Niezwykle ważnym elementem wojennej logistyki jest odzyskiwanie uszkodzonych pojazdów. O wiele prościej jest odholować i naprawić uszkodzony bądź porzucony pojazd, niż ściągać go z kraju, angażując w to przemysł oraz transport, często morski. Rolę pojazdów ratowniczych w amerykańskiej armii w trakcie II wojny światowej pełniły ciągniki M 26. Powstały pod wpływem doświadczeń Brytyjczyków, którzy w walkach w Afryce często zmuszeni byli do szybkiego ratowania sprzętu pancernego. Pierwsze z nich zjechały z linii produkcyjnej w kwietniu 1943 roku. Pierwszy raz użyto ich w trakcie walk we Włoszech, a następnie w Normandii i Europie Zachodniej. Ciągnik M26 posiadał siedmioosobową załogę, która podróżowała w opancerzonej szoferce z przodu pojazdu, chroniącej ją przed ogniem broni ręcznej oraz odłamkami. Uzbrojeniem obronnym był WKM M2HB .50, zamontowany na obrotnicy na dachu ciągnika. Z tyłu pojazdu, znajdowały się dźwigi oraz wyciągarki, zdolne podnieść ciężar do 27 ton. Również na tyle zamontowane było ramię przeznaczone do holowania uszkodzonych czołgów i innych pojazdów. Po zakończeniu wojny większość z ciągników M26 pozostała w Europie, część wcielono do armii francuskiej, część trafiła do użytkowników cywilnych bądź została zezłomowana.
Zestaw Tamiyi pozwala na złożenie i sklejenie amerykańskiego wozu zabezpieczenia technicznego M26 wraz z sześcioma członkami załogi. W pudełku znajduje się element kadłuba, 12 wyprasek z częściami modelu, wypraskę z reflektorami, części fototrawione, sznurek, linkę, 4 metalowe elementy dźwigu oraz kalkomanie.
Farby proponowane przez producenta dla uzyskania najlepszego efektu:
Pojazd:
Tamiya XF-62, XF-58 lub spray TS-5 (kadłub, karoseria)
Tamiya XF-2 (oznaczenia)
Tamiya XF-56 (liny)
Tamiya XF-1 (koła)
Tamiya X-10 (elementy mechaniczne dźwigu)
Tamiya XF-49 (obicia foteli)
Załoga:
Tamiya XF-62 (hełm)
Tamiya XF-60 (kurtka mundurowa)
Tamiya XF-52 (spodnie mundurowe)
Tamiya XF-10 (buty)
Tamiya XF-15 (skóra)
Numer katalogowy: 35244