Witam. Sprzedam swój set turowy/ freeturowy. Narty Nobile Lynx 180cm, 92mm pod butem i bardzo szeroką- 133,9mm szuflą z przodu! Do tego mega pewne wiązania G3 ION 12LT z regulowaną siłą wypięcia od 6do 12DIN. Wiązania regulowane na rozmiar skorupy od około 300 do 325 Narty są megazaawansowane technologicznie- lekkie i sztywne jak na swoją wagę. Waga samej narty w tym rozmiarze to 1380g- a mówimy o narcie w rozmiarze freeturowym-można na nich spokojnie jeździć w puchu. Narty mają pełny rdzeń drewniany z dodanym wstępnym naprężeniem rdzenia i laminat karbonowy z włóknem 4ro kierunkowym- takie rozwiązania są tylko w najlepszych/najdroższych nartach wiodących producentów. Zastosowano technologie autorocker- to wstępne naprężenie rdzenia skutkuje łatwym odginaniem się dziobów nart do góry i bardzo przyjemnym pływaniem w puchu. Nobile to fabryka w Bielsku która produkuje narty z kompozytów karbonowych dla wielu marek- ZAG, LINE, Majesty, niektóre modele Dynafita, i mnóstwo innych. Jest tam mnóstwo wiedzy a ta narta to była próba wejścia na rynek z własną marką i włożono do niej wszystkie najnowsze rozwiązania;) Niebanalna szata graficzna również nie przeszkadza.
Narty są w super stanie- są po zrobieniu raz struktury (grubej- na mokry śnieg) i podcięcia krawędzi -0,5stopnia. Boki robione pare razy ręcznie na 88stopni. Grubość slizgu i krawędzi jest w sumie nominalna- 95% nowych. Na spodach jest kilka minimalnych rysek- te narty jeździły tylko w dobrych warunkach- na żużel mam inne;) Łącznie może były 25dni na śniegu.
Do nart zamontowałem wiązanie G3 ION12 LT- nie najlżejsze ale pewne. Waga tej narty z wizazaniem 1840g – to dalej lekki zaestaw - a ja mam zaufanie do wiazań pinowych G3. Szczególnie szczęka przednia jest wyjątkowo solidna. Oni utrzymują że bez względu na szerokość otwarcia- utrzymuje te same parametry docisku. Także tył wiązania porusza się wzdłuż osi narty- kompensuje ugięcia narty utrzymując stałe siły wypięcia. But jest na styk do wiązania –nie zostawia się przerwy. Tyło obraca się w obu kierunkach a podpórki do zmiany kąta podejścia są łatwo obsługiwane kijkami. Moje osobiste doświadczenia są takie że jeździłem kiedyś na wiązaniach Dynafita- i regularnie miałem wypięcia nart zarówno podczas podchodzenia jak i jazdy- co powoduje ze człowiek blokuje przody do zjazdu i naraza się na kontzje.
Odkąd zacząłem używać G3 ION problem zniknął. To już mój 3ci set- miałem inne narty z wiązaniem G3 ION12- mam je także w dużych freerideówkach (115mm pod butem) i NIGDY nie miałem niepotrzebnego wypięcia. NIGDY nie blokuję przełącznika do zjazdu, A pare razy wypięły się kiedy powinny. Mam 190cm wzrostu 95 kg wagi jeżdżę dość komfortowo po zboczach do 45stopni. I ustawiam wiązania na „10”. To moje osobiste doświadczenie. a podparte też badaniami- najpoważniejszy niezależny test sprzętu na świecie – skialper- ocenił zgodność tych wiązań ze skalą DIN na 90%-100% i to jest wynik idealny- lepszy niż niektórych wiązań które mają cartyfikaty DIN i ISO;)
Do nart są fokki G3 Alpinist- w bardzo dobrym stanie. Klej w dobrym stanie z minimalną ilością igieł. Trzyma bez problemu.