SALOMON CONSELLATION ASTRA
Długość: 147cm
Taliowanie: 125/76/104
Promień skrętu: 11m
Wiązania: Salomon LITHIUM 10
Siła wypięcia: 3-10 DIN 36-120kg
Rozstaw wiązań: 253-320 mm
Przeznaczenie: Początkujący oraz średnio-zaawansowani narciarze
Stan wierzchu: Ładne Posiadają normalne ślady użytkowania delikatne ryski otarcia zadrapania
Stan spodów: Ślizgi równe na całej długości, w stanie dobrym.
Krawedzie grube naostrzone
Salomon Astra to damskie narty all-mountain, które dzięki szerokości talii wynoszącej 78 mm nadają się do użytku na przygotowanych stokach. Ma stosunkowo krótki, responsywny promień skrętu wynoszący 11m przy długości 147 cm, co pozwala na szybkie skręty na przygotowanych stokach. Tak się składa, że jest to również długość, jaką przejechali wszyscy nasi testerzy. Chociaż w ofercie Salomona znajdują się bardziej wyspecjalizowane narty freeride i węższe narty „wyścigowe”, Astra oferuje niezłe połączenie charakterystyki wydajności dla narciarstwa kurortowego.
Tami Razinger przyznała, że „nie będzie idealna do jazdy w puchu ani na nartach poza torem”, ale tak naprawdę nie jest to przeznaczenie Astry. Z drugiej strony Tami skomentowała, że „to świetne, wszechstronne narty” i „najlepsze dla kobiet, które lubią jeździć w ośrodku”. Następnie opisała je jako „szybkie i responsywne”, a także skomentowała, że Astra „świetnie radzi sobie z różnymi kształtami zakrętów”. Chociaż ma stosunkowo mały promień skrętu, można bardzo łatwo wpadać w poślizg i ślizgać się na zakrętach, a narta nie sprawia wrażenia, jakby była unieruchomiona tylko do wykonywania ostrych zakrętów. To coś o wiele bardziej wybaczającego. Tak naprawdę Tami uznała, że najważniejszą cechą Astry jest jej szybkość i zwrotność, przyznając nartom 5 z 5 punktów w tej kategorii.
Katrine Wolfgang „Bardzo mi się podobało!” Katrine uważała, że łączy w sobie niesamowitą mieszankę przebaczenia i stabilności, coś, co zawsze jest trudne do osiągnięcia. Katrine opisała Astrę jako nartę, która „lubi skręcać”, co ma sens, biorąc pod uwagę jej stosunkowo krótki promień skrętu i możliwość wykonywania różnych rodzajów i kształtów skrętów. Chociaż Katrine określiła je mianem nart wybaczających błędy, dodała również, że „dobrze trzymały się przy szybkiej jeździe i były bardzo stabilne jak na wąskie narty”. To godne pochwały osiągnięcie Salomona. Trudno jest stworzyć narty, które będą przystępne i przyjazne dla mniej agresywnych, średniozaawansowanych narciarzy, ale jednocześnie poradzą sobie z bardziej zaawansowaną jazdą i zapewnią stabilne czucie narciarzom takim jak Katrine.
Elissa DeGolyer zareagowała podobnie do Katrine w tym sensie, że Astra jest zarówno wybaczająca, jak i stabilna. Elissa nazwała je „relaksującymi nartami do zabawy”. Nadal opisywała je jako narty, na których „przyjemnie jest stać, stawiać na krawędzi i jeździć na zakrętach”. Choć wybaczanie uzyskało jedną z najwyższych ocen, jakie Elissa przyznała Astrze, skomentowała również, że są to „dość stabilne narty, które poradzą sobie ze wszystkim”. To naprawdę dużo mówi jak na narty o szerokości talii 79 mm i chociaż z pewnością najlepiej nadają się do użytku na przygotowanym, twardym śniegu, miło jest wiedzieć, że potrafią stosunkowo łatwo pokonywać sieczki. Połączenie przebaczenia i stabilności zainspirowało Elissę do polecenia Astry „średnio zaawansowanemu narciarzowi o wyprostowanym stylu jazdy”. Narciarze, którzy naprawdę lubią opierać biodra o trasę i wykonywać super mocne, przypominające wyścigi zakręty, prawdopodobnie będą potrzebowali nart o nieco większej wytrzymałości (może nawet nart z jednym z dwóch pełnych metalowych laminatów), ale bardziej zrelaksowani narciarze znajdą Astra jest jak spełnienie marzeń.
Czy uważasz się za mniej agresywnego narciarza? Czy lubisz jeździć po ratrakach, ale nie lubisz, gdy czujesz się ugrzęznięty, gdy przypadkiem zapuścisz się w miękki śnieg? Astra zapewnia zrelaksowaną, wyrozumiałą atmosferę, ale nadal charakteryzuje się solidną stabilnością. Będą to świetne narty dla średniozaawansowanego narciarza, który naprawdę chce zrobić postęp w swojej jeździe, lub dla zaawansowanego narciarza, który szuka dających satysfakcję, mniej męczących nart do jazdy przejażdżkowej.