Motocykl JUNAK M15
Ten model powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie motocyklistów oraz z chęci połączenia klasycznej linii cruisera z nowoczesnym wykończeniem.
Efektem jest oryginalna mieszanka, która ująć może fanów klasyki, jak i ceniących nowoczesną formę.
Sercem Junaka M15 jest dwucylindrowy silnik 125 ccm, zasilany wtryskiem i chłodzony cieczą, który zapewnia nie tylko dobre osiągi, elastyczność, ale także niecodzienną charakterystykę i brzmienie wydobywające się z nacechowanego sportowymi akcentami układu wydechowego.
Tłumik jest nieprzypadkowym uzupełnieniem takich rozwiązań jak ażurowa i obuta w szeroką oponę tylna felga ze stopów lekkich, którą oparto na monowahaczu oraz przedniego zawieszenia typu upside-down prowadzącego 19-calowe koło z dwoma pokaźnymi tarczami hamulcowymi typu wave.
Całości dopełnia ciekłokrystaliczny wyświetlacz w kokpicie oraz światła LED – w tym oświetlenie DRL zintegrowane z przednim reflektorem.
Klasyczne dodatki w postaci chromowanych lusterek i klosza przedniej lampy oraz stacyjka w postaci pokrętła ulokowanego w pobliżu główki ramy to ukłon w stronę cruiserowych klimatów, a takie dodatki jak delikatny spojler pod silnikiem, czy tylno błotnik montowany do pojedynczego wahacza tworzą niepowtarzalną mieszankę, która sprawia, że wobec Junaka M15 125 ciężko przejść obojętnie.
Junak M15 trafia w gusta osób, które szukają motocykla o sporych gabarytach, ale nie posiadają motocyklowego prawa jazdy. Cruiser? Bobber? Roadster? Ten motocykl łączy różne nurty i robi w niepowtarzalnym wydaniu. Junak M15 dostępny właśnie trafia do salonów sprzedaży, więc najlepiej poznać go z bliska w jednym z najbliższych punktów dealerskich.
DANE TECHNICZNE:
SILNIK
Pojemność silnika: 125 ccm
Rodzaj silnika: CZTEROSUWOWY, DWUCYLINDROWY, 2 ZAWORY NA CYLINDER, CHŁODZONY CIECZĄ, OHC
Moc maksymalna: 10,6 KM
Zapłon: ECU
Zasilanie: Wtrysk paliwa
Rozrząd: OHC
Rozruch: elektryczny
Skrzynia biegów: 5 biegów
Smarowanie: Obieg wymuszony, mokra miska olejowa
Chłodzenie: chłodzony cieczą
Przeniesienie napędu: łańcuch
Sprzęgło: Mokre wielotarczowe
Zbiornik paliwa: 16 l
WYMIARY I WAGA
Wysokość siedzenia: 720 mm
Długość: 2325 mm
Szerokość: 910 mm
Zawieszenie tył: centralny amortyzator olejowy
Waga: 195 kg
KOŁA
Opona przód: 120/80-17
Opona tył: 190/50-17
Hamulec przód: podwójny hydrauliczny, tarcza wentylowana
Hamulec tył: tarczowy hydrauliczny