Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym (np. piksele, SDK) oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych (między innymi unikalne identyfikatory, dane przeglądarki), możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Allegro a w niektórych przypadkach nasi partnerzy (10 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB Europe” (2 partnerów). Informacja o celach przetwarzania danych osobowych przez naszych partnerów znajduje się w ich politykach ochrony prywatności.
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich. Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, badanie odbiorców i ulepszanie usług. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł. Łączenie różnych urządzeń. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie.
Twoje dane personalne przetwarzamy również w celu ułatwiania korzystania z naszych stronCele przetwarzania szczegółowo opisane są w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: “ZMIENIAM ZGODY” i w Polityce plików cookies.Zgodę wyrażasz dobrowolnie i jest ważna 12 miesięcy. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
- 199,99 zł
- Uchwyt rowerowy na kierownicę Lezyne GPS do licznika Garmin, Wahoo, GoPro
- 210,98 zł z dostawą
- 69,98 zł
- KOMPUTER ROWEROWY GPS, BEZPRZEWODOWY, WODOSZCZELNY, LICZNIK KILOMETRÓW
- darmowa dostawa
MotoMonitor GPS,Barometr,EGT,CHT Bezprzewodowo!! (5187925121)
Opis
Po wielu latach zdobywania doświadczeń i opinii klientów, nadszedł czas aby opracować nowe urządzenie.
Koncepcja nowego urządzenia powstała jesienią 2012 roku i od tamtej pory pracowaliśmy nad jego rozwojem w największej tajemnicy.
Po odrzuceniu kilkunastu wersji rozwojowych urządzenia, uwzględnieniu opinii setek pilotów, przepracowaniu niemalże 1,5 tysiąca godzin (każdego z nas), niezwykle miło jest nam przedstawić nasze nowe dziecko
Ktoś kiedyś stwierdził - "To oczywiste, że dobrze byłoby, gdyby to urządzenie było samym ekranem z wynikami, najlepiej z dowolnie zwiększaną lub
zmniejszaną czcionką"*1 , więc postanowiliśmy podjąć wyzwanie i stworzyć właśnie takie urządzenie.
Jednym z wad naszego poprzedniego urządzenia była mała czcionka - więc postanowiliśmy zrobić urządzenie z największą czcionką na rynku.
Jednocześnie dostawaliśmy sygnały, aby urządzenie nie było zbyt duże, nie może ono być wielkości dużej mydelniczki czy nawet telewizora - gdyż będzie ono nie poręczne , zatem zaprojektowaliśmy urządzenie wielkości karty kredytowej które głównie składa się z wyświetlacza (nazywając je monitorem - MotoMonitorem).
I tak powstał produkt który ma o 50% większą czcionkę i jest 2 razy mniejszy od rozwiązań dostępnych na rynku! Pewnie myślicie jak to możliwe ? ... mamy XXI wiek ... wszystko jest możliwe!
Przy konstruowaniu urządzenia - wzięliśmy pod uwagę wszystkie elementy, które w poprzednich modelach sprawiały problemy (np. kable) - i zrobiliśmy wszystko co możliwe, aby je poprawić. Dzięki takiemu podejściu nie tylko udało nam się wyeliminować takie elementy jak przewód podłączeniowy - ale także zwiększyć bezawaryjność urządzenia.
Nowe urządzenie pozwala na BEZPRZEWODOWY monitoring parametrów pracy silnika takich jak:
- Obroty,
- Temperatura EGT (zakres 0-800st.C - dokładność +-1st.C ),
- Temperatura CHT (zakres 0-800st.C - dokładność +-1st.C ),
- Czas lotu,
- Nalot ogólny napędu,
- Poziom paliwa,
- Temperaturę zewnętrzną,
*- U nas nic nie musisz kalibrować, możesz sprawdzić wskazania temperatury chociażby w czajniku !
Ale także pokazuje kilka dodatkowych informacji:
- Prędkość lotu z GPS,
- Odległość od miejsca startu,
- Czas powrotu do miejsca startu (przy aktualnej prędkości),
- Wysokość z GPS,
- Wysokość z czujnika ciśnienia (od firmware 1.23)
- Przebyty dystans,
- Kurs drogi,
- Kierunek do miejsca startu (strzałka która zaprowadzi Cię zawsze do miejsca z którego wystartowałeś)
- Kierunek wiatru bezwzględny (dzięki technologii PSR®),
- Kierunek wiatru względem Twojego kursu (dzięki technologii PSR®),
- Prędkość wiatru (dzięki technologii PSR®),
Chcąc zaproponować użytkownikowi jeszcze więcej - opracowaliśmy koncepcje Połączonych Systemów Rozproszonych (PSR®).
Dzięki niej użytkownik ma nie tylko dostęp do parametrów pracy silnika, ale także może łączyć się z innymi systemami naszej firmy - takimi jak Stacja Meteo.
A co dzięki temu zyskujemy - chyba nie muszę pisać, wystarczy że lecimy w kierunku jednego ze stanowisk gdzie znajduje się nasza stacja - jeśli znajdziemy się w jej zasięgu - na MotoMonitorze zobaczymy siłę i kierunek wiatru na startowisku.
Myślicie że to mało ?
Dajcie nam trochę czasu na wdrożenie kolejnych pomysłów - a zobaczycie, jaka siła drzemie w tej koncepcji.
Kilka fotografii naszego urządzenia :
Prezentacja urządzenia :
Kliknij na film aby otworzyć go w nowym oknie:
*1 - Cytat Pana Konrada Z.
Ze względu na zaawansowanie technologiczne urządzenia opis postanowiliśmy podzielić na kilka rozdziałów tzn.:
- Koncepcja urządzenia oraz jego geneza,
- Cechy charakterystyczne nadajnika,
- Atuty nadajnika - dla producentów napędów,
- Cechy połączenia bezprzewodowego,
- Sposób podłączenia nadajnika do napędu,
- Cechy charakterystyczne odbiornika,
- Opis wyświetlanych parametrów,
- Książka lotów z prawdziwego zdarzenia,
- Konfiguracja urządzenia,
- Znalazłeś błąd lub masz pomysł ? zgłoś go do nas !,
-
Co zawiera zestaw ?
1. Koncepcja urządzenia oraz jego geneza
Jak już wspomnieliśmy powyżej, przekazujemy Wam nie tylko wysoce zaawansowane urządzenia, ale także składamy w Wasze ręce tysiące godzin pracy naszego zespołu.
Po zebraniu bezcennego doświadczenia i Waszych opinii postanowiliśmy wydać nowe urządzenie. Jednym z głównych kosztów oraz generatorów problemów w poprzednim urządzeniu były... wszelkiej maści kabelki. Niektórzy z Was zapewne zastanawiają się dlaczego, w końcu to tylko kawałek przewodu... Otóż przewód podłączeniowy to nie tylko problem łamania się żył, uszkodzonych wtyczek itd., ale także czynnik błędu ludzkiego, czyli praca człowieka który siedzi i lutuje kable, następnie je testuje oraz serwisuje.
Zatem postanowiliśmy sobie pytanie... Czy można coś z tym zrobić? Oczywiście że można! Wyeliminować kable i stworzyć urządzenie bezprzewodowe! Generowało to potrzebę rozdzielenia urządzenia pomiarowego oraz wyświetlacza danych - jednak dzięki optymalizacji mogliśmy obniżyć inne koszty produkcji.
Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a w ciągu kilku kolejnych miesięcy powstał PoC (Proof of Concept ang. dowód koncepcji), a następnie rozwiązanie technologiczne, które postanowiliśmy wykorzystać w urządzeniu.
Kolejnym elementem, który postanowiliśmy usprawnić jest wyświetlacz urządzenia. Wśród Waszych opinii często pojawiał zarzut że PPGinfo ma mniejszą czcionkę niż inne rozwiązania na rynku - co było elementem krytycznym dla osób słabiej widzących. Z drugiej strony narzekaliście na wielkość rozwiązań dostępnych na rynku. Postanowiliśmy zatem znaleźć złoty środek i stworzyć urządzenie, które będzie oferowało większą czcionkę, a jednocześnie mniejsze wymiary - dzięki czemu będzie poręczniejsze w obsłudze.
Po przebadaniu wielu form obudowy, wielu wyświetlaczy oraz całej masy rozwiązań zdecydowaliśmy się na zastosowanie wyświetlacza graficznego o rozmiarze 3 cali. Pozwoliło nam to na zwiększenie domyślnej czcionki do wymiarów 8x5mm (PPGinfo: 4x3mm, standardowy wyświetlacz 2 linie po 16 znaków 5x3mm). Ale to jeszcze nie koniec! Dzięki zastosowaniu wyświetlacza graficznego możemy kształtować czcionkę zupełnie dowolnie (nawet do 40x20mm) i dopasować ją do własnych preferencji.
Jeszcze Wam mało ? Nam także!
Dlatego na etapie projektu zastanawialiśmy się dalej - czego brakuje nam (pilotom) podczas latania? Co jeszcze możemy Wam zaoferować?
Koncepcja rozwinięcia naszego produktu przyszła zupełnie przypadkiem - podczas jednego z lotów wiosną 2013. Pokażmy pilotowi także jego prędkość, wysokość, odległość od/do startu itd. Pomysł okazał się całkiem trafiony, a także (co ważniejsze) możliwy do zrealizowania. Zatem także i to wyzwanie postanowiliśmy wziąć na nasze barki.
Ale w końcu przyszedł czas zamknięcia definiowania założeń projektu i wtedy (podczas jednej z tysięcy burz mózgów) padło ostateczne pytanie, czy możemy dać Wam coś jeszcze? Jeden z naszych kolegów powiedział "Fajnie jakby urządzenie pokazywało także prędkość i kierunek wiatru!". Co tu dużo mówić - pierwszą odpowiedzią którą usłyszeliśmy było niedowierzające "Ta, i co jeszcze?" - jednak po chwili pracy grupowej, krzyknęliśmy (niczym Barney Stinson):
Challenge Accepted !!! (ang. Wyzwanie przyjęte)
Jako że pracujemy nad kilkoma projektami... stworzyliśmy koncepcję Połączonych Systemów Rozproszonych (PSR®). Dzięki temu będziemy mogli połączyć MotoMonitor między innymi do Stacji Meteo.
I tak skończyło się kreowanie założeń projektu, którego efekt dumnie prezentujemy na tej stronie.
2.Cechy charakterystyczne nadajnika
Urządzenie automatycznie uruchamia się po włączeniu napędu.
Wysokość : 36 mm,
Szerokość : 70 mm,
Głębokość : 15 mm,
Waga < 60gram,
Czas pracy : ok 30h pracy napędu*, ok 200 dni czuwania,
* - urządzenie automatycznie uruchamia się po wykryciu obrotów silnika lub wciśnięcia przycisku, czas pracy podany jest dla konfiguracji : podłączony czujnik CHT, podłączony czujnik EGT, podłączony czujnik obrotów. Dla odmiennych konfiguracji czas może się zmienić. Czas pracy napędu jest liczony od uruchomienia nadajnika (poprzez wykrycie obrotów, lub wciśnięcie przycisku na nadajniku) do momentu wyłączenia nadajnika. Wyłączenie nadajnika po czasie ok 10 minut gdy :
a) Nadajnik nie wykrywa obrotów napędu oraz,
b) Gdy nadajnik nie ma łączności z odbiornikiem,
3. Atuty nadajnika - dla producentów napędów
Rozdzielenie nadajnika i odbiornika na dwa układy - dało nam jeszcze jedną możliwość, którą od samego początku planowaliśmy, a nie mówiliśmy o niej głośno. Mianowicie - nadajnik może pracować jako osobna jednostka. A co to nam daje? Producent napędu może montować urządzenie fabrycznie do swojego napędu. Pozostają tylko 2 pytania - co z tego będzie miał producent i co z tego będzie miał konsument?
Co z tego będzie miał konsument:
- Informację o krytycznych zakresach temperatur - dzięki wmontowaniu w nadajnik możliwości sterowania mocną diodą LED (nawet bez kontaktu z odbiornikiem),
- Zamontowany, podłączony i wstępnie skonfigurowany nadajnik,
- Tańsze urządzenie! - jako że nadajnik będzie już zainstalowany w napędzie, wystarczy zakupić tylko odbiornik "MotoMonitor",
Co z tego będzie miał producent napędów:
- Mniejszą awaryjność napędów - poprzez ostrzeżenie użytkownika o przekroczeniu krytycznej temperatury,
- W razie serwisu informację o ilości przepracowanych moto godzin,
- Informację o maksymalnych obrotach w ostatnim locie,
- Informację o maksymalnej temperaturze EGT w ostatnim locie,
- Informację o maksymalnej temperaturze CHT w ostatnim locie,
- Informację o maksymalnej temperaturze EGT w ciągu całej eksploatacji napędu (wraz z wartością nalotu kiedy wystąpiła ta temperatura),
- Informację o maksymalnej temperaturze CHT w ciągu całej eksploatacji napędu (wraz z wartością nalotu kiedy wystąpiła ta temperatura),
- Informację o maksymalnych obrotach napędu w ciągu całej eksploatacji napędu (wraz z wartością nalotu kiedy wystąpiły te maksymalne obroty),
- Narzędzie, pozwalające klientowi stwierdzić wadliwe działanie napędu (obniżenie kosztu i ilość serwisów),
Dodatkowo, napęd wyposażony przez producenta w nasz nadajnik będzie oznaczony znakiem :
4.Cechy połączenia bezprzewodowego
Zastosowanie połączenia radiowego oprócz swych niewątpliwych zalet (mobilność, mniejsza awaryjność) może generować pytania o współpracę kilku urządzeń obok siebie. Uspokajając klientów pragniemy zaznaczyć że łącze radiowe jest nie tylko zabezpieczone adresem ale także zabezpieczone odpowiednim kodowaniem. Jest to łącze małej mocy o zasięgu ok 20 metrów. Dodatkowo każdy z użytkowników może ustawić swój kanał (jedną z 32 częstotliwości) na którym pracuje urządzenie.Ponadto każde z urządzeń ma unikatowy 4 bajtowy numer seryjny (MAC adres), a komunikacja pomiędzy nadajnikiem a odbiornikiem odbywa się tylko w ułamkach sekundy.
Dzięki takiemu rozwiązaniu na obszarze 20 m3 może pracować nawet kilkanaście tysięcy urządzeń (teoretycznie 35bilionów możliwości adresów i częstotliwości).
5.Sposób podłączenia nadajnika do napędu
Kliknij na film aby otworzyć go w nowym oknie
6.Cechy charakterystyczne odbiornika
Wysokość : 60 mm,
Szerokość : 85 mm,
Głębokość : 20 mm,
Waga : 100gram,
Czas pracy > 12h (w zależności od ustawień),
Przekątna wyświetlacza : 3 cale,
Liczba kolorów : 16777215,
7.Opis wyświetlanych parametrów
Na pulpitach tekstowych (3 pulpity po 6 wartości):
- "RPM: " - Prędkość obrotowa silnika wyrażona w obrotach na minutę,
- "CHT:" - Wartość temperatury głowicy pobrana z określonego wejścia, podana w °C,
- "EGT:" - Wartość temperatury gazów wylotowych pobrana z określonego wejścia, podana w °C,
- "DISTANCE:" - Wartość przebytej drogi od startu, podana w kilometrach (z dokładnością do 1/10 km),
- "DURATION:" - Czas który upłynął od startu (podany w formacie HH:MM),
- "SUMARY:"- Ogólny nalot napędu (podany w formacie HH:MM),
- "SPEED:" - Prędkość względem ziemi podana w kilometrach na godzinę,
- "KM TO START:" - Odległość do miejsca startu podana w kilometrach ( z dokładnością do 1/100 lub 1/10 km),
- "RETTIME:" - Czas w jakim powinniśmy dotrzeć do miejsca startu przy aktualnej prędkości,
- "ALTITUDE:" - Wysokość (na podstawie GPS),
- "FUEL:" - Poziom paliwa*,
- "WIND SPEED:" - Prędkość wiatru (przy współpracy ze stacją meteo),
- "WIND DIR:" - Bezwzględny kierunek wiatru (podawany w formacie N,NNE,NE,NEE,E itd.),
- "WINDIND:" - Względny wskaźnik wiatru, pokazuje kierunek wiatru względem naszego kursu (Uwaga urządzenie musi być zamontowane przodem do kierunku lotu),
- "OUT TEMP:" - Zewnętrzna temperatura,
- "COURSE:" - Kurs drogi,
Wygląd przykładowego pulpitu tekstowego (użytkownik sam definiuje jakie wartości wyświetlane są w jakich miejscach):
Dodatkowo na pulpicie graficznym wyświetlane są dane takie jak :
- "RPM: " - Prędkość obrotowa silnika wyrażona w obrotach na minutę - pokazywana graficznie na obrotomierzu oraz liczbowo poniżej obrotomierza,
- "CHT:" - Wartość temperatury głowicy pobrana z określonego wejścia, podana w °C, Pokazywana w formie liczbowej oraz słupka którego kolor zmienia się od zielonego po czerwony w zależności od zakresu temperatury,
- "EGT:" - Wartość temperatury głowicy pobrana z określonego wejścia, podana w °C, Pokazywana w formie liczbowej oraz słupka którego kolor zmienia się od zielonego po czerwony w zależności od zakresu temperatury,
- "DURATION:" - Czas który upłynął od startu (podany w formacie HH:MM),
*- Poziom paliwa w zależności od konfiguracji wyświetlany jest w formie:
% (procentów) - jeśli podłączony jest czujnik paliwa typu WEMA,
Litrów - jeśli podłączony jest czujnik paliwa typu przepływomierz,
Wygląd pulpitu graficznego :
8.Książka lotów
Nasze poprzednie urządzenie zapamiętywało długość ostatnich 20 lotów. A jak wiadomo ewolucja musi postępować. Zatem i w tym przypadku dokonaliśmy zmian. Postanowiliśmy, że nie tylko rozszerzymy ilość lotów, które urządzenie będzie zapamiętywać - ale także rozszerzymy zakres zapamiętywanych danych. I tak powstała książka lotów, której zdjęcia możecie zobaczyć poniżej (2 zdjęcia dla różnych schematów kolorów):
Wzorowaliśmy się na wyglądzie oryginalnych (papierowych) książek lotów - ale teraz wydają się już one niepotrzebne :)
Czym zatem charakteryzuje się nasza nowa książka lotów ?
- Pojemność 500 startów !!,
- Zapis daty oraz godziny startu,
- Zapis miejsca startu (pozycja lub nazwa punktu startowego),
- Zapis nazwy skrzydła (do 5 liter),
- Zapis długości lotu,
Dodatkowym rozwiązaniem jest definiowanie startowisk. Na czym to polega? Użytkownik może wprowadzić lokalizację do 25 startowisk do pamięci podręcznej urządzenia. Gdy MotoMonitor wykryje, że start odbywa się na wcześniej zdefiniowanym startowisku - zamiast wpisywać w książkę lotów współrzędne geograficzne wpiszę nazwę startowiska. Oczywiście, jeśli startujemy z nowego terenu i nie chcemy definiować miejsca startu - urządzenie zapisze współrzędne geograficzne startowiska. W bardzo rzadkich przypadkach (np. gdy odpalamy napęd w garażu podziemnym) - gdy urządzenie nie będzie mogło określić swojego położenia - w książce lotów zostanie dodany wpis "Start Point - unknown".
W przyszłości przewidujemy opcje zgrywania książki lotów na dysk komputera.
9.Konfiguracja urządzenia
Aby zapewnić możliwość dopasowania urządzenia do wymagań każdego z użytkowników, zostało ono wyposażone w szereg możliwości konfiguracji. Jednakże zdając sobie sprawę że nie wszyscy chcą zagłębiać się w możliwości konfiguracyjne dostarczone urządzenie jest wstępnie skonfigurowane i będzie pracować na najbardziej optymalnych ustawieniach już w momencie włączenia.
Aby w pełni dostosować urządzenie do swojego silnika należy wprowadzić do niego 3 parametry:
a) Obroty maksymalne,
b) Maksymalną temperaturę EGT,
c) Maksymalną temperaturę CHT,
10.Znalazłeś błąd - zgłoś go do nas !
Zdajemy sobie sprawę, że nie ma rzeczy idealnych, a my jesteśmy jedynie ludźmi (z dużą ilością kreatywności oraz pasji). Zatem pewnie gdzieś zaszył nam się jakiś chochlik ;) (pomimo całej masy testów!). Specjalnie na takie okazje stworzyliśmy stronę
http://bug.flyelectronics.eu
obsługiwany przez system śledzenia błędów firmy RedMine
Pod tym adresem można zgłosić dowolny błąd lub pomysł związany z naszym urządzeniem. Możecie tam także sprawdzić status zgłoszonych spraw oraz potwierdzać zgłoszenia innych. Przyjęliśmy zasadę, że zgłoszenia z większą ilością potwierdzeń będziemy realizować w pierwszej kolejności.
Zatem - Tropiciele Błędów... do dzieła!
Dla najaktywniejszych tropicieli przygotowaliśmy cenne nagrody !
11. Aktualizacje funkcjonalności urządzenia ?
Czasami klienci pytają nas czy będziemy rozwijać produkt - oczywiście że będziemy - robimy to cały czas gdyż sami jesteśmy pilotami i chcemy aby nasz produkt był doskonały !
Ponadto pytacie co z osobami które kupiły już produkt ? - czy one także będą miały możliwość dogrania nowych funkcji i rozszerzenia możliwości MM ? - otóż tak. Każdy nowy firmware wydawany jest za darmo dla każdego klienta. Mogą Państwo sami go sobie zmienić za pomocą kilku kliknięć :), już nie trzeba rozstawać się z urządzeniem aby zaktualizować firmware urządzenia !
Oto jak prosty jest proces aktualizacji:
Kliknij na film aby otworzyć go w nowym oknie:
12.Co zawiera zestaw ?
Odbiornik,
Nadajnik,
Ładowarkę sieciową 1000mAh,
Kabel micro-usb,
Smycz,
Sonde EGT,
Sonde CHT,
Uchwyt montażowy do uprzeży (widoczny na tym zdjęciu http://flyelectronics.eu/images/IMG_20140628_080155044.jpg),
Przewód podłączeniowy do impulsatora,
Przewód podłączeniowy do masy napędu,
Instrukcję obsługi / Gwarancję,
Przewodnik "Szybki start",
Rzep samoprzylepny "damski" - dla chcących zamontować urządzenie w inny sposób niż na naszym stojaku,
Pudełko,
Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej
Parapozdrowienia
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.