28.05.2014 Stan książki/ek: DOBRY, książka czysta, spójna i kompletna, Wydawnictwo: Stron:
Opis
Umberto Eco w Nieobecnej strukturze zajmuje się przecie wszystkim zagadnieniem ujednoliconej teorii semiolo-gicznej. Książka powstała w czasie, gdy dyskusja nad podstawami i granicami tej dyscypliny dopiero się rozpoczynała. W samym centrum gorących sporów nad strukturalizmem Eco krytykuje hirudina nadużycia i „ontologiczną" degenerację metody strukturalistycznej; proponuje nowe formy wykorzystywania struktura lizmu jako metodologii badań, przewidując zarazem przyszłe koleje jego losu -kryzys i zmierzch.
Nowe wydanie Nieobecnej struktury zostało poprzedzone obszerną przedmową, której zadaniem jest umiejscowienie tej fundamentalnej pracy w kontekście ówczesnych dyskusji, przegląd problematyki późniejszych sporów i przedstawienie reakcji, z jaką się ta książka spotkała.
Spis treści:
Przedmowa .5
Wstęp 27
A. SYGNAŁ I SENS
(Wiadomości z semiologii ogólnej)33
1. Świat sygnałów 35
I. Systemy znaków 35
II. Model komunikatywny 37
Schemat 1. Proces komunikatywny przeprowadzony
przez dwie maszyny39
III. Informacja 41
IV. Kod.47
2. Świat sensu .51
I. Znaczenie „znaczenia" — Denotacja i konotacja . 51
II. Kody i słowniki.58
III. Struktura jako system rządzony wewnętrzną spójnością 62
IV. Struktura jako model teoretyczny 64
V. Semiologia źródła69
VI. Różnice między kodami70
VII. Komunikat jako źródło; informacja semiologiczna . 75
Schemat 2. Proces komunikatywny przeprowadzony
przez istoty ludzkie .77
3. Komunikat estetyczny79
I. Komunikat niejasny i samozwrotny79
II. Idiolekt utworu .85
III. Kodyfikowalność poszczególnych poziomów.89
IV. „Otwarta" logika oznaczników94
4. Komunikat nakłaniający .99
I. Retoryka starożytna a retoryka nowoczesna.99
II. Retoryka jako wahanie między
redundancją a informacją.102
III. Retoryka jako zasób form przyjętych.105
5. Retoryka a ideologia109
I. Ideologia a kody109
II. Wzajemne oddziaływania retoryki i ideologii . . . . m
Schemat 3. Model procesu dekodowania
komunikatu poetyckiegons_ii7
Schemat 4. Dekodowanie niestosowne w komunikacji masowej 118 Schemat 5. Klasyfikacja znaków.ng
B. SPOJRZENIE NIECIĄGŁE
(Semiologia komunikatów wzrokowych) .121
1. Kody wzrokowe123
I. Celowość badań 123
II. Znak ikoniczny 125
III. Możliwość kodyfikacji znaków ikonicznych. 136
2. Mit podwójnego podziału 145
3. Podziały kodów wzrokowych . 149
I. Figury, znaki, sematy 149
II. Analityczność i syntetyczność kodów.153
III. Semat ikoniczny155
4. Kilka weryfikacji: Film i problem malarstwa współczesnego . 161
I. Kod kinowy161
II. Od informelu do nowych figuracji171
5. Kilka weryfikacji: Komunikat reklamowy .175
I. Założenie 175
II Kody retoryczne 176
III. Warstwy i poziomy kodów reklamowych179
IV. Odczytanie pięciu komunikatów.183
V. Wnioski .195
C. FUNKCJA I ZNAK
(Semiologia architektury).197
1. Architektura a komunikowanie.199
I. Semiologia a architektura. 199
II. Architektura jako komunikowanie 200
III. Bodziec a komunikat 201
2. Znak architektoniczny 205
I. Charakterystyka znaku architektonicznego. 205
II. Denotacja architektoniczna 209
III. Konotacja architektoniczna 212
3. Komunikat architektoniczny a historia 215
I. Funkcje prymame i sekundarne 215
II. Znaczenia architektoniczne a historia.218
III. Zużywanie się i nawroty form .219
4. Kody architektoniczne225
I. Co jest kodem w architekturze? 225
II. Klasyfikacja kodów architektonicznych 228
5. Architektura środkiem masowego przekazu?233
I. Perswazja architektoniczna 233
II. Informacja architektoniczna 235
6. Kody obce .236
I. Architektura powinna abstrahować
od swych własnych kodów 236
II. Kody antropologiczne 240
III. Wnioski .251
D. NIEOBECNA STRUKTURA.
(Epistemologia modeli strukturalnych)255
1. Struktury, struktura i strukturalizm .257
I. Obecność pojęcia „struktury" w dziejach myśli . . . 258
II. Lekcja Arystotelesa: teoria struktury jako konkretnej
formy i modelu formalnego 260
2. Pierwsze wahanie: przedmiot czy model?.263
I. Model strukturalny jako system zróżnicowań przekładalny z fenomenu na fenomen263
II. Strukturalizm a strukturalizm genetyczny .266
III. Działalność strukturalistyczna .268
IV. Strukturalizm i fenomenologia.271
V. Strukturalizm a krytyka273
VI. Dzieło jako struktura i jako możliwość280
3. Drugie wahanie: rzeczywistość ontologiczna
czy model operacyjny?.287
I. Model strukturalny jako procedura operacyjna 287
II. Metodologia Levi-Straussa: od modelu operacyjnego
do struktury obiektywnej.290
III. Filozofia Levi-Straussa: stałe prawa Umysłu 296
4. Myślenie strukturalne i myślenie seryjne.303
I. Struktura i „seria"303
II. Levi-Straussa krytyka sztuki współczesnej.307
III. Możliwość struktur generatywnych311
IV. Złudzenie stałych315
V. Struktura jako stalą, a historia jako proces.317
5. Struktura a nieobecność.321
I. Ontologiczna autodestrukcja Struktury 321
II. Lacan: logika Innego 322
III. Lacan: struktura determinacji . 326
IV. Przypadek Lacana: konsekwencje
dla nouvelle critique. 329
V. Lacan: hipostaza Nieobecności. 332
VI. Lacan a Heidegger. 335
VII. Likwidacja strukturalizmu (Derrida i Foucault) 339
VIII. O największym podstępie Nieobecności345
IX. .i o tym, jak go odkryć.349
6. Metody semiologii.355
I. Fikcja operacyjna355
II. Struktura a proces.356
III. Uniwersalia mowy .360
IV. Weryfikacja psycholingwistyczna 362
V. Arbitralność kodów i prowizoryczność
modelu strukturalnego364
VI. Epistemologiczna geneza struktury .367
VII. O postępowaniu tak, jak gdyby Struktury nie było . . 371
E. GRANICE SEMIOLOGII.373
1. System w toku systematyzacji.375
I. Semiologia i semiotyki375
II. Zasady tymczasowego wykazu problemów.379
2. Semiotyki 381
I. Kody uchodzące za „naturalne" 381
II. Paralingwistyka 382
III. Kinezyka i proksemika . 385
IV. Kody muzyczne388
V. Języki sformalizowane . 389
VI. Języki pisane, nieznane hirudina alfabety, szyfry . 390
VII. Języki naturalne . 391
VIII. Komunikacja wzrokowa . 391
IX. Semantyka .392
X. Struktury fabularne 394
XI. Kody kulturowe395
XII. Kody i komunikaty estetyczne.397
XIII. Przekaz masowy .398
XIV. Kody retoryczne i kody ideologiczne 400
3. Granice semiologii i perspektywy praktyki.403
Indeks osób
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Zobacz nasze pozostałe oferty: ![PaneleAllegro.pl]() | | | | | | | | | | | | | ![Komentarze]() | PaneleAllegro.pl ![panel allegro]() | | | |