Witam!
Przedmiotem sprzedaży jest napęd paralotniowy z silnikiem firmy Techno Fly, Rotor H-130. Silnik jest z roku 2014. Napęd kupiłem od poprzedniego właściciela na początku 2015 roku z nalotem ok. 5 godzin. Ja przez pięć sezonów użytkowania nalatałem na nim 150 godzin. Na początku użytkowania silnik przeszedł swoje „choroby dziecięce” Wymianie uległ rezonans, elementy metalowo -gumowe podtrzymujące rezonans i dotłumiacz wydechu, czy też łożyska dużego koła pasowego. Napęd jak podaje producent ma 25 KM. Kosz dzielony na dwie części, średnica kosza to 140 cm. Użytkowałem go ze śmigłem dedykowanym do tego napędu Rusłan +15. Napęd fajnie pracuje, nie ma dziury rezonansowej, zużywa ok. 4 l paliwa na godzinę lotu przy mojej masie startowej ok. 125-128kg na skrzydle samostatecznym Reaction 31. Przy lataniu dużej ilości czasu z wciśniętym Speedem, zużycie dochodzi do ok. 5l/h. Po zagrzaniu silnika, napęd bezproblemowo zapalam na plecach jedną ręką. Do sporządzenia mieszanki używałem tylko oleju Castrol Power 1 Racing 2T. Napęd jest lekki, waży ok. 22kg a środek ciężkości jest blisko pleców, co sprawia, że jest wygodny w chodzeniu i bieganiu z nim. Pod koniec sezonu 2018 dokonany był remont kapitalny napędu. Wymienione na nowe zostały:
- Cylinder
- Głowica
- Tłok wraz z pierścieniami (najnowsza wersja tłoka)
- Sworzeń z zabezpieczeniem oraz łożyskiem igiełkowym
- Świeca zapłonowa wraz z fajką
- Uszczelka pod głowicę, cylinder i wydech
- Płytki zaworu zwrotnego
Od czasu tego remontu, napęd wylatał parę godzin, 5 może 8 (tak naprawdę to jest jeszcze na dotarciu). W tym roku wykonałem tylko trzy godzinne loty, ostatni na początku czerwca. Spowodowane jest to moją chorobą, nie związaną z lataniem, jednak choroba ta zmusza mnie do sprzedaży całego sprzętu paralotniowego. Do napędu zainstalowany jest obrotomierz wraz z licznikiem motogodzin. Działa prawidłowo bez przekłamań. Stroboskop z lekkim i bardzo wydajnym źródłem prądu, znakomicie poprawiającym widoczność paralotni w trakcie wieczornych przelotów. Lusterko zamontowane tak, że daje ciągły podgląd na poziom paliwa. Do uprzęży zamocowany jest belka Speed systemu, który pasuje do skrzydeł samostatecznych od Dudka. Na koszu widoczne są jakieś drobne otarcia farby powstałe przy transporcie. Na śmigle powstały dwa nieduże wgniecenia po odkręceniu nakrętki przy kołnierzu wydechu. Naprawione ze dwa lata temu, i nic się z tym nie dzieje. Jako gratis dokładam zapasowe śmigło drewniane, w pełni sprawne, użyte parę razy. W napędzie zastosowano bardzo dobry zbiornik paliwa, dzięki jego kształtowi, paliwo jest wybierane do ostatniej kropli. Wszystkie zdjęcia są zdjęciami autentycznymi przedstawiającymi oferowany napęd paralotniowy. Gdybym nie był zmuszony, nie sprzedał bym tego napędu, gdyż sprawdzał się mi bardzo dobrze, był wygodny i tani w użytkowaniu. Bardzo dobry, szybki i tani dostęp do części zapasowych w firmie Techno Fly, to kolejny atut tego napędu. Posiadam też prostą samodzielnie wykonaną i lekką platformę na hak do przewożenia tego napędu. Oraz inne elementy które też będą na sprzedaż. Przesyłka darmowa, koszty pokrywam ja. Telefon do mnie 607538761, odpowiem na wszelkie pytania, propozycje. Tu więcej zdjęć i filmików https://www.dropbox.com/sh/sm5h74nihyzhduf/AAC2QsOg2PWBuU4Gix3muDQga?dl=0