RENAULT LAGUNA GT 2.0 DCI AUT. 4CONTROL. – najlepsza na rynku pod względem niezawodności oraz przyjemności z eksploatacji konfiguracja w cenie do 25 tys. zł.
Pojazd sprowadzony z Belgii, stan techniczny oraz przebieg jest w pełni udokumentowany – posiadam zdjęcia oraz ocenę stanu technicznego sprzed zakupu (aukcja), a także wydruk okresowych przeglądów (Car-Pass). Autko nie było rozbite, nie miało uszkodzonego silnika czy też skrzyni biegów, nie było spalone, utopione itd. Proszę o kontakt wyłącznie faktycznie zainteresowane osoby – jestem wiarygodnym sprzedającym, od wielu lat certyfikowanym rzeczoznawcą samochodowym z listy Ministerstwa Infrastruktury, sprawującym również funkcję biegłego sądowego. Nie interesują mnie więc teorie internetowych specjalistów, braci, szwagrów albo handlarzy, którzy z powodu ryski na tapicerce żądają obniżenia ceny o kilka tys. zł. Przed rozmową o cenie proszę sprawdzić ile trzeba zapłacić za granicą za ten model w takiej specyfikacji z automatyczną skrzynią biegów i przebiegiem ok. 150 tys. km. Następnie proszę sobie odpowiedzieć skąd biorą się w Polsce oferty z niższymi cenami… A teraz kilka słów o oferowanym samochodzie.
1. Zespół napędowy – najlepszy diesel ostatnich lat czyli japońsko-francuski silnik 2.0 dCi 150 KM (wersja 130 KM jest za słaba, a 178 KM ma kosztowny w naprawie układ wtryskowy) z łańcuchowym rozrządem oraz bezawaryjna i trwała automatyczna skrzynia biegów o kodzie AJ0 (czyli Jatco JF613E). W tych modelach Renault skrzynia manualna nie grzeszy precyzją i ma drogie koło dwumasowe, a więc wybór skrzyni automatycznej jest jak najbardziej uzasadniony. Ponadto działa ona naprawdę bardzo sprawnie, ma 6 przełożeń i tryb ręczny, więc nikt za „manualem” tęsknił nie będzie… Poza tym niełatwo znaleźć połączenie dobrego diesla z dobrą skrzynią automatyczną: grupa VW – nietrwałe DSG, Ford – awaryjne Powershifty, Peugeot/Citroen – AISIN (czyli „słynny” Geartronic z Volvo).
2. Nadwozie – dobrze zabezpieczone przed korozją, funkcjonalne i komfortowe, a w wersji GT, z nutką sportu. Do tego bogate wyposażenie m. inn.:
- Pakiet GT: ciemne lampy, sportowe końcówki wydechu, fotele, kierownica, itd.
- klimatyzacja aut. dwustrefowa + tryby „soft” i „fast”
- Radio/CD + navi CARMINAT z dżojstikiem i ster. głos.
- audio BOSE + wzmacniacz i subwoofer w bagażniku
- pełen Keyless
- wejścia USB i AUX
- spryskiwacze reflektorów
- czujnik deszczu + zmierzchu +parkowania
- lusterka zewn. składane elektr.
- ESP
- lakier perłowy
Samochód jest bezwypadkowy, jednak posiada drugą warstwę lakieru na dolnej części boku lewego (drzwi + błotnik – naprawa w Belgii). Zaznaczam od razu, że na nadwoziu jest trochę rys, zadrapań czy też eksploatacyjnych odprysków lakieru. Również wnętrze nosi ślady normalnej eksploatacji.
3. Podwozie – dzięki systemowi 4Control pewne prowadzenie + komfort resorowania, a do tego fantastyczna zwrotność na parkingu.
Wykonane czynności obsługowe:
- serwis filtrowo-olejowy: wszystkie 4 filtry oraz olej OE lub równoważne OE, kabinowy z węglem aktywnym, przejrzana reszta podzespołów przez byłego pracownika ASO Renault,
- serwis klimatyzacji: wymieniona rozszczelniona chłodnica klimatyzacji – typowa przypadłość tego modelu, na markowy zamiennik zabezpieczony dodatkowo specjalnym lakierem, uzupełniony czynnik, układ odgrzybiony i wyozonowany,
- serwis zawieszenia – wymienione dwie poduszki silnika (OE Renault) oraz przednie łączniki stabilizatora, sprawdzona reszta zawieszenia oraz geometria.
Łączny koszt powyższych prac wraz z niewielkim detailingiem, to ok. 3 tys. zł.
Wszystko przeprowadzone zgodnie ze sztuką i technologią naprawy, a nie za pomocą uszczelniaczy (np. do klimatyzacji) czy też innych prowizorycznych metod.
Aby uniknąć nieporozumień zainteresowanym proponuję oględziny w ASO lub innym warsztacie. Zwracam wszystkie koszty jeżeli stan z powyższego opisu nie zostanie potwierdzony, a jeżeli będzie ok., to kupujący jest zobowiązany do zakupu samochodu lub zwraca mi wszelkie koszty związane z takimi oględzinami. Preferowane godziny kontaktowe.: 10.00 – 16.00