Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 54,00 zł
- GRV Snare Muffler 13" tłumik do werbla
- 62,99 zł z dostawą
- 630,00 zł
- GŁOŚNIK HESU DEMON 12'' 16Ohm
- 638,99 zł z dostawą
- 86,40 zł
- Shaker Studiomix MEINL SH12-L-BK duży
- 96,39 zł z dostawą
MOOG MOOGERFOOGER 12 STAGE PHASER (5927534244)
Opis
BEST ANALOG PHASER!!!!
rewelacyjny mono/stereo 6/12 stage phaser
polecam serdecznie
kuba 793 216 479
Phaser MF-103 to również udoskonalony klasyk pochodzący z systemów modularnych Mooga, który może być używany we współczesnych systemach przy pracy z szerokim zakresem sygnałów – od gitary po syntezator. Zawiera w sobie dwa kompletne „klocki” z systemu modularnego: sześcio- lub dwunastostopniowy psaser z kontrolą rezonansu oraz szeroko zakresowy generator wolnych przebiegów [LFO] z regulacją siły działania.
Jak w przypadku innych kostek z rodziny Moogerfooger użytkownik ma do dyspozycji całą gamę regulatorów: częstotliwość modulacji, rezonans, szybkość i głębokość LFO. Wszystkie te parametry można zmieniać przy pomocy klasycznych pokręteł, przy zastosowaniu zewnętrznego pedału ekspresji lub zewnętrznych sygnałów w standardzie CV, stosowanych we wszystkich analogowych systemach modularnych i nie tylko. Do tego solidne przełączniki wyboru zakresu działania LFO i typu psasera [6 / 12 stopniowy]. Łączność ze światem zewnętrznym odbywa się przy pomocy całej gamy wejść i wyjść zrealizowanych na gniazdach typu duży Jack. I wysokiej klasy wyłącznik Bypass.
Czym jest psaser? To rodzaj filtra grzebieniowego, który swą nazwę zawdzięcza charakterystycznemu przebiegowi częstotliwości zawierającemu wiele „szpilek”. Charakterystyczne dla psasera jest „przeczesywanie” [znowu grzebień ;-)] spektrum częstotliwości z górę i w dół, co powoduje, że harmoniczne sygnału wejściowego są na przemian wzmacniane i osłabiane. Efektem tego jest charakterystyczny dźwięk, który przy ekstremalnych ustawieniach przypomina start samolotu odrzutowego.
Generalnie ten typ efektu jest jednym z najlepszych sposobów na ozywa nianie brzmienia. Stosując MF-103 Psaser możesz wzbogacać swoje brzmienie o wszelkiego rodzaju „świergoty”, „zjazdy” i innego rodzaju efekty wzbudzające zainteresowanie, często zmieniające brzmienie źródłowe nie do poznania.
MF-102 to dwa rodzaje filtra, zwane sześcio- i dwunastostopniowym, z powodu liczby wewnętrznych układów przesuwających fazę. Tryb sześciostopniowy posiada trzy „szpilki” w przebiegu częstotliwości, a dwunastostopniowy – sześć, co sprawia, że różnica w brzmieniu pomiędzy tymi dwoma trybami jest dość spektakularna. Dodatkowo urządzenie wyposażone jest w układ sprzężenia zwrotnego, co pozwala na zwiększanie rezonansu i głębi działania MF-103.
Główne cechy:
-
Rate – regulacja szybkości działania generatora wolnych przebiegów LFO, w zakresie 250:1,
-
Amount – regulacja wielkości wpływu działania LFO na głębokość phasingu,
-
Sweep – regulacja zakresu częstotliwości pracy filtra w zakresie sześciu oktaw,
-
Resonance – potencjometr regulacji wielkości i kształtu „szpilek” filtra grzebieniowego,
-
Drive – regulacja poziomu sygnału wejściowego,
-
Output Level – regulacja proporcji sygnału czystego i po efekcie,
-
Lo-Hi – przełącznik wybierający zakres częstotliwości pracy generatora LFO – niski [0.01 – 2.5 Hz] i wysoki [1.0 – 250 Hz],
-
Level – trzykolorowa dioda LED wskazująca poziom sygnału, przydatna przy ustawianiu parametru Drive,
-
LFO – dioda LED wskazująca szybkość pracy generatora LFO,
-
Bypass – dwukolorowa dioda LED wskazująca włączenie / wyłączenie efektu,
-
On/Bypass – solidny włącznik typu stomp-box.
Gniazda przyłączeniowe:
-
Audio In – wejście o czułości -16dBm - +4dBm – akceptuje poziomy instrumentalne i liniowe. Impedancja wejściowa 1 MOhm,
-
Audio Out – wyjście audio o poziomie nominalnym -4dBm, max +8dBm, impedancja wyjściowa 5 kOhm,
-
Rate, Amount, Sweep, Resonance – gniazda typu Jack akceptujące sygnały sterujące z pedałów kontrolnych [jak np. Moogerfooger EP1], lub sygnały napięciowe CV z systemów modularnych lub syntezatorów analogowych,
-
Sweep In – wejście dla zewnętrznego sygnału sterującego +/- 2.5 V do kontroli sześciostopniowej sekcji, w miejsce generatora LFO. Impedancja wejściowa 50 kOhm.,
-
LFO Out – wyjście na którym pojawia się sygnał napięciowy CV z generatora LFO [przebieg trójkątny +/- 2.9 V]. Impedancja wyjściowa 600 Ohm.,
-
+9V Power Input – standardowe gniazdo zasilania [zasilacz jest dostarczany w komplecie].
Inne:
-
Obudowa – czarny stalowy panel główny, drewniane boki – klasyka analogów,
-
Wymiary – 9 x 6 x 2-1/2”,
-
Masa – ok. 1 kg,
-
Zasilanie – dowolny zasilacz 9V z pasującą wtyczką, o mocy wyjściowej minimum 5W.
Gwarancja: 2 lata.
Sterowanie napięciowe [Control Voltage – CV] – o co tu chodzi?
Muzyka elektroniczna posługuje się pewnymi „tajemniczymi” pojęciami, wśród których jednym z najważniejszych jest sterowanie napięciem [ang. Control Voltage, w skrócie CV]. Sterowanie to polega na przesyłaniu sygnałów elektrycznych o zmiennym napięciu, a kierowane one mogą być do różnych modułów, takich jak oscylatory sterowane napięciowo [ang. Voltage Controlled Oscillator, w skrócie VCO], wzmacniaczy [Voltage Controlled Amplifier – VCA], czy filtrów [Voltage Controlled Filter – VCF]. Dla ułatwienia można sobie wyobrazić, że te napięcia są rodzajem “elektrycznego nacisku”, który umożliwia wpływanie na niektóre parametry sterowanych modułów. Jeśli „zaaplikujesz” oscylatorowi różne napięcia, wysokość dźwięku generowana przez niego będzie ulegać zmianie, czyli wpłyniesz na generowanie różnych nut. Jeśli napięcie zostanie dołączone do filtra dolnoprzepustowego, będziesz mógł sterować częstotliwością odcięcia, czyli decydować jakie częstotliwości będą przepuszczane, a jakie nie. Tak samo głośność – jeśli wzmacniacz [VCA] „otrzyma” wyższe napięcie sterujące, dźwięk będzie głośniejszy. Zresztą sam sygnał audio, to też nic innego jak napięcie elektryczne, które zmienia się z dużą częstotliwością.
Sterowanie napięciowe to sygnał analogowy. A jaka jest główna różnica pomiędzy sygnałem analogowym a cyfrowym? Sygnał analogowy podlega płynnym zmianom, a sygnał cyfrowy zmienia się skokowo w tempie określonych „kroków”. W systemie analogowym zmiany napięcia można porównać do zmian ciśnienia powietrza w instrumencie dętym, które wpływają na różne cechy wydobywanego dźwięku. Systemy cyfrowe zaś używają mikroprocesorów do zapisu, odczytu i manipulowania informacją o dźwięku, a wszystko zapisane jest w postaci liczb, które są swego rodzaju „stop-klatkami” – czyli chwilowymi „stanami” dźwięku mierzonymi i odtwarzanymi wiele tysięcy razy na sekundę.
Różne instrument i efekty w różny sposób reagują na sygnały CV, w czym odróżniają się od sterowania cyfrowego w standardzie MIDI, gdzie wszystko jest ściśle zdefiniowane i wszędzie działa tak samo. Można pomyśleć, że CV jest rozwiązaniem „gorszym”, ale w świecie analogowym taka „niedokładność” może stanowić zaletę, gdyż otwiera pole do eksperymentowania i odkrywania nowych brzmień. Łącząc ze sobą wiele różnych urządzeń, modułów, kostek Moogerfooger itd. zwiększasz swoje możliwości i możesz natrafić na niespotykane wcześniej kombinacje połączeń. Nawet procesory typu MF-101 [filtr] czy MF-102 [modulator pierścieniowy] mogą w pewnych przypadkach służyć jako źródło dźwięku – i syntezator modularny gotowy ;-)
Spójrzmy na dwa podstawowe typy modułów w systemie modularnym: źródła [czyli sygnały wysyłane] oraz miejsca przeznaczenia [czyli sygnały odbierane]. Efekty z serii Moogerfooger mogą być jednym i drugim i mogą dostarczyć mnóstwo świetnej zabawy.
Urządzenia wysyłające sygnały napięciowe mogą mieć najróżniejsze konstrukcje. Przed wprowadzeniem standardu MIDI klawiatury syntezatorów skonstruowane były w taki sposób, że wysyłały sygnały napięciowe o wielkości uzależnionej od wciśniętego klawisza, co w odpowiedni sposób sterowało oscylatorami VCO. Tak samo działały pierwsze analogowe sekwencery krokowe – każdy kolejny krok polegał na wysyłaniu napięcia o odpowiedniej wielkości.
Dwa najbardziej „kreatywne” moduły w systemie analogowym to generatory obwiedni [Envelope Generators – EG] i generatory wolnych przebiegów [Low Frequency Oscillators – LFO]. Generatory EG wysyłają napięcie zmieniające się w czasie, co może wpływać na głośność sygnału lub jego barwę [przy sterowaniu filtrem], mogą też sterować samym oscylatorem, co wpłynie na wysokość dźwięku – i już mamy dźwięk syreny. Generator LFO może sterować generatorem EG i mamy wtedy tremolo [cykliczne zwiększanie i zmniejszanie głośności] lub oscylatorem VCO i mamy vibrato [cykliczne zmiany częstotliwości, zupełnie jak ruch palca na gryfie instrumentu strunowego].
A to tylko początek historii. Przez łączenie różnych modułów w różne konfiguracje, możesz tworzyć proste lub skomplikowane struktury, dźwięki zmieniające się w czasie, pulsujące, pływające, długie, krótkie, miękkie i szpiczaste. Wystarczy pobawić się kabelkami i po chwili stwierdzić, że już ranek ;-)
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.