szukana oferta jest nieaktualna - może podobny przedmiot? zobacz więcej aktualnych ofert

MOTOCYKL YAMAHA FZS 600 - FAZER - FZS600 '2003 (4623539351)



Kup teraz: 7 500,00 zł

Nie było ofert kupna

Zakończona o 19:08 dnia 03.10.2014 r.

Kategoria: Motocykle i quady
Lokalizacja: OSIECZNICA


Zobacz aktualne oferty
aktualne przedmioty sprzedającego

Parametry

Rok produkcji
2003
Stan
Używany
Uszkodzony
Nie
Moc [KM]
95
Rodzaj paliwa
benzyna
Rodzaj napędu
łańcuch
Informacje dodatkowe
Zarejestrowany w Polsce
Kolor
Srebrny
Przebieg [km]
45000

oferta nr 4623539351


Opis

 

  Proszę odwiedzić stronę: http://www.scigacz.pl/Yamaha,FZS,600,Fazer,1998,2003,605.html 

 

 


Witam, mam na sprzedaż motocykl Yamaha FZS 600 – Fazer. Jest to egzemplarz nietuzinkowy z tego względu, że przeprowadziłem w nim szereg modyfikacji i ulepszeń. Są to zmiany mechaniczne i wizualne, wszystko wykonane własnoręcznie. Modyfikacje te miały na celu wprowadzenie pewnych dodatków, których nie było fabrycznie, albo ulepszenie mechaniczne i estetyczne motocykla. Wszystko sukcesywnie wykonane pod siebie, modyfikacje i zmiany wykonywane po prostu do swoich potrzeb:

1.   Zainstalowanie w moto zestawu ksenonowego (żarniki, przetwornice i instalacja):

 - barwa światła żarników - 6000K

 - wersja z ruchomymi żarnikami , czyli żarniki z elektromagnesem - typ palnika, który umożliwia pozycję  

    mijania i pozycję drogowych.

  Zainstalowanie przeze mnie ksenonów miało na celu uatrakcyjnić sprzęt, ale przede

  wszystkim znacząco poprawić widoczność na drodze i w lusterkach innych użytkowników dróg.

2.   Zastąpienie  oryginalnych przewodów hamulcowych (przód i tył)  przewodami w oplocie – LUCAS.

  Niech nikt nie myśli zaraz, że moto miało mi służyć na tor. Zainstalowanie przeze mnie    

  oplotu miało na celu uatrakcyjnić wizualnie sprzęt, ale przede wszystkim chciałem  na własnej skórze   

  doświadczyć poprawy skuteczności oraz lepszej dozowalności siły hamowania i tak już bardzo kąśliwych  

  hamulców Yamahy (monolityczne 4-tłoczkowe zaciski).

  Mój wniosek jest taki, że użytkując moto rekreacyjnie, nie jest się  w stanie znacząco odczuć zmiany  

  miedzy gumowymi przewodami, a przewodami w oplocie!

3.   Zainstalowanie Tłumika Drgań – IKO JAPAN.

 Tu również miało to na celu uatrakcyjnić wizualnie sprzęt, ale przede wszystkim 

 zniwelować ewentualne trzepotanie kierownicą na wertepach, plus wiadomo efekt Shimmy (nawet ten

 skromny) może spotkać każdego w najmniej oczekiwanym momencie, wolałem się ustrzec tej nieprzyjemnej 

 sytuacji, instalując ten akcesoryjny gadżet. Sposób mocowania amorka do ramy - według własnego 

 pomysłu.

4.   Zainstalowanie „Crasch Padów”. Są one skonstruowane i zamocowane do ramy według własnego pomysłu. 

      Przy silniku, to nic innego, jak pełne wałki o średnicy 22mm + gumy, które efektywnie uchronią silnik przed 

      zniszczeniem w wiadomej w sytuacji (znacząco uchronią min. serducho i czachę, nawet  przy poważnym 

      dzwonie). Natomiast tylne „Crasch-Pady” mają za zadanie uchronić zadupek i tłumik.

 Typowe Crasch- Pady (2 sztuki), nawet te ze średniej półki, choć może według niektórych, lepiej się  

 wizualnie prezentujące, moim zdaniem nie uchronią tak znacząco jak owe moje autorskie, chyba, że w grę 

  wchodzi co najwyżej gleba parkingowa.

  Istnieje oczywiście możliwość ich demontażu i zastąpienie ich np.gmolami.

5.  Wymiana przedniej zębatki (fabryczna 15 zębów) na 13 zębów. Celem moim było obniżyć prędkość na I biegu (według mnie za małe  fabryczne przełożenie skrzyni na I biegu). Miało to znaczenie dla Mnie, nie tyle przy ruszaniu, jak przy manewrowaniu.

     Dorzucam oryginalna zębatkę, jeśli komuś nie odpowiadała by obecna.

6.   Modyfikacja akcesoryjnego tłumika –SCORPION. Zmiana ta polegała na wrzuceniu go w nierdzewną puchę o rozmiarze 130mm - oryginalnie ten basowo brzmiący tłumik ma średnicę 110mm. Efektem było uzyskanie w moim Fazerze muskularnego wydechu, podobnego wydechu, jakim może poszczycić się jego większy brat - Fazer1000.

7.  Odświeżony lakier – srebrny metalic (zabieg ten miał przede wszystkim na celu pozbycie się wszelkich kiczowatych naklejek, które nakleja fabryka.

8.  Modyfikacja siedziska, na wzór akcesoryjnego siedziska turystycznego. Oryginalne siedzisko zostało przerobione, czyli zostało odpowiednio skrojone oraz otrzymało na tą okazje nowe obicie.

9.  Zainstalowanie „drobnych” , elastycznych kierunków z białymi kloszami. Wiadomo oryginalne kierunkowskazy (pomarańczowe klosze) przy wywrotkach, maja nieprzyjemną manierę łamania osłony (czachy), celem było ustrzec się ewentualnie przed tym oraz wiadomo – po ich wymianie Yamaha zdecydowanie lepiej się prezentuje.

10. Zastąpienie oryginalnej przezroczystej szybki – szybką przyciemnianą.

11. Zamontowanie białych tarcz w zegarach oraz zmiana podświetlenia ich na niebiesko i czerwono plus 

      czerwone wskazówki.

12. Zastąpienie oryginalnej tylnej lampy z czerwonym kloszem – lampą z kloszem białym.

 Dorzucam oryginalna lampę, jeśli komuś nie odpowiadała by obecna lampa.

13. Zastąpienie oryginalnego kurka wlewu oleju silnikowego – wskaźnikiem temperatury.

14. Wypolerowanie na połysk wszelkich aluminiowych elementów min.:

 tylny wahacz, śruby od tłoczków na przednich zaciskach hamulcowych, dwa boczne elementy na chłodnicy,

 osłony stóp, wlew paliwa, dolna partia cylindra, napis Yamaha na lewym deklu (alternator).

15. Pomalowanie na czarny mat:

 -widelca teleskopowego (cel- uzyskanie optycznego kontrastu miedzy widelcem a rurą niklowaną-lagą

 -miski olejowej (oryginalnie jest ona nie pomalowana).

16.  Pomalowanie na srebrno przednich tarcz hamulcowych (cel – optyczne zwiększenie ich średnicy) oraz

       tylnego zacisku hamulcowego (zgranie kolorystyczne zacisku z wahaczem).

17.  Modyfikacja oryginalnych manetek, polegająca na przesunięciu ich na równo z ciężarkami kierownicy. Miało 

       to na celu poszerzeniu chwytania kierownicy (fabrycznie moim zdaniem jest to zdecydowanie za wąsko i   

       niekomfortowo) oraz poprawa wizualna dzięki temu.

 

 

 

Ponad to przeprowadzone zostały takie czynności jak wymiana:

- oleju silnikowego Motul 5100 10W40 4T plus filtr oleju HilfoFiltro HF 147

- oleju w teleskopach na Motul  - Medium 10W (średnie tłumienie) wraz z uszczelniaczami

- kompletnych klocków hamulcowych: przód- EBC FA252 i tył: EBC FA104

- płyn hamulcowy EBC BF 303 DOT4 (przód i tył)

- świece NGK CR9E (komplet)

- wymiana na nowy akumulator żelowy (faktura).

 

Jest to wersja FZS600 Fazer z fabrycznym malowaniem  kolektora na czarno oraz z czerwoną sprężyną w elemencie resorująco-tłumiącym.

 

Na bieżąco dbałem o napęd (łańcuch, zębatki), używając smarów Procycle czy Castrol. Zestaw napędowy w stanie bardzo dobrym.

Silnik pracuje równo. Skrzynia biegów pracuje bez zarzutu i choć jak ogólnie wiadomo, tradycyjnie dla Yamahy -  biegi przełączają się głośno, z charakterystycznym „grdyk” -każdy bieg wchodzi precyzyjnie.

Stan króćców ssących silnika oceniam na bardzo dobry.

 Nie będę dopisywał i przekłamywał, że wykonano w  tym sezonie regulacji zaworów, czy synchronizacji gaźników, bo nie było takiej potrzeby, nie było potrzeby wykonywania jak do tej pory takich czynności.

Na pewno tylna opona kwalifikuje się już powoli do wymiany, plany były takie, by uczynić to w przyszłym sezonie.

 

OC ważne do 18-IV-2015r.

Badanie techniczne ważne do 22-VIII-2015r.

Komplet kluczyków.

 

Praca silnika i wydechu na: https://www.youtube.com/watch?v=Ah-kxP8RsBY

 

Nie będę wymyślał, że powodem sprzedaży są sporadyczne przejażdżki w niedzielę, że moto stoi w garażu i kurzy się, albo że mam nagły wyjazd za granicę, czy urodziło mi się dziecko, po prostu chcę się przesiąść na FZS1000.

 

Jazda próbna możliwa tylko po wyłożeniu kasy na stół.

 

Motocykl do obejrzenia w OSIECZNICY (woj.dolnośląskie) - 13km od Bolesławca, 138km od Wrocławia.

 

Tel. kontaktowy 661 - 346 - 512.

 



podobne do ostatnio oglądanych na Allegro zobacz więcej aktualnych ofert