Akwatinta barwna; wym. komp.: 570 x 417 mm (plansza: 700 x 530 mm); sygn. ołówkiem p.d.: Kisling, l.d. numer odbitki: 55/100.
Stan zachowania: bardzo dobry.
Praca odbita w paryskiej litografierni Gaillarda.
Ujmująca praca czołowego przedstawiciela Ecole de Paris, skupiającej przybyłych z Europy Środowo-Wschodniej i Rosji artystów żydowskiego pochodzenia , artysty znanego i cenionego na świecie. Jego pracownia przy rue Joseph-Bara 3 na Montparnassie była miejscem spotkań artystyczno-intelektualnej elity; bywali w niej Pablo Picasso, André Derain, Juan Gris, Amedeo Modigliani i Chaim Soutine. Nazywano go „księciem Montparnasse'u”. Przyjacielskie relacje łączyły go z Tadeuszem Makowskim, Eugeniuszem Zakiem, Ludwikiem Markusem, Romanem Kramsztykiem i Melanią Mutermilch. Kisling poszukiwał własnych form, a portrety nawiązywały do sztuki włoskiego renesansu. Twarze poddane były jednorodnej stylizacji: wyróżnikiem fizjonomicznym był wydłużony, migdałowy kształt wyolbrzymionych oczu, starannie wyrysowane łuki brwiowe i usta; partię stroju budowały miękko kładzione, modulowane plamy. Stonowaną gamę barw ożywiała połyskliwa, jakby emaliowa faktura. Sztywno upozowane postacie modeli ujęte były na tle pejzażu, wzorzystej tkaniny lub płytkiej przestrzeni wnętrza. Przedstawienia aktów, których dekoracyjne walory wzmacniają motywy wzorzystych tkanin, stanowiły trawestację konwencji malarstwa salonowego
Mojżesz Kisling (1891-1953) – malarz i grafik. Urodził się w Krakowie, zmarł w Sanary-sur-Mer we Francji. Studiował w krakowskiej ASP pod kierunkiem J. Pankiewicza. Od 1911 działał w Paryżu. Na przełomie 1912 i 1913 przebywał w Céret we wschodnich Pirenejach, gdzie przyswoił zasady kubistycznej estetyki dzięki kontaktom z Pablem Picassem, Juanem Grisem i Maxem Jacobem. Kisling uczestniczył w prestiżowych paryskich Salonach: Jesiennym (1912, 1913, 1920, 1925, 1928-33, 1947, 1948, 1958), Niezależnych (1913, 1921, 1922, 1925) i Tuileries (1913-1928, 1932, 1933, 1950). Brał udział w ekspozycjach Nowej Secesji Monachijskiej, w pokazach Galerie Dietzel w Monachium i berlińskiej Wolnej Secesji (1914). Wystawiał także w ramach prezentacji polskiej sztuki w Paryżu i Brukseli. Należał do Związku Zawodowego Polskich Artystów w Paryżu. Od 1941 przebywał w Nowym Jorku - do Francji powrócił po wojnie.
Artysta opowiadał się za tradycyjnym warsztatem malarskim. Ukształtował własny, odrębny styl.
Do każdej pracy dołączamy (bezpłatnie) certyfikat sprzedaży, zawierający wszelkie informacje o obiekcie zawarte w aukcji.