Serdecznie zapraszamy do udziału w naszych corocznych internetowych aukcjach, które są nieodłącznym elementem każdego Finału.
Jubileuszowy 31. Finał WOŚP zagra pod hasłem: „Żyj zdrowo w zdrowym świecie”. Chcemy wygrać z sepsą - zagramy dla wszystkich, małych i dużych.
Jak co roku, zachęcamy wszystkich do udziału w naszych wyjątkowych licytacjach!
Na nasz apel odpowiedział również:
Anonimowy Darczyńca
i w Jego imieniu na nasze aukcje trafia:
Motocykl YAMAHA VIRAGO XV 1000
Przekazany na nasze aukcje motocykl jest pamiątką po niezwykłym człowieku: szlachetnym, czułym i troszczącym się o innych ludzi. Poprzedni właściciel tego cacka od zawsze marzył o swoim jednośladzie i, w końcu, na horyzoncie pojawiła się ona - Yamaha Virago XV 1000! TO BYŁO TO! Coś wspaniałego, innego, oryginalnego, sprowadzonego z USA. W chwili nabycia, pojazd zyskał pieszczotliwy przydomek: Pszczoła. Były właściciel motocykla swoją pasją zarażał również innych. Każdą wolną chwilę wykorzystywał i poświęcał na serwisowanie, czyszczenie i polerowanie swojej PSZCZOŁY. Wspólnie odbyli wiele przejażdżek po całym kraju. Tak minęło kilka szczęśliwych lat. Niestety ta niezwykła historia została przerwana przez chorobę.
Zgodnie z życzeniem poprzedniego właściciela, motocykl trafia na Aukcje WOŚP. Razem z motocyklem – Kufer tylny i przedni (tzw. piórnik), szyba przednia, kurtka skórzana XL, koszulka od KrisBiker Customs, Szampon Bling Bling Garage.
Krisbiker Customs dorzuca darmowy przegląd letni. Przegląd nie uwzględnia transportu motocykla oraz materiałów eksploatacyjnych.
"Niech ta Pszczoła da radość nowemu właścicielowi, a potrzebującym chorym nadzieję na lepsze jutro i sprzęt, który uratuje im życie. Życzę zadowolenia i radości z jazdy oraz szerokości!" - Anonimowy Darczyńca
Motocykl przygotowany przez KrisBiker Customs, Bling Bling Garage, z kanapą wykonaną przez Gorjan kanapy motocyklowe.
Zakres prac:
-Pełna weryfikacja stanu technicznego motocykla
-Czyszczenie ultradzwiękowa gaźników
-Nowe dysze wtryskowe gaźników, śruba mieszanki, uszczelki, gniazda iglicy, iglice
-Regulacja i synchronizacja gaźników
-Wymiana filtra powietrza i paliwa
-Wymiana akumulatora
-Wymiana filtra oleju i oleju (olej Mannol 10W-40)
-Wymiana uszczelek krocców ssących
-Wymiana węży paliwa (gaźników)
Detailing motocykla:
-Pakiet Premium Bling całościowy, zaawansowany detailing całej maszyny (wartość pakietu 999zł)
Dodatkowo:
-pełny detailing i zabezpieczenie skórzanego kufra
-pełny detailing i zabezpieczenie skórzanego piórnika
-jednoetapowe polerowanie zegarów
-jednoetapowe polerowanie aluminiowych rantów felg
-montaż ramki tablicy rejestracyjnej
-wykonanie zaprawek lakierniczych
Historia modelu:
Yamaha XV 1000 to motocykl klasy chopper produkowany w latach 1981-1988, który w czasach obecności w ofercie japońskiego producenta zdobył liczną rzeszę fanów. Zrelaksowana pozycja za kierownicą, piękne brzmienie silnika V2, komfortowo zestrojone zawieszenie i satysfakcjonujące osiągi to doskonała recepta na udaną podróż. Gdy dołożymy do tego skuteczny układ hamulcowy i ponadczasowy wygląd z chromowaną galanterią otrzymamy jednoślad, który nawet w dzisiejszych czasach budzi zainteresowanie na ulicach i z pewnością nie pozwoli pozostać niezauważonym w miejskim zgiełku.
Model XV 1000 Virago został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie widlastym o pojemności skokowej 981 cm³. Chłodzony powietrzem czterosuw posiada dwuzaworowe głowice z pojedynczymi wałkami rozrządu oraz wydajny układ zasilania gaźnikami, dzięki któremu zużycie paliwa utrzymuje się na akceptowalnym poziomie, a reakcja na ruch manetki gazu budzi prawdziwe emocje. Średnie spalanie oscyluje w granicach 5,5-6,5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), co przy zbiorniku paliwa o pojemności 14,5 litra zapewnia zasięg nawet 260 kilometrów na jednym tankowaniu. Moc maksymalna 64 KM i maksymalny moment obrotowy 80 Nm przy masie własnej 235 kilogramów (ze wszystkimi płynami, w tym paliwem) gwarantuje dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 160 km/h. Osiągi trafiają na tylne koło za pośrednictwem mokrego, wielotarczowego sprzęgła i manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach, zaś napęd końcowy realizowany jest za pomocą bezobsługowego wału kardana, który w latach 80' ubiegłego wieku cieszył się bardzo dużym uznaniem.
Szkieletem podwozia modelu XV 1000 Virago jest sztywna rama grzbietowa z rur stalowych, dzięki której komfortowo zestrojone zawieszenie i tarczowo-bębnowy układ hamulcowy mają pewne oparcie. Amortyzację 19- i 15-calowych kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu oraz dwóm elementom resorująco-tłumiącym osadzonym na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Wyhamowaniem pojazdy zajmują się dwie tarcze o średnicy 290 mm i jednotłoczkowe zaciski hydrauliczne (z przodu) oraz tradycyjny hamulec bębnowy o średnicy 130 mm (z tyłu). Taki zestaw dobrze radzi sobie z niemałą masą motocykla, co więcej, na ówczesne realia zapewniał jedną z najkrótszych dróg hamowania wśród chopper'ów w swojej klasie pojemnościowej.
Yamaha XV 1000 Virago to doskonała propozycja dla miłośników klasy chopper, którzy chcieliby spróbować czegoś innego, niż amerykańska klasyka pod postacią Harley'a-Davidson'a. Mimo, że najstarsze egzemplarze XV 1000 mają już prawie 40 lat, to nadal są to jednoślady godne uwagi współczesnego motocyklisty. Donośny bulgot masywnych wydechów, surowa konstrukcja obciekająca chromem oraz charakterystyczna pozycja za kierownicą z pewnością przypadną do gustu niejednemu pasjonatowi japońskiej motoryzacji.
INFORMACJE OGÓLNE:
Model: Yamaha XV 1000 Virago 2TN (Szwajcaria Edycja Gold)
Rok: 1987 produkcja, 1990 rejestracja w Polsce
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU:
Pojemność skokowa: 981 ccm
Typ silnika: V2
Ilość suwów: 4
Moc maksymalna: 64.00 KM (46.7 kW)) przy 6500 RPM
Stopień sprężania: 8.3:1
Średnica cylindra x skok tłoka: 95.0 x 69.2 mm
Liczba zaworów na cylinder: 2
Układ rozrządu: OHC
System chłodzenia: Powietrze
System paliwa: gaźnik
Skrzynia biegów: 5 biegowa
Wtórne przeniesienie napędu: Shaft drive (cardan)
WYMIARY I WAGA
Waga motocykla gotowego do jazdy: 235.0 kg (518.1 pounds)
PODWOZIE
Opona przednia: 100/90-19
Opona tylna: 140/90-15
Hamulec przedni: Dwutarczowy
Hamulec tylny: Bębnowy
PRĘDKOŚĆ I PRZYSPIESZENIE
Prędkość maksymalna: 171.0 km/h (106.3 mph)
INNE DANE
Pojemność zbiornika paliwa: 14.5 litry
Motocykli nosi ślady normalnego użytkowania.
Więcej zdjęć pojazdu: https://drive.google.com/drive/folders/1YjtQKy8SPbJcOR60Gc6iHNiv2vai7KcH?usp=sharing
Fundacja serdecznie dziękuje za ofiarowane przedmioty.
Tradycyjnie, do każdej wystawianej przez nas aukcji, dołączony będzie certyfikat.
Zapraszamy do licytacji!
Przedmioty nieodebrane do końca czerwca 2023 roku zostaną zlicytowane podczas 32. Finału!