- Autor: Joanna Palonka,Pańkowska Małgorzata,Mariusz Żytniewski
- Format: PDF
- Zabezpieczenie: Watermark
- Wydano: 9 listopada 2016
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tytuł: Modele techniczno-społeczne wirtualizacji udostepniania na żądanie zasobow IT Zasadniczą inspiracją autorow do podjecia rozważan na temat wirtualizacji była rożnorodnośa interpretacji tej koncepcji, a celem - przedstawienie rozwiązan organizacyjno-technicznych z nią związanych. W naukach o zarządzaniu wirtualizacja jest rozumiana jako przenoszenie cześci lub całości działan biznesowych przedsiebiorstw do sieci komputerowych, tzn. do internetu. Wirtualizacja jest kojarzona z zastosowaniem do mediow społecznościowych i przekształceniem prowadzonej działalności biznesowej wywołanym zderzeniem funkcjonowania przedsiebiorstwa z wirtualnym środowiskiem. Wyrożniające cechy tego środowiska - szybkośa, interaktywnośa i multimedialnośa - determinują znaczące zmiany w sposobie funkcjonowania przedsiebiorstw na rynku oraz ich komunikacji z rynkiem, w tym z klientami. Poszczegolne rozdziały monografii obejmują dyskusje oraz przedstawiają wyniki badan dotyczące wirtualizacji i udostepniania na żądanie zasobow informatycznych dla wspomagania zarządzania rozszerzonych przedsiebiorstw (tzn. prowadzących działalnośa off-line i w sieci internet) powiązanych interorganizacyjnymi łancuchami wspołpracy. Nowoczesnośa podejmowanej problematyki skłoniła autorow do przeprowadzenia badan systematyzujących nt. aktualnego stanu wiedzy w tym obszarze oraz wskazania, jak rozwiązania wirtualizacji zasobow i przetwarzania w chmurze (cloud computing) mogą oddziaływaa na rozwoj systemow informatycznych zarządzania. Spis treściWstep 11 1. OBSZARY WIRTUALIZACJI DZIAŁALNOŚCI WSPOŁCZESNYCH ORGANIZACJI (Artur Machura) 13 1.1. Wprowadzenie 13 1.2. Charakterystyka kontekstu rynkowego wspołczesnych organizacji 14 1.3. Typologia wspołczesnych organizacji 15 1.3.1. Firmy internetowe 16 1.3.2. Ewoluujące organizacje tradycyjne 17 1.3.3. Organizacje wirtualne 18 1.4. Obszary funkcjonalne organizacji 19 1.4.1. Obszary funkcjonalne firmy internetowej 19 1.4.2. Obszary funkcjonalne ewoluującej firmy tradycyjnej 24 1.4.3. Obszary funkcjonalne organizacji wirtualnej 32 1.4.4. Przekroj obszarow wirtualizacji działalności wspołczesnych organizacji 39 1.5. Modele wirtualizacji 40 1.6. Podsumowanie 42 1.7. Literatura do rozdziału 43 2. KONCEPCJA ZWIRTUALIZOWANEGO MODELU BIZNESOWEGO DLA MŚP (Joanna Palonka, Teresa Porebska-Miąc) 46 2.1. Wprowadzenie 46 2.2. Infrastruktura informatyczna wspierająca prowadzenie działalności organizacji w zwirtualizowanym środowisku 47 2.2.1. Chmura obliczeniowa 47 2.2.2. Technologie mobilne 51 2.3. Platformy interakcji mediow społecznościowych dla MŚP 52 2.3.1. Geneza powstania portali społecznościowych 52 2.3.2. Media społecznościowe 54 2.3.3. Popularnośa mediow społecznościowych w biznesie 55 2.4. Istota nowego modelu biznesowego dla MŚP 57 2.4.1. Marketing 59 2.4.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi 61 2.5. Sposoby promocji marek konsumenckich i biznesowych w serwisach społecznościowych 63 2.5.1. Promocja marek konsumenckich w serwisach społecznościowych 65 2.5.2. Promocja marek biznesowych w serwisach społecznościowych 70 2.6. Wspomaganie procesu rekrutacji pracownikow przez media społecznościowe 76 2.6.1. E-rekrutacja i rekrutacja w mediach społecznościowych 77 2.6.2. Tradycyjna rekrutacja a rekrutacja w mediach społecznościowych 82 2.7. Narzedzia do komunikacji i wspołpracy dostepne dla MŚP 85 2.7.1. Ujednolicona komunikacja 86 2.7.2. Rozwiązania UC&C stosowane w praktyce 89 2.7.3. Case study 91 2.8. Monitorowanie funkcjonowania zwirtualizowanych rozwiązan internetowych w organizacji i ich optymalizacja dzieki analizie danych internetowych 95 2.8.1. Istota analityki internetowej 95 2.8.2. Wykorzystanie Google Analytics w analizie danych internetowych 98 2.8.3. Case study 100 2.9. Podsumowanie 104 2.10. Literatura do rozdziału 105 3. WIRTUALIZACJA ZASOBOW INFORMATYCZNYCH ORGANIZACJI. ANALIZA METOD I TYPOW WIRTUALIZACJI ORAZ STOSOWANYCH STANDARDOW (Mariusz Żytniewski) 109 3.1. Wprowadzenie 109 3.2. Rozwoj koncepcji wirtualizacji zasobow sprzetowych i programowych organizacji 110 3.3. Proces wirtualizacji zasobow informatycznych organizacji 112 3.4. Analiza rodzajow wirtualizowanych zasobow informatycznych 114 3.4.1. Wirtualizacja sieci 115 3.4.2. Wirtualizacja pamieci masowych 116 3.4.3. Wirtualizacja systemu operacyjnego 116 3.4.4. Wirtualizacja warstwy prezentacji 119 3.4.5. Wirtualizacja aplikacji 120 3.4.6. Wirtualizacja na poziomie jezykow programowania 120 3.5. Przesłanki oraz korzyści związane z zastosowaniem wirtualizacji stacji roboczych, sieci oraz pamieci masowych 121 3.6. Podsumowanie 123 3.7. Literatura do rozdziału 124 4. ROZWIĄZANIA WSPIERAJĄCE WIRTUALIZACJE WE WSPOŁCZESNEJ ORGANIZACJI (Andrzej Sołtysik) 126 4.1. Wprowadzenie 126 4.2. Wpływ wirtualizacji na funkcjonowanie wspołczesnej organizacji 127 4.3. Teoretyczne podstawy wirtualizacji zasobow w organizacji 129 4.4. Rożne rodzaje wirtualizacji 130 4.5. Przesłanki wykorzystania wybranych technologii w procesach wirtualizacji 139 4.6. Rozwiązania sprzetowe wspierające procesy wirtualizacji 143 4.7. Podsumowanie 147 4.8. Literatura do rozdziału 148 5. ANALIZA POROWNAWCZA ROZWIĄZAN PROGRAMOWYCH WSPOMAGAJĄCYCH PROCESY WIRTUALIZACJI ZASOBOW (Mateusz Klement, Jarosław Kurpanik, Piotr Zadora) 150 5.1. Wprowadzenie 150 5.2. Typy wirtualizacji oraz jej wpływ na bezpieczenstwo danych 151 5.3. Charakterystyka wybranych rozwiązan wirtualizacyjnych 153 5.4. Analiza porownawcza wybranych rozwiązan 155 5.5. Podsumowanie 161 5.6. Literatura do rozdziału 163 6. UWARUNKOWANIA ROZWOJU IAAS, PAAS I SAAS - PRZEGLĄD I ANALIZA PROPONOWANYCH ROZWIĄZAN (Wiesław Wolny) 164 6.1. Wprowadzenie 164 6.2. Definicja chmury obliczeniowej 165 6.3. Klasyfikacja usług chmur obliczeniowych 166 6.4. Przegląd rozwiązan opartych na chmurze obliczeniowej 167 6.4.1. Amazon Web Services 168 6.4.2. Google 169 6.4.3. Microsoft 171 6.4.4. Force.com i salesforce.com 175 6.4.5. Rackspace i OpenStack 175 6.5. Analiza korzyści z technologii przetwarzania w chmurze 176 6.6. Analiza biznesowa chmur obliczeniowych 178 6.7. Bezpieczenstwo chmury obliczeniowej 180 6.8. Analiza SWOT 181 6.9. Podsumowanie 182 6.10. Literatura do rozdziału 183 7. METODY SERVICE SCIENCE I MODELE SERVICE LEVEL AGREEMENT DO OCENY JAKOŚCI PRZETWARZANIA W CHMURZE (Małgorzata Pankowska) 185 7.1. Wprowadzenie 185 7.2. Architektura chmury i przesłanki jej rozwoju 185 7.3. Pryncypia zarządzania technologią informacji i komunikacji w organizacji gospodarczej 190 7.4. Zarządzanie usługami informatycznymi 193 7.5. Inżynieria usług w chmurze 199 7.6. Jakośa usług w chmurze 201 7.7. Podsumowanie 202 7.8. Literatura do rozdziału 203 8. WSPOŁCZESNE ZAŁOŻENIA WEB USABILITY APLIKACJI INTERNETOWYCH (Anna Sołtysik-Piorunkiewicz) 204 8.1. Rozwoj aplikacji internetowych i ich zastosowanie 204 8.2. Przegląd narzedzi Web 2.0 207 8.2.1. Charakterystyka i funkcjonalnośa blogow internetowych 208 8.2.2. Charakterystyka serwisow społecznościowych 211 8.3. Wykorzystanie aplikacji internetowych Web 2.0 217 8.4. Utrzymanie i aktualizacja aplikacji internetowej 221 8.4.1. Specyfika i problemy utrzymania aplikacji internetowej 221 8.4.2. Elementy utrzymania aplikacji 222 8.4.3. Typy problemow 223 8.4.4. Kryteria przejścia do fazy utrzymania 224 8.5. Efektywnośa aplikacji internetowych 224 8.6. Przykład analizy użyteczności bloga 227 8.7. Literatura do rozdziału 235 9. UWARUNKOWANIA EKONOMICZNE, ORGANIZACYJNE I PRAWNE PRZETWARZANIA W CHMURZE NA POTRZEBY ZDALNEJ EDUKACJI (Edyta Abramek) 237 9.1. Wprowadzenie 238 9.2. Charakterystyka uwarunkowan ekonomicznych, organizacyjnych i prawnych przetwarzania w chmurze 239 9.2.1. Uwarunkowania ekonomiczne przetwarzania w chmurze 243 9.2.2. Uwarunkowania organizacyjne przetwarzania w chmurze 244 9.2.3. Uwarunkowania prawne i regulacyjne związane z przetwarzaniem w chmurze 245 9.3. Rodzaje chmur ze wzgledu na miejsce przetwarzania 247 9.4. Zalety i wady przetwarzania w chmurze 247 9.5. Przetwarzanie w chmurze w nauce i edukacji 249 9.6. Podsumowanie - symbioza IT i edukacji w modelu przetwarzania w chmurze 254 9.7. Literatura do rozdziału 256 10. ZASTOSOWANIA SYSTEMOW ANALITYKI INTERNETOWEJ DO ANALIZY EFEKTYWNOŚCI KANAŁOW RUCHU I HANDLU ELEKTRONICZNEGO (Artur Strzelecki) 257 10.1. Wprowadzenie 257 10.2. Użytkownik w systemie analityki internetowej 257 10.3. Źrodła ruchu 260 10.4. Analityka wielokanałowa 266 10.5. Modele atrybucji 268 10.6. Tradycyjne śledzenie e-commerce 271 10.7. Ulepszone śledzenie e-commerce 274 10.8. Spam w danych analitycznych 277 10.9. Podsumowanie 280 10.10. Literatura do rozdziału 280
Kupiłem e-booka, co dalej?
- Kiedy Twoja płatność zostanie potwierdzona, poinformujemy Cię wiadomością email o możliwości pobrania e-booka.
- Pliki do pobrania znajdziesz na swoim koncie Allegro w zakładce "Moja półka".
- Jeśli kupiłeś e-booka bez konta Allegro, załóż konto na ten sam adres email z którego dokonałeś zakupu.
- Pliki będą dostępne we wszystkich formatach prezentowanych w opisie aukcji.
- Pobierz pliki i ciesz się swoim nowym e-bookiem !
Sklep działa w ramach struktur spółki Ravelo, odpowiedzialnej za e-commerce Grupy PWN. Sprzedajemy na allegro od 2001 roku. Kupując u nas otrzymujesz gwarancje udanych zakupów u sprzedawcy, któremu zaufały tysiące zadowolonych klientów.