Kawy z Italii są jak ich różnorakie wina i lokalne specjały oraz rodzinne receptury kulinarne. Tylko oparte o tradycje włoskie prażalnie są interesujące dla prawdziwych smakoszy tego trunku.
Niniejsza aukcja dotyczy paczki rozpuszczalnej mieszanki kawy i zboża Nestlé ORZOORO o wadze 120g, w hermetycznym pudełeczku tekturowym.
Najlepiej spożyć przed: 03.2022 r.
Skład: zboże zliofilizowane 42% (zboże, masa zbożowa), kawa rozpuszczalna 30%, żyto, cykoria, chude kakao w proszku, aromaty.
PORADA: wsypać do filiżanki z mlekiem lub wodą (płyny przegotowane, ale nie do wrzątku) 2-3 łyżeczki i zamieszać. Pudełko starcza na ok. 75 porcji.
ORZORO e CAFFE Solubile to propozycja Nestlé Italia z Mediolanu – rozpuszczalna kompozycja zboża z dodatkiem kawy (30%) czyli mieszanka o bardzo niskiej zawartości kofeiny. Produkt oparty na zestawie różnych specjalnych gatunków zbóż (nasion jęczmienia i żyta) z dodatkami (m.in. z cykorią) uprawianych od wieków na świecie, które zmielono i poddano zabiegowi liofilizacji.
Od ojca medycyny, Hipokratesa, uważa się, że zboże jest podstawą diety śródziemnomorskiej, bo reguluje trawienie i daje energię.
Po letnich żniwach zboże poddano powolnemu wyprażaniu w niskich temperaturach, by zachować jego pierwotne walory, a następnie odpowiednio zmielono.
Produkt bez żadnych przeciwwskazań dietetycznych, zawiera witaminy z grupy B oraz pożądany wapń i fosfór.
Po otwarciu opakowania napoczętą zawartość należy przechowywać w hermetycznym pojemniku w temperaturze pokojowej bez wilgoci.
Walory żywieniowe na 100g: energia 355 kcal; proteiny 11g; węglowodany 77,3g; tłuszcze 0,2g; błonnik spożywczy 5,5g
Po otwarciu opakowania napoczętą zawartość należy przechowywać w hermetycznym pojemniku w temperaturze pokojowej bez wilgoci.
Firma NESTLÉ (Société des Produits Nestlé S.A.), rok. zał. 1866 – jest dziś największą korporacją spożywczą na świecie i jedną z najbardziej znanych marek (8000 produktów, w 80 krajach, obrót roczny 100 mld franków szwajcarskich). Pod szyldem NESTLÉ sprzedawane są wyroby mleczne (od mleka w proszku po jogurty), czekolady i słodycze, produkty dietetyczne, płatki śniadaniowe, lody oraz desery, kawa i woda mineralna.
Jej założyciel, Niemiec z pochodzenia, Heinrich Nestle (ur. 10.08.1814 we Frankfurcie nad Menem), po osieroceniu, jako 25-letni chłopak przeniósł się do Szwajcarii i osiedlił w kantonie francuskojęzycznym, w Vevey (tuż obok niemieckojęzycznej Luzerny). Wkrótce młody farmaceuta okazał się przedsiębiorczym, utalentowanym chemikiem: produkował lemoniadę, wytwarzał ciekły gaz do oświetlania ulic, ale prawdziwym pierwszym sukcesem przyszłego wynalazcy była odżywka dla niemowląt, które nie mogły być karmione piersią (Farine Lactée Nestlé, 1867). W tym czasie przydał już romańskich akcentów swemu rodowodowi, zmienił imię na Henri, a obok nazwiska z akcentem nad literką "e" umieszczał znak graficzny (1868) – karmione pisklęta w gnieździe (w niemieckim dialekcie nestle znaczy gniazdo). W ten sposób, jako jeden z pierwszych na świecie, od startu kreował swoje nazwisko jako markę (Nestle’s Kindermehl, Niemcy; Harina Lacteada Nestlé, Hiszpaniia; Lactous Farina Nestlé, Ameryka). Doceniał reklamę: wydawał plakaty i pocztówki, zdobył na międzynarodowych wystawach 40 nagród.
Imperium NESTLÉ rozrastało się dzięki połączeniom z firmami stawiającymi na innowacje. W 1905 roku powstala Nestlé & Anglo Swiss Condensed Milk Co. na bazie pierwszej w Europie fabryki mleka skondensowanego. W 1929 roku, po wchłonięciu marek Cailler, Peter and Kohler, pod rodzinne skrzydła wprowadzono czekoladę w tabliczkach. W 1938 roku powstaje Nestlé–NESCAFÉ – na bazie odkrycia liofilizacji i opracowania kawy rozpuszczalnej. Nestlé Alimentana S.A. powstała w 1947 roku po opracowaniu przyprawy Magi. Inne fuzje to Findus (1962; produkty mrożone), Vittel (1969), Perrier (1992) – wody mineralne, czy karmy dla zwierząt (Friskies 1985; Ralston Purina 2001). NESTLÉ FOODSERVICES to linia produktów przeznaczonych dla gastronomii.
NESTLÉ jest znane także jako palarnia kawy z dużą gamą produktów mielonych i rozpuszczalnych oferowanych pod znakiem handlowym NESCAFÉ. Uruchomiło także produkcję kaw zbożowych jako linię handlową ORZORO, również z dodatkami kawy prawdziwej lub kakako.