Firma zalożona w roku 1854 przez Löba i Mosesa Simsonów, niemieckich przedsiębiorców pochodzenia żydowskiego, oparta była na wcześniejszym przedsiębiorstwie Heinricha Hammera w Suhl. Po drugiej wojnie światowej, zakłady Simsonów znalazły się, po pewnych perturbacjach, w strefie okupacyjnej ZSRR. Na mocy Traktatu Jałtańskiego wojska amerykańskie wycofały się aż za linię rzeki Werra, zostawiając Rosjanom między innymi dwa ważne ośrodki przemysłowe, które już wkrótce wznowiły produkcję motocykli - Eisenach (BMW/EMW) oraz Suhl (Awo/Awo Simson). W roku 1947 zakłady w Suhl zostały włączone w skład radzieckiego konsorcjum SAG Awtowelo i wtedy właśnie pojawiły się pierwsze wzmianki o chęci powrotu firmy do produkcji lekkich motocykli. W roku 1955 powstał pierwszy enerdowski motorower. SR1 został zaprojektowany w zakładach VEB Büromaschinenwerk Rheinmetall w Sömmerda, a skrót "SR" pochodzi od słów Suhl oraz Rheinmetall. Pierwszy powojenny enerdowski motorower SR1 wyglądał trochę jak rower z doczepionym silnikiem i właściwie nim był. Konstrukcję nadwozia oparto na pojedynczej rurowej ramie, wzmocnionej jedynie w dolnej części drobnym wspornikiem. Tylny trójkąt ramy wygląda jakby nie miał żadnej amortyzacji, jednak to tylko pozory. Gumowy element resorujący został sprytnie ukryty pod czymś w rodzaju atrapy puszki narzędziowej. Przedni widelec, wykonany z cienkich rurek, wyposażony został w małe wahaczyki, poprawiające nieco komfort jazdy. Jednostki napędowe dostarczane były przez zakłady VEB Büromaschinenwerk Sömmerda. Przed wojną była to ceniona marka, więc z powodów marketingowych napis „Rheinmetall" pozostał na obudowie silnika. Jednostka o pojemności 47,6 ccm i mocy 1,1 kW zblokowana była ze skrzynią biegów o 2 przełożeniach, które zmieniało się manetką po lewej stronie kierownicy. Silnik uruchamiało się po prostu pedałując. Motorower był tak skonstruowany, że gdy zabrakło paliwa, można było z niego korzystać jak ze zwykłego roweru. SR1 wyposażony był w cienkie i duże koła (26" x 2.0), siodło i lampę (chociaż wyposażoną już w prędkościomierz), konstrukcji motorower był niezwykle lekki, ważył zaledwie 48 kg. Druga generacja Simsona czyli SR2 pierwszy na targach w Lipsku w roku 1957 motorower otrzymal głębsze błotniki, mniejsze koła oraz puszkę narzędziową. Zbiornik paliwa powiększono z 4,5 do 6 litrów, co zwiększyło zasięg motoroweru do ok. 300 km, a jednocześnie poprawiony został niedoskonały gaźnik. Bardzo ważnym udogodnieniem była możliwość uruchamiania silnika na postoju, a nie tylko w czasie jazdy. 1. Silnik: Typ: dwusuwowy, chłodzony powietrzem, układ: jednocylindrowy, pojemność skokowa: 47,6 cm3 Średnica x skok tłoka: 38 x 42 mm, stopień sprężania: 7:1 Moc maksymalna: 1,3 kW (1,8 KM) przy 5500 obr./min Moment obrotowy: 2,68 Nm przy 4000 obr./min Zasilanie: opadowe, gaźnik BVF - NKJ121 Smarowanie: mieszanka benzyna/olej 25:1, filtr powietrza: mokry, rozruch: pedały hucie wyrobów stalowych 2. Układ przeniesienia napędu: Silnik-skrzynia biegów: łańcuch rolkowy Silnik-skrzynia biegów: przełożenie: 1: 3,307 Sprzęgło: wielotarczowe, mokre Skrzynia biegów: dwubiegowa, sterowana ręcznie Przełożenia: I:1,35, II :1,15 Napęd tylnego koła: łańcuch rolkowy Koło napędowe: 15 zębów Zębatka na tylnym kole: 34 zęby 3. Podwozie : Rama: typu zamkniętego, pojedyncza, stalowa Zawieszenie przednie: wahaczowe ze sprężynami śrubowymi, skok 60 mm Zawieszenie tylne: trójkąt ramy pomocniczej jako wahacz z centralną sprężyną, skok 50 mm Hamulec przedni: bębnowy, Ø 90 mm, sterowany linką Hamulec tylny: bębnowy, Ø 90 mm sterowany cięgnem 4. Koła i ogumienie : Liczba kół 2 szt. rozmiar 2,25-19 5. Instalacja elektryczna : Swing magneto 15/18 wat z cewką świetlną 6 V - 18 wat Czas zapłonu: 2,5 mm przed GMP Lampa przednia: 6V, 15/15 W Światło tylne: 6V, 5W Sygnał dźwiękowy: prądu stałego zapożyczone z roweru. Dzięki takiej - zaprezentowany po raz 6. Przykładowe dane eksploatacyjne : Prędkość maksymalna: 45 km/h, zużycie paliwa: 1,6 /100 km Zbiornik paliwa: 6 litrów (rezerwa 0,5 1), ilość oleju w skrzyni biegów: 0,5 I
Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług
. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
- 99,00 zł
- Czesci motorower Simson
- 123 zł z dostawą
- 99,00 zł
- Części motorower Simson
- 119 zł z dostawą
- 34,95 zł
- Instrukcja obsługi i naprawy katalog części Simson S51
- 45,94 zł z dostawą
Motorower Simson SR2 1958r ZABYTEK!!! (11407888059)
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.