Motocykl wsk 125 Instrukcja obsługi i naprawy
Praca Zbiorowa
- Rok wydania: 1963
- Rodzaj okładki: Twarda
- Autor: Praca Zbiorowa
- Stan: Używana
- ISBN: -
- Wymiar: 14.5cm x 18cm
- Nr wydania: -
- Seria: -
- Ilość stron: 109
- Waga: 0.15 kg
- Indeks: -
- TIN: T02679616
Nazwa i znak firmowy pochodziły wprost od nazwy producenta:;Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, gdzie dla zaspokojenia potrzeb rynku w 1955 roku zlokalizowano dodatkową produkcję motocykli M06. Motocykle WSK M06 do 1957 roku nie różniły się od tych produkowanych przez;WFM;jednak w późniejszych latach konstruktorzy z WSK zaczęli konkurować z;głównym producentem;pod względem stosowanych rozwiązań i;modernizacji;i to na tyle skutecznie, że zaprezentowany na;Targach Poznańskich;wiosną 1964 roku zmodernizowany model M06 zachowując tę samą cenę co WFM miał solidny widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, pełnobębnowe hamulce, większy;reflektor;i wzmocnioną ramę. Stało się to jedną z przyczyn decyzji o zamknięciu produkcji w warszawskiej wytwórni.<br /> Podstawowy model M06 produkowany był ze zmianami aż do roku 1985. Ostatni egzemplarz WSK zjechał z taśmy 31 października 1985 roku i był to ostatni motocykl wyprodukowany w Polsce. W fabryce Cegielskiego w Poznaniu (stąd pochodzi Dokumentacja Techniczno-Ruchowa) lub;ZNTK Wrocław;(tak głosi napis na jednej z zachowanych;tabliczek znamionowych) produkowano także w oparciu o silnik WFM 150;drezynę;DL2. 13 maja 2010 roku w Świdniku otworzono pierwsze muzeum tej marki motocykli[1]. Obecnie Moto Strefa WSK jest jedną z części składowych świdnickiej Strefy Historii, otwartej 7 września 2013 roku.
Uwagi
Obwoluta/Oprawa: zabrudzona, porysowana, naderwana na krawędziach, ze śladami zgięć, odklejająca się od bloku, wytarta Brzegi stron: zabrudzone, zakurzone, pożółkłe, naderwane, nierówne, postrzępione Druk: czytelny Blok: pęknięty w kilku miejscach Kartki: poplamione, pożółkłe, naderwane, pofalowane Grzbiet: naderwany, zabrudzony Rogi: zagięte, rozdwojone, uszkodzone Inne: zapiski