Dla kogo ?
Komoda geometryczna wprowadza dziecko w świat geometrii płaskiej. To innowacyjny materiał z zakresu rozwoju zmysłów stworzony w oparciu o filozofię Marii Montessori. Głównym celem grupy materiałów z zakresu rozwoju zmysłów jest kształtowanie umiejętności rozróżniania, porównywania, szeregowania, uogólniania, klasyfikowania i wyodrębniania. Ponadto dziecko ma możliwość rozwijania precyzji ruchowej, rozwijania wyobraźni przestrzennej, przygotowania do nauki matematyki. Komoda geometryczna jest przeznaczona dla dzieci od 3 roku życia. Świetnie sprawdzi się na zajęciach w przedszkolu lub jako materiał rozwojowy w domowym zaciszu dziecka.
Dlaczego warto ?
-
Ten materiał z zakresu rozwoju zmysłów służy pokazaniu różnych koncepcji. Montessoriańskie podejście do matematyki opiera się na sposobach, których głównym celem jest zbudowanie umiejętności dziecka do abstrahowania. Dzięki możliwości manipulowania figurami zawartymi w komodzie geometrycznej, dziecko osiąga ten cel bez najmniejszego problemu!
-
Tylko przez liczne eksperymenty dziecko może osiągnąć zrozumienie pojęć abstrakcyjnych. Komoda geometryczna pozwala na osobiste zaangażowanie dziecka i wdraża je w proces niezwykłego odkrywania. Dziecko w klimacie zabawy poznaje ciekawy świat geometrii!
-
Większość pomocy matematycznych używanych w przedszkolu była na początku przeznaczona dla szkoły podstawowej. Jednak dzieci w wieku od 3 do 6 lat pokazały, że fenomenalnie sobie z nimi radzą! Materiał M. Montessori okazał się dydaktycznie spójny. Komoda geometryczna to narzędzie, które można wykorzystać na wielu poziomach nauki matematyki!
-
Dzięki materiałom takim jak komoda geometryczna dziecko krok po kroku osiąga niewyobrażalne postępy! Dziecko rozróżniając, porównując, szeregując, uogólniając lub klasyfikując czy wyodrębniając, dochodzi do zrozumienia wraz z praktyką! Co więcej zatrzymanie się na etapie konkretów nie stanowi najmniejszego problemu. Jest to pomoc dostosowana do indywidualnego tempa dziecka!
-
Niestety nie wszystkie dzieci mają ten sam pociąg do matematyki, a co za tym idzie logicznego myślenia. Natomiast każde jest zdolne do rozumowania, namysłu oraz zdolności abstrahowania. Jeśli stworzymy dziecku okazję do manipulowania czy zatrzymania się w jakimś punkcie to całkiem możliwe, że już w niedługim czasie pokocha matematykę! Komoda geometryczna to materiał od którego nie oderwie wzroku!
-
Wiedza geometryczna to klucz do opanowania umiejętności artystycznych i odwrotnie – dzieło geometryczne może być okazją do wielkiej ekspresji artystycznej. Warto już od najmłodszych lat poprzez zabawę, stawiając rozsądne cele budować w dziecku rusztowanie ku przyszłej nauce geometrii. Komoda geometryczna to wielki bodziec prowadzący do rozwoju wielu złożonych umiejętności dziecka!
-
Komoda geometryczna to materiał, który może wykorzystać każdy nauczyciel przedszkola, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, ale również rodzic stawiający na rozwój samodzielności i motywacji wewnętrznej swojego dziecka w oparciu o filozofię M. Montessori.
Co zawiera ?
Komoda z 6 szufladami, każda szuflada posiada 6 pól:
-
Pierwsza szuflada zawiera 6 kół o malejących średnicach (maksymalna średnica 10 cm minimalna 5 cm);
-
Druga szuflada zawiera sześć prostokątów: pierwszy to kwadrat, a kolejne to prostokąty, których podstawy są krótsze kolejno o 5 cm.
-
Trzecia szuflada zawiera 6 trójkątów (1 równoboczny, 1 równoramienny, ostrokątny, 1 prostokątny równoramienny, 1 prostokątny różnoramienny, 1 rozwartokątny równoramienny, 1 rozwartokątny różnoramienny);
-
Czwarta szuflada zawiera sześć różnych wielokątów foremnych: pięciokąt, sześciokąt, sześciokąt, ośmiokąt, dziewięciokąt i dziesięciokąt.
-
Piąta szuflada zawiera sześć figur: romb, równoległobok, dwa trapezy, trójkąt, deltoid, czworokąt wklęsły.
-
Szósta szuflada zawiera pięć figur: elipsę, owal, trójkąt sferyczny, koniczynkę.
Do kompletu komody należy także szafka z półkami a na każdej z nich karty z figurami do poszczególnych szuflad.
Przykładowe ćwiczenia:
-
Mieszanie figur ze wszystkich szuflad i znajdowanie ich miejsca przez dziecko.
-
Układanie różnych wzorów z figur.
-
Układanie różnych szlaczków.
-
Odrysowywanie figur.
-
Przyporządkowywanie kart do figur.
-
Poszukiwanie w otoczeniu przedmiotów, które mają kształt figur.
-
Wykonanie prac plastycznych na bazie poznanych figur.
Uwaga! Nie ma nakazu kolejności wprowadzanie poszczególnych szuflad. Z każdą szufladą pracujemy oddzielnie, zawsze prowadzimy lekcję nazw, przy trudniejszych figurach wprowadzamy tylko 2 nazwy. Nauczyciel powinien podpisać figury na karteczkach.
Informacje techniczne:
-
Waga: 8.5 kg
-
Wymiary: 35.0 x 27.0 x 52.0